Ekonomi ‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’

‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’

21.08.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Peugeot Citroen Grubu’nun Opel’i satın almasının ardından, gözler, iki markanın Türkiye’deki operasyonunun nasıl işleyeceğine çevrildi. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Pernet, durumun 100 gün içinde netleşeceğini söylüyor...

‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’

Fransız PSA Grubu (Peugeot Citroen) ile Opel’in evliliği konusunda, geçtiğimiz ay içerisinde tüm pürüzler ortadan kalkarken, doğal olarak Türkiye’deki yapının nasıl yürüyeceği sorusu gündeme geldi. Nitekim PSA Grubu markalarından Peugeot, grubun yönetimi altında Türkiye’de faaliyet gösterirken, Citroen distribütörle yoluna devam ediyor. Opel Türkiye ise, doğrudan General Motors’a bağlı bir şirket konumunda.

Haberin Devamı

Yeni Peugeot 5008’in lansmanında konuyu, Peugeot Türkiye Genel Müdürü Laurent Pernet’ye sorduğumuzda, satış sürecinin Avrupa Birliği tarafından henüz Temmuz ayında onaylandığını hatırlattı. Önlerinde 100 günlük bir süre bulunduğunu belirten Pernet, “Genel merkez, bu 100 günün sonunda stratejilerinin ne olduğunu tüm dünyaya açıklayacak. Böylelikle Türkiye’de de nasıl bir yöntem izleneceği ortaya çıkmış olacak” ifadesini kullandı. Pernet, Peugeot ile Opel’in, hangi şirketin şemsiyesi altında yani “patronajında” olacağına ilişkin de, “Peugeot olarak biz buna hazırız. Ancak bekleyip görmemiz gerekiyor. Sonuçta markalar, ürünler ve stratejiler farklı. Çok iyi analiz edilmesi gerekiyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Dersimizi çalışıyoruz’

Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın da, yeni dönemde her şeyin mümkün olabileceğini, 100 günlük sürenin sonunda Türkiye planlarının netleşeceğini ortaya koydu. Deyim yerindeyse herkesin dersini çalışacağını, bu sürenin sonunda konunun yeniden ele alınacağını kaydeden Akın, Peugeot ile Opel arasında satış ve pazarlama stratejileri hariç, gümrüklemeden lojistiğe kadar birçok alanda işbirliği yapabileceğini, böylelikle önemli tasarruflar sağlanabileceğini vurguladı. Bunun yanında Peugeot ile Opel’in satın alma kanallarının da farklı olduğunun altını çizen Akın, Citroen’in ise bu sinerjinin dışında, Türkiye’de distribütör kanalıyla devam edeceğini de belirtti.

Standart olarak 7 kişilik

Peugeot’nun ilk neslinde MPV olarak geliştirdiği 5008 modeli, artık SUV olarak yoluna devam edecek. Yeni nesil 5008 SUV, standart 7 kişilik olarak, eylül ayından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak. Aracın lansman fiyatları ise, 153 bin 900 TL’den başlıyor.

Markanın SUV atağının üçüncü halkası olan 5008, tasarım açısından özellikle 3008 ile önemli benzerlikler taşırken, iç mekanı, genişlik açısından hayli iddialı. Tamamen çıkarılabilme özelliğine sahip üçüncü sıra koltuklarda ciddi diz mesafesi sunan 5008, i-Cockpit dijital gösterge paneli, konsola entegre 8 inç dokunmatik ekran, küçük direksiyon simidi unsurlarıyla da konforlu bir sürüş vaat ediyor.

Haberin Devamı

‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’


4 farklı donanım paketinin yanı sıra EAT6 tam otomatik vites kutusuna da sahip 4 motor seçeneğine sahip olacak 5008’in kaputunun altında 1.2 lt (130 HP) ve 1.6 lt 165 HP’lik benzinli, 1.6 lt (120 HP) ve 2.0 lt (180 HP) dizel motorlar yer alacak. Araçta, isteğe bağlı satın alınabilen çok nokta masaj fonksiyonlu ön koltuk, FOCAL Premium Hi-Fi ses sistemi, açılabilir panoramik cam tavan, Android Auto ve Apple Carplay uyumlu Mirror Screen fonksiyonu, akıllı telefon sesli komut desteği (Android S-Voice ve Apple Siri) ve 3D navigasyon sistemi gibi donanım unsurlarına rastlamak mümkün. 4x4 seçeneği bulunmayan 5008’de, bunun yerine Advanced Grip Control (İleri Çekiş Kontrol Sistemi) bulunacak. Teknolojik güvenlik donanımları da bir hayli zengin.

Eylül ayı itibariyle Türkiye’de satışa sunulacak yeni 5008’den, yıl sonuna kadar 500 adetlik bir satış hedefleniyor. Tam yılda ise hedef 3 bin adet civarında.

Haberin Devamı

Üç modelinde 4 yenilik var

Skoda’nın Türkiye’de popüler olan üç modeline, toplam 4 yeni versiyon eklendi. “Rapid Spaceback”, “Octavia” ve “Superb” modellerine eklenen, ekstra özelliklere sahip farklı versiyonlar Türkiye pazarında satışa sunuldu.

Markanın kısa bir süre önce yenilenerek satışa sunulan orta sınıf hatchback modeli Rapid Spaceback’in 1.0 lt turbo (95 PS) benzinli motor seçeneğine, daha fazla özelliğe sahip “Dynamic” donanım paketi geldi. Türkiye’de 76 bin 400 TL’den satışa sunulan Rapid Spaceback 1.0 lt TSI “Dynamic”, yalnızca 7 ileri DSG otomatik vites kutusuyla sunuluyor.

‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’

Skoda’nın ülkemizde de çok satılan modeli olan Octavia’ya ise yeni motor ve donanım paketi seçeneği eklendi. 69 bin 100 TL’den başlayan anahtar teslim fiyatıyla dikkati çeken yeni “Octavia 1.2 TSI Ambition” versiyonu, turbo beslemeli 86 PS güç üreten bir motora sahip. Fabrika verilerine göre 100 km’de 4.9 lt yakıt tüketen bu motor, çekiş gücüyle daha büyük hacimli motorlarla rekabet edebilecek nitelikte.

Haberin Devamı

Yeni “Octavia Sport” ise 1.4 TSI 150 PS motor ve DSG otomatik şanzımanla, 109 bin 900 TL’lik anahtar teslim fiyatına sahip. “Sport” donanımda “Style” donanım paketine ek olarak panoramik cam tavan, 17 inç alüminyum jantlar, gövde rengi arka spoiler, ön park sensörü, “Sport koltuklar”, sürüş modu yönetimi, F1 tipi şanzıman gibi özellikler standart.

‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’

Superb’in ‘Comfort’u

Son olarak Superb’in, 1.6 lt TDI (120 PS) motor seçeneğine “Comfort” donanım paketi eklendi. 124 bin 800 TL’lik fiyatla satışa sunulan Superb 1.6 TDI Comfort’da, “Active” donanım paketine ek olarak, 17 inç alüminyum jantlar, ön park sensörü, AFS Bi-Xenon farlar, Hız Sabitleyici, 8 inç dokunmatik ekranlı Bolero multimedya sistemi ve “SmartLink+” gibi bir çok ayırt edici özellik var.

‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’

Infiniti’den geçmişe özenen konsept

‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’

Infiniti markası, dünyanın en prestijli otomobil buluşmalarından biri olan “2017 Pebble Beach Concours d’Elegance”da, markanın performans ve zarafeti birleştiren, güçlü tasarım dilini yansıtan bir yarış aracı prototipini sergiledi. “Prototype 9” olarak adlandırılan araç, geçmişteki ilk Formula 1 araçlarını çağrıştıran tasarımıyla dikkati çekerken, geleceği temsil eden teknolojilerle donatılmış.

Tamamen elektrikli olan Infiniti Protoype 9’da, daha önce hiçbir seri üretim otomobilde de kullanılmayan 30 kWh’lık yüksek voltajlı bir Lithium-ion batarya kullanılıyor. 148 HP güç ve 320 Nm tork değeri sunan Protoype 9, 170 km/s maksimum hıza çıkıyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 5.5 saniyede tamamlıyor. Tek kademeli bir şanzımana sahip olan araç, yüksek tempolu pist koşullarında kullandığında 20 dakika süreyle yol yapabiliyor. 890 kg ağırlığındaki bu otomobilin tüm çelik panelleri ise, tıpkı ilham alınan eski yarış otomobillerinde olduğu gibi “elde” şekillendirilmiş.

Hyundai Assan tarihi rekorunu kırdı

İhracata başladığı 2002 yılından bu yana 1 milyondan fazla aracı yurt dışına ihraç eden Hyundai Assan, 2017 yılının ilk 7 ayında da kendi ihracat rekorunu kırdı. İzmit Ali Kahya’daki tesislerinde i10 ve i20 modellerini üreterek hem iç pazara hem de Avrupa’ya satışını gerçekleştiren Hyundai Assan, 7 aylık süreçte 120 bin 482 adetlik ihracatla bu dönem içinde tarihinin en yüksek rakamına ulaştı. Hyundai Assan’ın en iyi müşterileri ise sırasıyla Almanya, İngiltere ve İtalya oldu.

‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’

Türkiye’de ürettikleri araçların yüzde 90’ını 40’tan fazla ülkeye ihraç ettiklerini belirten Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “İlk 7 ayda tarihimizin en yüksek ihracat rakamına ulaştık ve 4 milyar TL’den fazla ciro gerçekleştirdik. Bu yıl Türkiye’de üretime başlamamızın 20. yılını kutluyoruz. Aynı zamanda ihracatta da 15 yılı geride bıraktık” ifadelerini kullandı.

i10 dünya liginde

Öte yandan Hyundai’nin Türkiye’de de üretilen minik modeli i10, 2017 yılının ilk yarısında dünyada en çok satılan “şehir otomobili” oldu. En büyük pazarları arasında Hindistan ve İngiltere’nin bulunduğu i10’u, Fiat’ın iki modeli, “500” ve “Panda” izledi.

‘100 güne kalmaz her şey netleşir...’

Lastik garantisini 7 Bin kişi satın aldı

Michelin Grubu çatısı altında ülkemizde 52 ilde 200’e varan servis noktasıyla lastik ve araç bakım hizmeti veren Euromaster, marka ve model farkı gözetmeksizin başlattığı “ilave lastik garantisi” hizmetiyle kısa sürede 7 bin müşteriye ulaştı, 28 bin adet lastiği garanti altına aldı. İlave lastik garantisiyle yeni lastik bedelinin yüzde 90’ını karşılayan Euromaster, sunduğu avantajlı fiyatlarla da fark yarattı. Euromaster’ın ilave lastik garantisi hizmetinin bedeli, 4 adet 16’ jant ve daha küçük ebatlı binek lastikler için KDV dahil 49 TL iken, 4 adet 17’ jant ve daha büyük ebatlı binek lastikler için KDV dahil 69 TL olarak dikkat çekiyor.