Ekonomi Çaylı, pilavlı konferans günleri

Çaylı, pilavlı konferans günleri

27.10.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kongre ve konferans organizasyonlarında dünyadaki yeni trendlerden birisini ‘brain food’ adıyla yeme-içme ritüelli toplantılar oluşturuyor. 2003 yılında İstanbul’da kurulan Ea Organizasyon da bu trendin ilk öncülerinden birisi.

Çaylı, pilavlı konferans günleri

Algının en açık olduğu zamanın yeme ya da içme fiili sırasında yaşandığını vurgulayan Ea Organizasyon Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Yönetsel, “Konferansların gerçekleştiği coğrafyaya ait yeme-içme ritüelleri toplantılardaki konsantrasyonun en iyi yönetilme şekillerinden birisi” dedi. İnsanlığın birçok toplanma ritüelinde yemek ve içeceklerin önemli bir rol aldığını belirten Yönetsel, şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Doğum günlerinde pasta kestik, kayıplarımızda helva, mevlütlerde şeker, kandillerde simit yedik, kız istemede kahve içtik. Biz insanlar biraraya geldiğimizde iletişim sırasında hep bir şeyler yedik içtik. Tüm dünyada insanlar yüzyıllardır bu şekilde iletişim kuruyor. Biz de Ea olarak Anadolu coğrafyasına uygun yeme ve içme kültürünü konferanslara taşıyacağız. Çünkü bunun beyinsel konsantrasyon gerektiren tüm etkinliklerde kullanılabileceğine inanıyoruz. Böylece katılımcının stresini azaltabilir, öğrenme kabiliyetini ve dikkatini artırabiliriz.”
Yeni bir trend olur mu?
Düzenledikleri konferanslar sırasında, konuşmacı sahnedeyken, katılımcılara çay, Türk kahvesi ve pilav sunumu yapacaklarını ifade eden Yönetsel, “Gelecek yıl 27 - 30 Haziran 2013 Haziran tarihleri arasında ayında düzenleyeceğimiz ‘Dünya Hipertansiyon Kongresi’nde de bu projenin altyapısı üzerinde çalışıyoruz. Böylece dünya organizasyon arenasında da kendi kültürümüzü yansıtarak, Türkiye’yi temsil etmek istiyoruz. Herkes böylece, ‘bu organizasyonu bir Türk firması gerçekleştiriyor’ diyebilecek. Bu sayede farkındalık yaratılmış olacak” dedi.
Ea Organizasyon’un 2003 yılında kurulduğunu söyleyen Yönetsel, “Bu süreçte birçok kongre ve organizasyona imza attık” diye konuştu.
İletişim dizaynı
Ea’nın mitolojik bir isim olduğunu belirten Yönetsel, şu bilgileri verdi:
“Gılgamış destanında ‘Ea’, organizasyonlar yapan, bilinen en eski hekim ve eczacılardan birisi. Gelişmeleri, insanüstü özellikleri ile değil, insani beceri ve akıl ile çözümlüyor. Ea, yaratıcılığın, akılcılığın, sihrin ve erdemin simgesi sayılıyor. Bu nedenle şirketimize bu iki sesli harften oluşan Ea ismini verdik.”
Ea’nın toplantı ve etkinlik organizasyonlarında çözümler sunduğunu belirten Yönetsel, “Bizim işimiz insanları biraraya getirmek ve iletişim kurmalarını sağlamak. Biz gerçek iletişimin yani yüzyüze iletişimin dizaynını gerçekleştiriyoruz” dedi.