Gebelikte parmaklarda ağrı ve uyuşmaya dikkat!

Gebelik esnasında ellerinizde karıncalanma,uyuşma ve ağrı varsa bunun sebebi “karpal tünel sendromu” olabilir. Kadın hastalıkları Doğum Ve Tüp Bebek Uzmanı Op.Dr.Betül Görgen konu hakkında bilgiler verdi.

16.08.2017 Çarşamba Güncelleme : 16.08.2017-15:02 Çarşamba

KTS yani “karpal tünel sendromu” gebelikte oldukça sıktır. El bileğindeki dokularda sıvı birikimi sonucu meydana gelir. Bu birikim yani ödem, “median sinir” de sıkışmaya neden olur. Bu sinirin sıkışması da elde ve parmaklarda uyuşma ve karıncalanmaya neden olur.

Karpal tünel sendromu, genellikle 2. veya 3. Trimesterde meydana gelir. Eğer bu sıkışmayla ilk gebeliğinizde karşılaştıysanız muhtemelen daha sonraki gebeliklerinizde de başınıza gelecektir. Bazen KTS doğumdan sonra da devam edebilir. KTS eğer kullandığınız elinizde ve tüm elinizi etkilediyse, sabahları ağrıyla uyanmanıza neden olur.

Aile hikayesi olanlarda veya daha önce omuz ya da boyunla ilgili sorun yaşayanlarda görülme sıklığı daha fazladır. Yine gebelikte alınan fazla kilolar olası nedenlerden bir tanesidir. Çoğul gebeliklerde de daha sık görülür.

Oldukça rahatsız edici bir durum olmasına rağmen ciddi bir durum değildir. Sıklıkla doğum sonrası 3. ay civarında hormonlar ve sıvı dengesi normale döndüğünde yakınmalar da bitecektir.

Ağrı ve uyuşmayı nasıl önleyebiliriz?

Öncelikle doğru beslenme (tuz, şeker ve yağ tüketiminde dikkatli olmak) ve dengeli kilo almak
B6 vitamininden zengin beslenme (Ayçiçek ve susam yağı, brokoli, sarımsak, fındık, avakado, somon)
Uygun, göğüs kafesine yük binmesini engelleyen uygun sütyen kullanmak

Ağrıyı nasıl azaltabiliriz?

Gece takılacak ateller, el bileğinin uyku esnasında kıvrılmasını ve sinir sıkışmasını önleyecektir. Ağrılı bilek bölgesine buz uygulanması da ağrıyı azaltır.

El bileğine yeşil veya beyaz lahana yaprakları koymak da eldeki ödemi azaltacaktır. Fakat yapraklar temizlenmeli ancak yıkanmamalıdır. Ayrıca yapraklar dolapta soğutulabilir ama dondurucuya konmamalıdır. Ağrı azalana kadar yapraklar yenilenmelidir.

Egzersiz: Diğer elle masaj yapmak, nazikçe germe egzersizi yapılması da faydalıdır. Uyurken elinizi hafif yukarda tutmanıza yardımcı olacak bir askı da faydalı olabilir. Bilinçli yapılan masaj da ağrı azalmasına katkıda bulunur.

[[HD_2502427]]