Ekonomi Bilgisayarlar ‘oyuna’ geldi

Bilgisayarlar ‘oyuna’ geldi

21.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Türkiye’de bilgisayar satışlarının yeni sürücü gücü oyun bilgisayarları oldu. Başta eSpor olmak üzere oyun sektörü bilgisayar ve aksesuar sektörünü de hareketlendirdi.

Bilgisayarlar ‘oyuna’ geldi

Casper Bilgisayar Satın Alma ve Pazarlama Direktörü Feray Karaman, bilgisayarda son yıllarda dünyada küçülme görüldüğünü belirterek, “Ancak tümleşik bilgisayar, oyun bilgisayarları ve kurumsal bilgisayarlarda bir artış var. Tüketicilerin bilgisayarlarını yenileme süresi uzun bir aradan sonra 2-3 yıldan, 7-10 yıla çıktı. Dünyada geçen yıl bilgisayar satışları yüzde 3-4 oranında büyürken, Türkiye’de yüzde 30 oranında düştü” dedi.

Haberin Devamı

4 milyon oyuncu

Oyun pazarındaki büyümenin son dönemde ciddi bir ivme yakaladığını dile getiren Karaman, “Dünya genelinde 200 milyon, Türkiye’de ise yaklaşık 4 milyon oyuncusu bulunan ve mevcut hacmi 1 milyar doları aşan eSpor ekonomisi, Türkiye’de de gün geçtikçe genişliyor. Dünya trendlerini takip eden, dünyayı izleyen bizim gibi markalar da bu sektörün içerisinde yerini alıyor. Bugün Türkiye’de, oyun bilgisaylarının PC satışları içindeki payı yüzde 15. Bizim de Excalibur ürünlerinin oyun ürünleri içinde 2018 pazar payı da sektörle paralel oranlarda. Çok kısa bir zamanda ulaştığımız bu başarıyı devam ettirmeyi ve 2019 yılında pazar payımızı yüzde 18’e çıkartmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Ürünler yenileniyor

Haberin Devamı

Oyunun son birkaç yılda sadece belli bir kesimi ilgilendiren ve etki gücü dar bir alan olduğunu aktaran Karaman, “Ancak artık eğlence sektörünün önemli bir parçası. Bu konuda ciddi bir potansiyel var. Küresl oyun pazarının büyüklüğü 138 milyar dolar. 2021’de 180 milyar dolar olması bekleniyor. Ülkemizdeki oyun pazarı 750 milyon dolara ulaştı” bilgisini verdi.

Bilgisayarlar ‘oyuna’ geldi
Karaman, 2019 yılını da değerlendirerek, “Ürünlerimizin yenilenme yılı oldu. Hem bireysel hem de kurumsal segmente hitap eden ürünlerimizin tamamında yenileme yapıyoruz. Akıllı telefonda ürün çeşitliliğimizi değişen pazar şartlarına göre tekrar oluşturduk. Excalibur gibi iddialı olan ürün segmentindedaha iddialı modeller ile tüketicinin karşısına çıkacağız.

Excalibur serisinin satışlarını, genişleyen ürün gamı, yüksek donanımlı seçeneklerle birlikte iki katına çıkartmayı hedefliyoruz. Buna paralel, hem ürün tarafında hem ürün iletişimi tarafında planlarımızı yaptık. Bununla birlikte teknik servis altyapımızı yenilemeye devam ediyoruz. Günümüzde teknik servis, satın alma kararının yüzde 50’sini oluşturuyor” ifadelerini kullandı.

Telefon pazarı küçülüyor

Cep telefonu pazarını da değerlendiren Feray Karaman, şunları söyledi: “Türkiye’deki oyun pazarında yıllar önce bilgisayar pazarında deneyimlediğimiz büyüme ve doyum sürecinin yaşandığını görüyoruz. Nasıl ki bundan 10 yıl önce, onlarca farklı marka ülkemize girerek pazarı genişletmiş ve doyum noktasına ulaştırmışsa bugün telefon pazarında aynı gelişmeler yaşanıyor. Bilgisayar pazarındaki büyümenin 2-3 katı hızla, akıllı telefon pazarında bir büyüme yaşandı. Özellikle son 5 yılda çok yüksek rakamlar görüldü. Ancak bu akıllı telefon pazarı da tepe noktasına ulaştı ve artık küçülmeye başladı.”

Haberin Devamı

Bilgisayarlar ‘oyuna’ geldi