Adet dönemlerinde ilaç gibi gelecek 6 formül

Her ayın biz kadınları çileden çıkaran muhtelif günleri vardır. Çoğu zaman toplum içinde dillendirilmesinden bile kaçınılan regl döneminden bahsediyoruz, evet. İşte sokağa çıkıp “Bi’ rahat verin ya, zaten REGLİM.” diye haykırmak istediğiniz o günlerde çileyi azaltmak için yapılması gerekenler…

16.04.2018 Pazartesi Güncelleme : 16.04.2018-10:28 Pazartesi

1. Sıcak bir duş her zaman rahatlatır. (Ama bende akıntıyı azaltıyor diyorsan bilemem.) Sıcak bir havlu, bir sıcak su torbası da olur. Sıcaklık mühim.

2. Spor yapan kadınların daha az regl ağrısı çektiğini biliyor muydunuz? Öyle Nutella kavanozuna gömülmek yok. O zaman tabana kuvvet. Yürüyüş, bisiklet, yüzme tercih sizin. Hafif spor ve egzersiz, endorfin salgılamasını da artırır. Bir tutam mutluluk da cabası...
 
3. Bazen en iyi yöntemler büyüklerimizden öğrendiğimiz yöntemlerdir. Üstelik kimyasallardan çok daha iyi olduğu da kesin. Bunlardan faydası ispatlanmış olanları: papatya, civanperçemi, sarı kantaron, nane, adaçayı, aslan perçemi, safran, maydanoz suyu. Hem ödem atmaya hem de kas kramplarını önlemeye yarayan bu çayları rahatlıkla içebilirsiniz. Çubuk tarçın da eklerseniz hem tatlı krizlerinin önüne geçer hem de çayınıza tat katmış olursunuz.
        
4. Uykunuzu kaçıracak kafeinli ve gazlı içeceklerden kesinlikle uzak durmalısınız. Düzenli uyku gerginliğinizi azaltacağı için ağrı kontrolü için de önemli.
 
5. Sıcak bir yatakta uzanıp derin nefesler alın ve vücudunuzun gevşemesine izin verin. Ayak uçlarınızdan başlayarak başınıza uzanan bir gevşeme. Bu sırada yavaş ve derin derin nefes alın. Rahminizdeki kramplardan da gerginlikten de kurtulacaksınız. Hazır yataktayken çıkmayın bence biraz uyumaya çalışın. Biliyorsunuz hepsi birkaç güne geçecek.
 
6. Regl gününüzü önceden bilmeniz yaşadığınız duygusal gitgellerin ve hormonal değişikliklerinizin sebebini anlayarak kendini çok yormamanızı sağlar. Romantik bir film izlerken ansızın hüngür hüngür ağlamanızın veya sadece yere su döktünüz diye sinirden küplere binmenizin PMS’ten başka açıklaması olamaz :) Adet gününüzü en iyi takip etmenin yolu kolay kullanabileceğiniz bir uygulamayı telefonunuza yüklemek. Ücretsiz olarak adet günlerinizi takip edebileceğiniz Pepapp uygulamasını aşağıdaki linklerden indirebilirsiniz. Üstelik uygulamanın Pepzine adı verilen blog bölümünde cinsellikten sağlıklı yaşama, modadan cinsel sağlığa kadınlara özel tüm konularla ilgili başka hiçbir yerde bulamayacağınız yüzlerce yazı da mevcut.

İos: https://itunes.apple.com/tr/app/pepapp-adet-takvimi/id1130242486?l=tr&mt=8

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pepapp