Kargo Haklarım Nerede?

Haberin Devamı

İnternet kullanımının giderek artması e-ticaret potansiyelini de aynı oranda büyüttü. Teknolojideki her yeni gelişmeyi her alanda çok hızlı kabullenebildiğimiz gibi özellikle online alışveriş hepimizin vazgeçilmezi oldu. Kıyafet, ayakkabı, beyaz eşya, çeyiz, mobilya ve hatta market alışverişine kadar her şey bir tık uzağımızda. Aklınıza gelebilecek her ürünü almak saniyeler sürüyor. Peki, bu hıza kargocular yetişebiliyor mu?

E-ticaret firmaları satış oranlarını artırsa da online alışveriş süreçlerinde yaşanan sorunların en başında alınan ürünün müşteriye zamanında teslim edilmemesi geliyor. Öncelikle size yaşadığım bir şeyi anlatmak istiyorum. Düğün çekimime beş gün kala gelin çiçeğimi internetten bir firmaya yaptırmak istedim. Önce durumumun hassasiyetini anlattım ve İstanbul'da oturduğumu söyledim. Çiçeğin İzmit'ten geleceğini ve İstanbul içine iki günde ulaşabileceğini söylendi. Özellikle tekrar emin misiniz? diye sordum ve çekimim için acil olduğunu belirttim. "Merak etmeyin yıllardır bu işi yapıyoruz." dendi. Tamam diyerek teşekkür ettim. Çarşamba sabahı çiçek hala yok. Çekimim ise perşembe günüydü. Sabah aradım yine aynı şey, "merak etmeyin gelir, bize güvenin." Saat 16.00 oldu çiçek hâlâ yok. Tekrar aradım ve çiçeğin perşembe(çekimimin olduğu gün) günü geleceğini söylenerek özür dilendi. Gelin olanlar çok iyi anlar o kadar hazırlığın arasında bir de çiçeğin gelmemesi, bununla ilgilenecek vaktin olmaması tam bir gerginlik sebebi. Eşim bize bir saat uzaklıktaki kargo şubesine gitti ve çiçeği aldı. Sorunu kendimizce çözüm bularak hâlettik. Şimdi burada kim suçlu? Kendine güvenen ve gün hesabını yapamayan firma mı? Kargocular mı? Müşteri temsilcisi mi? Ben mi?

Esasında bir işletmenin gücünü sattığı ürünün sayısına değil, malını nasıl sattığına ve en önemlisi bu süreci başarılı tamamlanmasına dayanmaktadır. Evet, firma web üzerinde çiçeği güzel sunumlarıyla siteyi fark etmemi sağladı, aradığımda ilgilendi ve hassasiyetim için onlara güvenmemi sağladı. Bunların hepsi benden puan aldı ve sonuç olarak satın aldım. Kısa vadede zamandan tasarruf ettim, evet ama uzun vadede bu durumun müşteri kaybettirebileceğini göz ardı etmiş oldular. Peki ya sonuç? Böyle bir sonucu ben başarısız görüyorum. Çünkü firmaların başarısı sadece o ürünü satana kadar değil, müşterinin kapısına kadar değerlendirilmelidir. İnternette incelediğimizde ise "evde yoktunuz" diye yalan söyleyen kargocudan ürünü kırana, binada asansör yok diye ürünü daireye çıkarmayandan paketi ıslatana kadar birçok şikâyet mevcut. İşini düzgün yapanların hakkını da yemeyelim. Ama tüketici açısından sorunlar bu şekilde...

Kargo haklarımıza şöyle bir göz atalım;

Ürünü kargo görevlisinin yanında kontrol edin

Ürün hasarlıysa veya eksikse “Hasar Tespit Tutanağı” isteyin

Teslimat sırasında adreste yoksanız kargonuz en yakın şubeye bırakılır: Şikâyetlerin en başında bu madde geliyor. Ürün teslimatı sırasında alıcı kişi teslimat adresinde değilse kargo görevlileri bu paketi en yakındaki kargo şubesine bırakırlar. Buradaki problem ise bazen kargo görevlileri, alıcıyı adreste bulamadıklarında, bırakmaları gereken notları bırakmıyorlar. Aceleyle adresten ayrılan görevli, kişi adreste yoktu diyor; fakat kullanıcıyı bilgilendirici bir not bırakmıyor. Kendisine not bırakılan alıcı ise bu durumda kargo şirketi yerine ürünü aldığı şirketle irtibata geçiyor. Gönderimi yapan şirket, tek tek tüm kargoları takip etmediği için de onlar da kargo şirketiyle temasa geçmeye çalışıyorlar ve sonrasında hikâye yine “biz alıcıyı evde bulamadık” cümlesine dönüyor ve adeta kuyruğunu kovalayan köpek misali bir sonuç alınamıyor.

Eğer Kargo Çalışanı Size Kontrol Etme Yetkisi Vermiyorsa Ne Yapılmalı?

Kargocuların işi genelde acil olur ve ürünü açıp bakmanıza fırsat vermeden giderler. Eğer kargo çalışanı size kontrol etme yetkisi vermiyorsa, ısrar edin. Hasar tespiti için şart olduğunu ispat edin. En azından imza atacağını bölüme “kontrol edilmeden alınmak zorunda kalmıştır”, kontrol edilmeden alındı” şeklinde şerh düşerek imzalayın. Buna da imkân tanımıyorlarsa firmaya ihtar çekin.

Siparişlerinizin sorunsuz ulaşması dileğiyle...