Ekonomi Al yanaklı mavi!

Al yanaklı mavi!

17.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Mavi’nin gündeminde büyüme var... “Vitamini bol, al yanaklı şirket olmaya devam” mesajı veren CEO Yavuz, Türkiye’nin büyüme potansiyeline güvenlerinin tam olduğunu söylüyor

Al yanaklı mavi

Mavi’de işler yolunda... Türkiye’nin önde gelen markalarından Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz, halka arzın ardından yaptığı ilk toplantıda, “Vitamini bol, al yanaklı şirket olmaya devam ediyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Haziran 2017’de halka arz edilen Mavi’nin, ilk 5 ayda yatırımcısına yüzde 30’un üzerinde kazandırdığını söyleyen Yavuz, konsolide gelirlerinin geçen yıla göre yüzde 42 artışla 829 milyon TL’ye, net kârın ise yüzde 95 artışla 36 milyon TL’ye ulaştığını belirtti.

Şirketin büyüme stratejisindeki önceliklerin Türkiye’deki olağanüstü büyüme potansiyeli, uluslararası pazarlardaki etkili gelişim ve e-ticaretteki büyük fırsatlar olduğunu paylaşan Yavuz şöyle devam etti:

“Mavi’nin 2016’daki toplam cirosu 1.3 milyar TL idi. Finansal dayanıklılığı son derece yüksek Mavi için, ekonomik ve dış faktörlere bağlı kalmayan bir sistem kurduk. 3 yıllık yol haritamızda kaliteli büyüme ve hızlanma odaklı bir anlayış benimsedik.”

Haberin Devamı

Pupa yelken...

35 ülkede 405 mağazasında ve 5500 civarı satış noktasında müşterileriyle buluşan Mavi, bir yandan yeni mağazalar açıyor, diğer yandan mevcut mağazaları genişletiyor. Cüneyt Yavuz, “Rüzgâr arkamızdan pupa yelken esiyor. Yılda ortalama 26 yeni mağaza açıyoruz. Her yıl 1 milyonun üzerinde yeni müşteri kazanıyoruz. Yeni müşterilerin yüzde 65’i 35 yaş altında” dedi.

Mavi, yurtdışında da 62 mağazası, toptan ve e-ticaret kanallarıyla büyümeyi sürdürüyor. E-ticareti ise Mavi’nin global marka yolculuğundaki önemli dönüm noktalarından biri olarak gördüklerini söyleyen Cüneyt Yavuz, denim üretimlerini de Çerkezköy’den Malatya’ya kadar tüm Türkiye’ye yaydıklarına dikkat çekti.

Hollandalıya ayrı Ruslara ayrı model

Cüneyt Yavuz’un verdiği bilgilere göre, şirketin yurtdışındaki başarısının nedenleri arasında ‘Size göre ürün var’ stratejisi önemli rol oynuyor.

Mavi, faaliyet gösterdiği ülkenin ortalama insan yapısına ve alışkanlıklarına göre modeller piyasaya sürüyor. Örneğin Rus kadınlarının boyunun genelde uzun olması, Hollandalı kadınların çok sık bisiklet kullanması model sunarken göz önüne alınıyor. Tüm dünyada 3.503 kişilik ekibi bulunan Mavi’de, merkez ofis çalışanlarının yüzde 60’ını, üst yönetimin ise yüzde 33’ünü kadınlar oluşturuyor.