53 milyon TL net kâr yazdı

13.09.2018 Perşembe Güncelleme : 13.09.2018-1:30 Perşembe
EKONOMİ SERVİSİ

Jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat-31 Temmuz 2018 dönemini kapsayan ilk yarıyılda konsolide gelirlerini yüzde 28 artışla 1 milyar 62 milyon TL’ye, net kârını ise yüzde 48 artışla 53 milyon TL’ye çıkardığını açıkladı. Şirket, yılsonu konsolide büyüme beklentisini de yüzde 25’ten yüzde 30’a yükseltti. Mavi’den yapılan açıklamada, yurtdışı e-ticaret gelirlerindeki yüzde 80 büyümeye de dikkat çekildi. Markanın global mağaza sayısı da 428’e ulaştı. 

Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, ilk yarıda bütçe hedeflerinin de üzerine çıkarak, konsolide gelirlerini yüzde 28 artırdıklarını söyledi. Toplam büyümenin yanı sıra Türkiye’de bir önceki yıl da açık olan mağazalardaki büyümenin yüzde 20.9 olarak gerçekleşmesinin kendilerine güç verdiğini belirten Yavuz, “Artan müşteri trafiği, yeni müşteri kazanımı, yükselen satışa dönüş oranı ve doğru ürün-doğru fiyat stratejisiyle bu büyümenin devamlılığını sağladık. Mevcut mağazalardaki bu etkili performansın yanı sıra ilk 6 ayda 7 net yeni mağaza açtık, 8 noktamızın ise satış alanını genişleterek toplamda 146 bin m2’ye ulaştık. Bu yıl için planladığımız 25 yeni mağazadan 20’sinin açılışını gerçekleştireceğiz ve toplamda 15 mevcut noktamızın satış alanını genişleterek büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Kura karşı dirençli

Yavuz, her alanda sürdürülebilir başarıya odaklandıklarına da işaret ederek, şunları söyledi: “Gelirlerimizin hedeflerimizin üzerinde artması, borçluluğumuzun minimum seviyede ve yerel tedarik sayesinde TL ağırlıklı olması, Mavi’yi kur dalgalanmaları ve risklere karşı dirençli kılıyor.”

Gelirleri yüzde 29 büyüdü

Şirketten yapılan açıklamada, Mavi’nin Türkiye’deki gelirleri de açıklandı. Şirket Türkiye’de yüzde 29 büyüdü ve 875 milyon TL’ye yükseldi. Bir önceki seneyle birebir aynı mağazaların büyümesi ise yüzde 20.9 oldu. 7 yeni mağaza açıldı ve 146.2 bin m2 perakende satış alanına ulaşıldı. Jean yüzde 21, ceket-mont yüzde 73, gömlek yüzde 42, örme yüzde 37 ve aksesuar yüzde 28 artış gösterdi. Mavi, müşteri ilişkileri yönetim programı Kartuş’la bu yıl da yeni müşteri kazanımını sürdürerek 5 milyonu son 2 yıldır aktif, toplamda 6.9 milyon müşteriye ulaştı.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ