Ergenlerde uyku probleminin nedeni belli oldu

Gençlerin 8 saat uyumakta neden bu kadar zorlandıklarını araştıran Kanadalı bilim insanları problemin kaynağını buldu. Araştırmaya göre uyku probleminin kaynağı sosyal medya.

24.01.2018 Çarşamba Güncelleme : 24.01.2018-16:04 Çarşamba
Duygu Bay / PembeNar Özel

Günde sadece bir saat bile sosyal medyada vakit geçirmek uyku düzeninizi alt üst etmeye yetiyor. Yeni yapılan araştırmada günde 60 dakika bile WhatsApp, Facebook ve Snapchat gibi uygulamalarda vakit harcayan gençler diğerlerine göre daha fazla uyku problemi yaşıyor. Sosyal medyada harcanılan süre arttıkça uyku süresi azalıyor.

Araştırmada genç kızların sosyal medyada daha bağımlı oldukları ve bu nedenle daha çok uyku problemleri yaşadıkları ortaya çıktı. Kanadalı araştırmacılar, sosyal medya kullanımı her geçen gün yaygınlaşırken bu bulguların çok daha önem kazandığını, gençlerin bu kötü alışkanlıklarını yetişkin olduklarında da sürdüreceklerini söyledi. 

Uykusuzluk akademik performansı etkiliyor

Daha önce yapılan bir araştırmada da az uykunun akademik performansın düşmesiyle bağlantılı olduğu ortaya çıkmıştı. Amerikalı ve Kanadalı bilim insanları genel sağlık açısından 6-13 yaş arasındakilerin günde 9-11 saat; 14-17 yaş arasındakilerin ise 8-10 saat; 18 yaş üzerindekilerin ise 7-9 saat arası uykuya ihtiyacı olduğunu belirtiyor.

Araştırmanın baş yazarı Dr. Jean-Philippe Chaput, "Uyku, sağlıklı gelişimin gerekli bir öğesi; fiziksel ve mental sağlık için hayati önem taşıyor. Ancak yetersiz uyku gençler arasında yaygın bir problem. Yetersiz uykunun sebepleri arasında yapay ışıklar, kafein kullanımı, ev içinde uyku kurallarının olmayışı yer alıyor. Bilgi ve iletişim teknolojilerine erişimin artması da büyük bir rol oynuyor." diye konuştu.

Sosyal medya kullanımı ve uyku düzeni arasındaki bağlantıyı incelemek üzere yaşları 11 ila 20 arasında değişen 5 bin 242 Kanadalı öğrenci bir araya getirildi.