BTK`dan `katma değerli servis` mağduriyetine fren

19.06.2017 Pazartesi 13:06
Güncellenme: 19.06.2017 13:06

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunca (BTK), tüketicilerin internette gezinirken talep ve onayı olmaksızın istek dışı aboneliğinin gerçekleştirildiği "katma değerli servisler"le ilgili mağduriyetleri önlemek amacıyla onay zorunluluğu getirildi. Konuya ilişkin karar 30 Haziran"dan itibaren uygulanacak.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, tüketicilerden çok sayıda şikayetin geldiği katma değerli servislere abonelikler konusunda BTK"ce usul ve esas çalışması yapıldı.

Abonesi olunan işletmecinin faturasına yansıyan tüm katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerini kapsayacak şekilde hazırlanan düzenlemeyle tüketici onayı olmaksızın bu ürünlerin satın alınmasının önüne geçildi.

Hazırlanan düzenlemeye göre, Web, Wap, SMS ya da sesli yanıt sistemleri gibi kanallarla yapılan işlemlerde, ücret ve hizmetin kapsamına ilişkin bilgilendirme sonrası belirlenen usullerle aboneden onay alınması sağlanacak.

Ayrıca, üçüncü taraflarca sunulan hizmetlerde yaşanan sorunlarda tüketicilerin şikayetini ileteceği bir muhatap bulamamasının da önüne geçmek için hizmet ücretinin tahsilatına aracılık eden işletmeciye sorumluluk yükleniyor.

Tüketicilerin cep telefonlarına gelen reklam sayfasını veya mesajını hizmeti satın almadan kapatamadığı yönündeki şikayetleri üzerine bu konuyla ilgili de düzenleme yapıldı. Tüketicilerin, hizmeti satın almak istemediğini kolayca iletebilmesine yönelik işletmeciye yükümlülük getirildi.

Abonenin hattının katma değerli hizmetlere açılıp kapatılmasına yönelik talebi işletmeciler tarafından kayıt altına alınacak.

Katma değerli hizmetlerle ilgili sorunları büyük ölçüde çözeceği belirtilen düzenleme, 30 Haziran"dan itibaren yürürlüğe girecek.

ALDATICI VE YANILTICI İFADELERE YER YOK

Abonelik veya tekil içerik satın alınması sürecinde ve hizmetin sunumunda tüketiciyi aldatıcı veya yanıltıcı ifadelere yer verilemeyecek. Hizmet koşullarına ve hizmet karşılığında alınacak ücrete ilişkin bilgiler, abonenin doğru bilgilenmesini sağlayacak ve dikkatini çekecek şekilde sunulacak.

ABONELİK İPTALİ ÜCRETSİZ OLACAK

Katma değerli hizmet aboneliklerine ilişkin iptal talepleri, en geç müteakip yenilenme tarihine kadar yerine getirilecek. Bu hizmetlere ilişkin abonelik işlemlerinde ve tekil içerik satın alınması sürecinde abonelere yapılacak bilgilendirme ve onaya ilişkin işlemler ücretsiz sağlanacak.

En Çok Okunan Haberler

Ticari kart dünyası 3.5 milyonu devirdi

Rusya, Sovyetler Birliği`nin tüm borcunu kapattı

Sigorta şirketleri harekete geçti!

Afrika`ya ihracatta yeni dönem

İsviçre`de `böcekburger` satışta

Borsa günü artışla tamamladı

Motorinde 7 kuruş indirim yapıldı

Altın tekrar yükselişe geçti

New York borsası yatay açıldı

Markafoni yarın tekrar faaliyete başlıyor

FBI: Borsacılar kriptoyla bilgi çalıyor

Bakan Sarıeroğlu memur maaşlarıyla ilgili tekliflerini açıkladı

Piyasaların yeni `riski`: Güneş tutulması

Borsa günün ilk yarısında yükseldi

Otomobil devleri birleşebilir

Gizli serveti 3 trilyon dolar

Gülen yine o oldu!

Rosneft, Hindistan`daki dev yatırımını tamamladı

Gram altın 145 liranın üzerinde

Başbakan`dan yüzde 7`yi aşan büyüme tahmini