Basen eritme hareketleri

Özellikle kadınların en büyük sıkıntılarından biri basen bölgelerindeki yağlanmadır. Bu durumda da basen eritme hareketleri oldukça rağbet görüyor. Basen eritme hareketleriyle spor salonlarına para harcamadan form kazanabilirsiniz. İşte basen eritme hareketleri ve anlatımı…

Tabiri caizse ‘azı karar çoğu zarar’ olan basen,  genişliği yağlanmaya döndüğü zaman özellikle de kadınları oldukça rahatsız eden bir bölgedir. Ancak bazı vücut tiplerinde alınan kilolar olduğu gibi basen bölgesinde toplanır ve çok hoşa gitmeyen bir görünüme neden olur. Böyle anlarda da bazen eritme hareketleri aranır.

Hem sağlık hem de fiziki görünüm açısından sıkıntıya sokan basen bölgesindeki yağlanmayı çözmeden önce nedenleri hakkında biraz bilgi almak gerekmektedir.

Bel bölgesindeki yağlanma tehlikeli mi?


Basen bölgesindeki yağlanmanın nedeni nedir?

Bölgesel kilolar fiziki rahatsızlığın yanı sıra çok ciddi sorunlara da neden olur. Özellikle bel bölgesi tehlikenin ilk noktasıdır.

Basen çevresi, yağlanmadan dolayı geniş olan kişilerde genellikle östrojen dengesizliği görülmektedir. Kadınlık hormonu olan östrojen dengesizliği regl düzensizliği gibi sorunları da beraberinde getirir.

Üst beden yağlanmalarında da hormon sorunları yatmaktadır. Böbrek üstü bezlerinden elde edilen kortizol hormon yüksekliği de üst beden yağlanmalarında görülmektedir. Yüksek tansiyon ev vücutta oluşan çatlaklarda görülür.

Bel çevresindeki yağlanma ise iç organlara ve kalbe yakınlığından dolayı başta kalp krizi olmak üzere birçok hastalığı tetikler.

Metabolizmayı hızlandıran 4 dakikalık egzersizler


Basen eritme hareketleri arasındaki en temel 5 hareket

1. hareket:

Evinizdeki sandalyeyle kolayca yapabileceğiniz bu hareket için sırtüstü uzanmanız gerekiyor. Sandalyenin önüne uzandıktan sonra ayaklarınızı topuklar değecek şekilde sandalyeye uzatın, kollarınızı da iki yana uzatın. Sağ bacağınızı havaya kaldırın. Yaklaşık 90 derece kaldırdığınız  bacağınız havadayken kalça kaslarınızı sıkın ve kalçanızı da yavaş bir şekilde havaya kaldırın. 3 Saniye bu şekilde bekledikten sonra kalçanızı yere indirin. Bu hareketi 20 kez tekrarlayın ve sonra sol ayağınızı hava kaldırıp aynısını yapın.


2. hareket:

Yine yere sırtüstü uzandıktan sonra bacaklarınız havaya kaldırın ve dizlerinizden kırın. Dizinizden aşağısı yere paralel bir şekildeyken bileklerinizden birbirinin üzerine koyun. Bu şekilde bacaklarınızı karnınıza çekin ve sonra yere uzatın. Bu hareketi 3 bölümde 10’ar kez yapın.


3. hareket:

En etkili hareketlerden biri de çömelme (squat). Bunun için ayaktayken ellerinizi belinize veya kafanıza koyun ve bacaklarınızı hafif açın. Kalçalarınızı hafif bir şekilde dışarıya çıkararak dizlerinizden kırarak eğilin. Bu esnada belinizi eğmemeye çalışın. Daha önceki hareket gibi bunu de 3 bölümde 10’ar kez yapın.


4. hareket:

Bu hareketimiz için yere dirseğiniz yerde olacak şekilde yan bir biçimde yatın.  Bacaklarınız tam birbirine değsin ve üstte kalan bacağınızı kırmadan havaya kaldırıp indirin. Önemli nokta bacağınızı kırmayışınızdır.  Bunu her iki taraf içinde 3 bölüm ve 10’ar kez yapın.

5. hareket:

Son hareketimizde yerde emekler vaziyette durun. Sağ ayağınızı geriye iyice açın. Bacağınız yere paralele olacak şekilde açtıktan sonra geri çekin. 3 bölümde 10’ar kez yapacağınız bu hareketiher iki bacağınıza da uygulayın.

Zayıf Olmak İstemenin Psikolojik Sebepleri