Ekonomi Kelebek tıkır tıkır ‘uzun taksi’ geçici

Kelebek tıkır tıkır ‘uzun taksi’ geçici

20.04.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Yeni havalimanında uçuşlar sorunsuz... İGA CEO’su Samsunlu, 3. pistin açılmasıyla uçakların pistte geçirdiği uzun taksi süresinin kısalacağını söylüyor. Hava sahasının ‘kelebek’ gibi örülmesiyle de havada tur atma devri kapandı

Kelebek tıkır tıkır ‘uzun taksi’ geçici

İstanbul Havalimanı tam kapasiteye geçtiği 6 Nisan’dan beri pürüzsüz işliyor.

Şu an tek şikâyet uçakların kalkış öncesi ve iniş sonrası pistte biraz zaman geçirmesi... Buna havacılıkta ‘taksileme’ adı veriliyor. Uçaklar bu işlem sırasında terminal ve pist arasında taksi yollarını kullanarak ilerliyor.

Haberin Devamı

Önceki gün yeni havalimanını işleten İGA’nın CEO’su Kadri Samsunlu ile bir araya geldik ve ‘büyük göç’ sonrası yaşananları konuştuk. Samsunlu, “İyi bir başlangıç oldu. Çok büyük bir özveri var. 4 Nisan’dan itibaren özel yaşamları kapattık. Bu hafta evlere gitmeye başladık. Ben hâlâ havalimanında otelde kalıyorum. Yeni yürümeye başlayan çocuğun yanında olursunuz ya, biz bu şekilde görüyoruz” diyor.

İstanbul Havalimanı’nın ‘Türkiye’nin projesi’ olduğunu vurgulayan Samsunlu şunları anlatıyor:

“Milli formayla sahaya çıkan sporcu gibi hissediyoruz. Ulaştırma sektörünün geldiği bir Everest burası. Bu projeyle beraber hem bizim gibi altyapı şirketleri, hem bayrak taşıyıcı Türk Hava Yolları’nın (THY) sinerjisi dünyada Türkiye’nin ulaştırma sektöründeki pozisyonunu değiştirecek.

Haberin Devamı

Atatürk Havalimanı görevini hakkıyla yerine getirdi. Bugün artık Türkiye’de 10 - 20 sene sonrasına götürecek altyapı ve THY gibi bayrak taşıyıcıların ihtiyaçlarını giderecek kapasitelere ihtiyaç var. Türkiye’ye karşı bu hizmeti yerine getirmiş hissediyoruz. Bu bir özgüven projesi. Türkiye’deki insan gücünün, ihtiyaçların ve know-how’ın nerelere geldiğini gösteren bir proje.”

Mayısta bitecek

İstanbul Havalimanı’nda uçakların taksileme sürelerine de değinen Samsunlu şunları söylüyor:

“Burası büyük bir havalimanı. Toplam 4 tane aktif iniş ve kalkış pistimiz var. Bu pistleri terminalimizin batı tarafına yaptık. Pistlerin biri doğu, diğeri batıda olsa daha taksileme süresi düşebilirdi. Ama şu anda üçüncü pisti yapıyoruz. Bu inşaatta uçuşa risk oluşturacak toz, demir gibi parçaları uçuş güzergahımızın dışında tutmak istedik. Bu nedenle bütün pistlerimiz batı tarafında. Batı tarafındaki pistlerden terminalin doğusuna giderken uzun bir mesafe var. Bu nedenle taksileme süresi beklenenin üzerinde zaman alabiliyor, uçağın yönüne göre 12-13 dakika ile 28-29 dakika arasında değişebiliyor.

Ama buraya gelirken artık havada beklemiyorsunuz. Havada dönme konusu tamamen ortadan kalktı. Çünkü burada Devlet Hava Meydanları hava sahasını bir kelebek gibi ördü. Burada uçaklar sıraya girdiğinde tıkır tıkır iniyor. Belki Atatürk Havalimanı’nda taksilenme süreleri kısa gibi gelmesine rağmen toplam uçuşun içinde havada harcadığınız süre burada yok. Bu yeni saha düzeni dünyada da müthiş bir beğeni kazandı.”

Samsunlu 3. pist seneye mayıs veya haziran gibi devreye alınınca taksileme sürelerinin de kısalacağını vurguluyor.

Kelebek tıkır tıkır ‘uzun taksi’ geçici

Transit yolcuya İstanbul markası

Havalimanını kullanan yolcuların üçte birinin transit olduğuna dikkat çeken Samsunlu, “Değişik bir deneyim yaratmak için havadayken görev Türk Hava Yolları’nda, karadayken bizde. Transit yolcular 2.5 - 3 saat havalimanında vakit geçiriyor. Bu sırada onlara vereceğimiz Türkiye tecrübesi ve İstanbul markasını anlatmamız çok değerli. Bir tüketicinin bir dakikasını almak için insanlar neler yapıyor, biz burada 2.5 - 3 saat beraberiz” diyor.