Ekonomi 300 milyon liralık şeker gibi bayram

300 milyon liralık şeker gibi bayram

23.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Bayrama az gün kala şeker satışları başlarken, bayram şekeri için ortalama 50 TL’lik bütçe ayrılıyor. Bu yıl 300 milyon liralık şeker satışı bekleniyor. Şekeri bu bayramda geçen yıla göre yüzde 20 zamlı alacağız

300 milyon liralık şeker gibi bayram

Ramazan bayramına sayılı günler kala şeker alımları da başladı. Bayramın vazgeçilmezi şeker için ortalama 50 lira bütçe ayrılırken, bu yıl 300 milyon liralık şeker satışı bekleniyor. Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, toplam satışların yüzde 20’sini bayramlarda gerçekleştirdiklerini söyledi.

Haberin Devamı

Üretim 8 ay önce

Karagöz, bayram dönemlerinin kendileri için çok önemli olduğunu belirterek, “Bayram şekerleri üretimine sekiz ay öncesinden başlıyoruz. Türkiye’de yaklaşık 18 bin tonluk hediyelik ve ikramlık şeker satışı yapılıyor. Yarım asırlık Kent markamız ile Ramazan ve Kurban bayramlarında yaptığımız toplam hediyelik ve ikramlık şeker satışı, tüm yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz şeker satışına eşit. Üretimine de 10 ay öncesinden başlıyoruz” dedi.

Pazarın yarısı

300 milyon liralık bayram şekeri pazarında yaklaşık 117 milyon TL net hasılat ile yüzde 49’luk pazar payına sahip olduklarını da dile getiren Karagöz, “Bu bayram için de Gebze’deki üretim tesisimizde 12.000 tonluk bir üretim gerçekleştirdik. Ayrıca ürünleri 20 bin satış noktasında, 280 kasaba pazarında tüketiciyle buluşturacağız. 2017 yılında uygulamaya başladığımız ‘Kasaba Pazarları’ projesi ile ulaştığımız noktayı 50 ilde 280’e çıkardık. ‘Her Bayramın Şekeri’ Kent olarak bayram öncesi hazırlık heyecanını kasaba pazarlarında yaşıyoruz. Ayrıca bayram boyunca 6.500 kişiye ek istihdam sağlıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yüzde 20 zamlı

Bu yıl bayram şekerinin yüzde 20 zamlandığını da bildiren Karagöz, “Bizim tavsiye satış fiyatımız 19.90 lira. Türkiye’de hane başı ortalama bayramlık şeker tüketiminin 2.2 kilogram olduğu düşünüldüğünde ortalama bütçe 50 lirayı buluyor” bilgisini verdi.

Kent’ten bayram klasiği

Kent, bu yıl da Ramazan Bayramı öncesi yeni reklam filmini izleyicilerin beğenisine sundu. Bayramda ailesi ile bir araya gelmek için seyahat eden ancak bazı aksilikler nedeniyle bayram sabahına yetişemeyen yolcuların bayramlaşarak aile olmasını konu alan reklam filmi, herkese tanıdık gelen, hayattan bir kesit sunuyor. Yepyeni reklam filminde Kent, “Bayramda ailemizle olamazsak bayramlaşır aile oluruz” mesajı ile duygu dolu reklamlarına bir yenisini daha ekliyor.

‘Türkiye’ye her zaman yatırıma hazırız’

İhsan Karagöz, firma hakkında da bilgi vererek, geçen yıl yüzde 21 oranında büyüdüklerini söyledi. Karagöz, “Bu büyümenin yüzde 46’sı sakızdan geliyor. Geçen yıl Fransa’daki sakız üretim hattını Türkiye’ye taşımıştık. 872 milyon TL’lik ciromuz var. Gebze’de bu sektörde dünyanın en büyük üretim tesislerinden birine sahibiz. Üretimimizin yüzde 50’si ihracat. Geçen yıl 50 ülkeye, 334 milyon TL ihracat yaptık” dedi. 2018’de, 685 milyon TL yatırım yaptıklarını da dile getiren Karagöz, “Mondelez’in merkezi Türkiye’yi her zaman yatırım üssü olarak görüyor. Ülkede fırsatlar dahilinde her zaman yatırım yapmaya hazırlar. Türkiye pazarına güvenleri tam. Bu pazarı çok önemsiyorlar” diye konuştu.

Haberin Devamı

Kişi başı 4.4 kg

Mondelez International Türkiye Sakız ve Şeker Kategori Lideri Doğuş Kezer ise, bayram şekeri pazarına ilişkin şu verileri paylaştı: “Türkiye’de yaklaşık 18 bin tonluk hediyelik ve ikramlık şeker pazarı var. Avrupa’da şekerli gıda tüketimi ortalaması ise kişi başı 5.7 kg iken ülkeleri ayrı ayrı değerlendirdiğimizde Danimarka, İzlanda, Finlandiya gibi kuzey ülkelerinde kişi başı ortalama tüketim 11-12 kg’lara ulaştı. Türkiye’de ise kişi başı şekerli tüketim 4.4 kg olarak gözlemleniyor. Bayram şekeri özelinde ise bu Türkiye’de hane başına ortalama tüketim 2.2 kg. En yüksek bayram şekeri alışverişi bayramdan önceki hafta gerçekleştiriliyor. Türkiye’de bayram şekeri tüketiminde öne çıkan bölgeler de var. Bayram şekeri alışverişinin yüzde 35’i Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde gerçekleşiyor. Bu bölgeleri yüzde 22 oranla Marmara Bölgesi ve yüzde 20 oranla İç Anadolu Bölgesi izliyor.”