Cappadox’ta çağdaş sanat sergisi

Cappadox’un çağdaş sanat sergisi 18 Mayıs – 11 Haziran tarihleri arasında Uçhisar, Keyişdere(Göreme), Avanos ve İbrahimpaşa’da görülebilecek.

Bu yıl “Dünyadan çıkış yolları” temasıyla gerçekleştirilecek Cappadox’ta, Fulya Erdemci ve Kevser Güler’in küratörlüğünde hazırlanan çağdaş sanat sergisi, Türkiye’den ve yurt dışından sanatçıların, hayalkurduranfarklıprojelerineevsahipliğiyapıyor. SergideDeniz Gül, Guillaume Bijl, Mehmet Ali UysalveErdağAkselgibiisimler de kendi heykel pratiklerini Kapadokya’nın katmanlı coğrafyası üzerinden tekrar düşünecek. Cappadox’un çağdaş sanat sergisi 18 Mayıs – 11 Haziran tarihleri arasında Uçhisar, Keyişdere(Göreme), Avanos ve İbrahimpaşa’da görülebilecek.

Deniz Gül’ün, görsel sanatlar ve edebiyat arasındaki çalışmaları deneysel ve şiirsel yaklaşımlar içeriyor. Sanatçı, Cappadox çağdaş sanat programında 2003 tarihli projesi “Arzunun Kanatları / Wings of Desire” başlıklı heykel yerleştirmesini Keyişdere Vadisi’ne uyarlayacak. Başlığını WimWenders’in aynı adlı ikonik filminden alan ve kiremitlerin melek kanatları formunda dizilmesinden oluşan bu heykel yerleştirmesi izleyicilerin katılımıyla tamamlanacak. Proje izleyiciye aynı zamanda bir tür çocuk oyunu deneyimi de önerecek. 

“Şöhret Yolu” projesiyle, küresel olarak yükselen siyasi popülizm ve şöhret fetişizmi sorularını ele alan GuillaumeBijl, Kapadokya’daki kitlesel kültürel turizm olgusunu yorumlayacak. Çağdaş “yıldızlar”dan bir seçkiye odaklanan projesinde sanatçı, trajikomik bir siyasi hiciv ve popüler bir “çağdaş zaman arkeolojisi” sunuyor. GuillaumeBijl, bu “kentli” yerleştirmeyi, kalabalık bir şehir merkezi yerine, Uçhisar Kale’sinin girişine yerleştirerek projenin ironik etkisini artırmayı hedefliyor.

İçerisinde bulunduğu mekanı dönüştüren, mekan algısını manipüle eden işleriyle bilinen Mehmet Ali Uysal,bulundukları mekânla ilişkiye giren, kent mekânı veya coğrafyada gerçekleştirdiği işleriylekontrast yaratarak mekânın kendine özgü niteliklerini ortaya çıkarıyor.Sanatçı, oyunun, savaşın ve politikanın iç içe geçtiği, gündelik dilin parçaları durumuna geldiği günümüzde, bölgedeki en büyük ve en yüksek peribacası olan Uçhisar Kalesi’ne ve meydanına, çocuk oyunlarını hatırlatan “kâğıt” uçak ve kayık formundaki heykelleriyle müdahalede bulunarak, günümüze olduğu kadar bu coğrafyanın geçmişine de işaret ediyor.

Türkiye, ABD, Polonya veİngiltere’de çeşitli kişisel sergileri olan Erdağ Aksel’in çalışmaları güncel sosyo-politik meselelere dokunuyor. Aksel’in heykel ve yerleştirmeleri, videodan arazi sanatına, hazır nesneden bronza kadar farklı mecra ve materyallere müdahale ederek, alternatif bir algılama biçimi öneriyor. Aksel’in Cappadoxiçin hazırladığı Keyişdere Vadisi’nde yer alan heykel yerleştirmesinde, marangoz metresi gibi bir ölçüm aracını büyüterek ana materyali olarak kullanıyor. Yerleştirme, Kapadokya’nın olağanüstü manzarasının insan algısında yanılsama yaratan doğasına işaret ederek, bu coğrafyayı ölçü ve ölçek düşüncesi üzerinden yeniden deneyime açıyor.

Bu yıl 18 – 21 Mayıs 2017 tarihleri arasında "Dünyadan Çıkış Yolları" teması altında üçüncüsü düzenlenen Cappadox, Volkswagen ana sponsorluğunda Kapadokya'nın özel doğasında gerçekleşiyor.

*Cappadox bir Pozitif deneyimidir.