Ekonomi Duble yollara duble yatırım

Duble yollara duble yatırım

13.01.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, halen 2 bin 657 kilometre olan otoyol ağının 2023 yılında iki katına yaklaşarak, 5 bin 34 kilometreye çıkacağını söyledi.

Duble yollara duble yatırım

Arslan, TBMM’deki açıklamasında özetle şunları söyledi:

ÖLÜM ORANI YÜZDE 64 DÜŞTÜ: Yaptığımız bölünmüş yollarla, yaptığımız otoyollarla insanımızın hayatını kolaylaştırıyoruz, seyahat konforunu artırıyoruz, seyahat süresini azaltıyoruz, yaşamını kazandırıyoruz; zira, ölüm oranları yüzde 64 oranında düşmüş durumda. Bu, bizim memnuniyetimiz. Yine, araçların bakım tutumundan tasarruf sağlıyoruz, akaryakıttan tasarruf sağlıyoruz, karbondioksit salınımından tasarruf sağlıyoruz.

Amacımız bunları yapmakla birlikte, bölgeler arası kalkınmışlık farkını ortadan kaldırmak ve bölgelerin sanayisinin, endüstrisinin büyümesini, taşımacılığı geliştirmektir.

OTOYOLDA 2023 HEDEFİ: 5 BİN 34 KM: 2011-2017 arasında 432 kilometre yeni otoyol yapılmış, 2017 itibarıyla otoyol ağımızın uzunluğu 2 bin 657 kilometreye çıkmıştır.

Hâlen 978 kilometre otoyolda yapım çalışmalarımız devam etmektedir. Yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirmeye hedeflediğimiz 2 bin 377 kilometre uzunluğundaki otoyol projelerinin hataya geçirilmesiyle 2023’te Türkiye’nin otoyol ağı 5 bin 34 kilometreye çıkmış olacaktır.

OVİT EN UZUN TÜNEL OLACAK: Ovit Tüneli ve Bağlantı Yolları Projesi 2017 yılı Yatırım Programı’nda 5 milyon 294 bin Türk lirası ödenekle yer almakla birlikte, yıl içerisinde başka projelerden yaptığımız projeler arası aktarmayla 299 milyon 919 bin lira para aktarılmış, böylece 305 milyon 213 bin Türk lirasına yükseltilmiştir.

Söz konusu proje, ülkemizin şu an bitmek üzere olan en uzun tünelidir. Tek tüpü mevsim şartları dikkate alınarak hizmete sunuldu. Artık insanlar Ovit’le İyidere-İkizdere-İspir arası yol alırken yollarda kalmıyor.

NİSAN SONUNDA BİTECEK: Bir gidiş, bir geliş olarak hizmete sunduk. Diğer tüpün asfaltını da havanın hızlı soğuması nedeniyle dökemedik ancak ilkbaharla birlikte inşallah bu asfaltı da dökeceğiz ve nisan sonu itibarıyla ikinci tüpü de bitireceğiz, iki gidiş, iki geliş hizmete sunmuş olacağız.

Ovit Tüneli, gerçekten, insanımızın memnuniyetle seyahat konforunu yükselterek kullanabileceği bir tünel. Böylece Karadeniz’i, Doğu Karadeniz’i İspir-Erzurum üzerinden Kars, Iğdır, Nahcivan’a, İran’a; güney istikametinde de İran’a, Irak’a, Suriye’ye daha rahat bağlamış olacağız. Önemli bir koridoru yerine getirmiş olacağız.