Ekonomi ‘Damat’ ihracatı artıyor

‘Damat’ ihracatı artıyor

20.02.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Damat, Tween ve D’S Damat markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding, bu yıl 420 mağazaya ulaşacak. Halihazırda yurtiçinde 200, yurtdışında 180 mağazası bulunan Orka, yurtiçi ve yurtdışı mağaza sayısını 210’a eşitleyecek.

‘Damat’ ihracatı artıyor

Yurtdışı Bayi Buluşmasının 9’uncu kez düzenlendiği toplantıda konuşan Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 85 ülkeden 180 bayinin toplantıya geldiğini belirterek bu yıl ilk kez ABD, Kanada, Haiti gibi ülkelerin katıldığını söyledi.

Haberin Devamı

İtalya’da iki yılda 3 kat büyüdüklerini belirten Orakçıoğlu, İtalya’da 28 olan mağaza sayısını bu yıl 40’a çıkaracaklarını ve mart ayında Floransa ile Roma’da birer mağaza açacaklarını dile getirdi. Hedeflerinin İtalya’da kendi segmentlerinde beş yılda ilk beş marka arasına girmek olduğunu kaydeden Orakçıoğlu, “Bu yıl ABD’de ilk mağazalarımızı Washington ve Ohio’da açacağız. Yine Kanada Ottawa’da ilk mağazamız açılacak. Balkanlarda ve Rusya’da etkinliğimiz giderek artıyor. Mağaza sayıları iki katına çıkıyor. Bu yıl sonuna kadar Balkanlarda 15, Rusya’da 30, Almanya’da 10 mağazaya ulaşacağız” dedi.

‘Damat’ ihracatı artıyor

‘Yıka, as, giy’

2018 yılını 380 mağazayla kapattıklarını belirten Orakçıoğlu, 2019’u 210 yurtiçi, 210 yurtdışı olmak üzere toplam 420 mağazayla kapatacaklarını dile getirdi.

Haberin Devamı

2019 yatırım bütçelerinin 30 milyon lira olduğunu kaydeden Orakçıoğlu şöyle konuştu: “Ciroda 750 milyon lira, ihracatta ise 30 milyon dolar hedefliyoruz. Yurtdışı perakende ciromuz 60 milyon dolara ulaştı. Orka Holding markalarının ihracatta kilogram fiyatı 80 dolara yükseldi. Sadece ürün ihraç etmiyor aynı zamanda lojistik, yazılım, dekorasyon gibi pek çok sektöre katkı sağlıyoruz.”

Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi Osman Arar, “Yenilikçi ürünlerden oluşan koleksiyonlara imza atıyoruz. ‘Yıka, as, giy’ sloganıyla tasarım merkezimiz yeni bir ürün geliştirdi. Ürününüz, çamaşır makinesinde en az 10 yıkamaya kadar dayanıklı yün takım elbiseden oluşuyor” dedi.

Akıllı mağazalar

Orka Holding Pazarlama Direktörü Büşra Orakçıoğlu, akıllı mağazalara (smart shop) yatırım yaptıklarını belirtti. Büşra Orakçıoğlu, “Dijital altyapıya son iki yılda 5 milyon liralık yatırım yaptık. Bu konuda üniversite-sanayi işbirliklerimiz de söz konusu” diye konuştu. Orka Holding Yönetim Kurulu Eş Başkanı Halidun Orakçıoğlu ise, “Geçen yıl toplam cironun yüzde 5’i e-ticaretten sağlandı. Bu yıl hedef cironun yüzde 7’si. E-ticarette yılda 15 mağazanın yaptığı ciroyu yapıyoruz” dedi.