22.09.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Aylin Rana Aydin
Türkiye adeta bir festivaller ülkesi haline geliyor. Gün geçtikçe Türkiye genelinde düzenlenen festivallerin sayısı ve çeşidi artıyor. Kahveden müziğe, çaydan mezeye, çilekten balığa ve teknolojiden çiçeğe kadar hemen her şey için bir festival düzenleniyor. Festivaller turizme katkı açısından da büyük bir potansiyele sahip.
Turizm açısından bereketli geçen yazın ardından sonbaharla birlikte şehre dönüş yaşanıyor. Bu dönemde festivallerde de hareketlilik artıyor.
Yerelden küresele
Hizmet endüstrisi için büyük imkânlar yaratan festivaller turizm hareketliliği de yaratıyor. Etkinlik ajansı Dream Sales Machine’in Başkanı Alper Sesli, Türkiye’de turizm sektörü dışında, sadece festival tarafında en az 100 bin kişilik istihdama ulaşılabileceğini söyledi. Sesli, Türkiye’nin dünya çapında festivaller çıkarmak için büyük potansiyele sahip olduğunu belirtti.
Sesli, festivallerde devamlılığın önemine dikkat çekti.
Festivallerde ziyaretçilere makul ve ulaşılabilir fiyatların sunulmasının önemine değinen Sesli, şunları dile getirdi: “Festival ve etkinlik talep eden harika bir kitle var ülkemizde. Bu bağlamda arz işi çözülmeli. Sonrasında dünyaya muhtemelen en iyilerini sunarız. Türkiye dünya çapında festivaller çıkarmak için büyük potansiyele sahip. Önce lokal gerçekliğimiz içinde nasıl uluslararası çekim markaları oluştururuz düşüncesine kafa yormamız gerekiyor.”
Herkese göre bir şey var
Festivallerde satış, tanıtım, müzik ve eğlencenin yanı sıra atölyeler de düzenleniyor. Giriş ücretleri 45 TL’den 180 TL’ye kadar değişen festivallerde içeride de harcama yapılıyor. Festivaller etkinlik alanlarının yanı sıra AVM’lerde de düzenleniyor. Genç nüfusa hitap eden deneyim odaklı, eğlenceli festivallerde kamp yapmak da mümkün.