Ekonomi Kg başına ihracatta ‘uçan halı’

Kg başına ihracatta ‘uçan halı’

18.11.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Marka Konferansı’nı düzenleyen Yürekli grubunun yanı sıra, dünya lüks halı pazarında oynayan Step Halı ve Stepevi’nin yatırımcısı olan Ayşegül Yürekli Şengör, eşi Cem Şengör’ün ailesinin 1919’dan beri üç nesildir halı ticareti işinde olduğunu hatırlatarak, “Cem’in işi devralma zamanı geldiğinde sektör tıkanmıştı. Neler yapılabileceğini araştırdık. 1998’de Step Halı’yı kurduk. 2003’te Isparta’da fabrikamızı açarak, ihracatı hedefleyerek üretime başladık. Lüks halı segmentinde uluslararası çapta önemli bir aktör olmayı hedefledik. Bunu da başardık” dedi.

Kg başına  ihracatta  ‘uçan halı’

100 ülkeye ihracat yaptıklarını anlatan Şengör, şöyle devam etti: “10 yıl önce ihracatın ciromuzdaki payı yüzde 15’iken bu yılı yüzde 85 ihracat oranıyla kapatacağız. Halının Ar-Ge’sini yapıyoruz, kişiye özel üretim yapabiliyoruz. 2017’de kilo başına ihracatın 1,28 dolar olduğu Türkiye’de 45 dolarlık kilo başına ihracat fiyatımız var. Türkiye ortalamasının 35 kat üstü. Bu yılı toplam yurtiçi, yurtdışı ciro bazında yüzde 60 büyüme ile tamamlayacağız. Katma değerli ürün üretme ve bunu markamızın katma değerleriyle daha da yüksek yapma vizyonumuz bizi bu noktaya taşıdı.”

Haberin Devamı

5 yıldızlı oteller

“Londra Paris, Milano, New York, Cenevre, Münih ve Dubai’de şirket, ofis ve showroom’larımız var” diyen Şengör, “Louis Vuitton, Cartier, Prada gibi birçok lüks markanın tüm dünyadaki mağazalarında kullanılan halılarını yapıyoruz. Paris’te açılan 5 yıldızlı oteller Hotel Lutetia, Hotel Fauchon ve Philippe Starck tarafından tasarlanan Hotel Evok’un da halı tedarikçisiyiz. Lüksün merkezi olduğu için Fransa en büyük pazarımız. İngiltere, Almanya ve Amerika’da güçlü bir satış kanalı hakimiyetimiz var. Ortadoğu’da yine çok güçlüyüz. Çok uluslu müşterilerimize de bu merkezlerimizden hizmet veriyoruz. Afrika ve Uzakdoğu’da da pazarlarımız gelişiyor” dedi.

Şengör, “Isparta’da 2017’de makine kapasitemiz ve istihdamımız yüzde 35 artırıldı. Yine geçen yıl, yeni fabrika arazisi alındı. Yeni fabrika inşaatına başlıyoruz. Toplam istihdamımız 450 kişi ve bu yatırım tamamlandığında 750 kişiye çıkacak” dedi.

Haberin Devamı

Sanal gerçeklik şov için hazır

Bu yıl 19. kez gerçekleştirilecek Marka Konferansı’nı düzenleyen Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör, etkinlikte yerli ve yabancı fikir önderlerini iş dünyası ile buluşturacaklarsöyledi. “19 yılda yeni fikir ve trendleri Türkiye’nin gündemine getirdik” diyen Şengör, “Türkiye markası ile birlikte İstanbul markası 2005’teki konferansa davet ettiğimizi Simon Anholt tarafında yapılan özel araştırma ve analizle tartışmaya açıldı. O dönem Türkiye ve İstanbul ilgili endekslerde yer almıyordu. 19 yıllık süreçte bunun gibi kavramsal ve fiziksel gelişimi hızlandıran birçok ilke imza attık” ifadelerini kullandı.

Sıfır atık olacak

Konferansın sadık bir kitlesi olduğuna işarete eden Şengör, şunları kaydetti: “Her yıl 2 bin kişi katılıyor. Bu yıl da alanında lider 70’i aşan konuşmacı ile 15’er dakikalık seanslarda yüksek tempolu, dinamik yapısı ile etkinliğe hazırız. Bu yılın konuşmacıları arasında teknoloji filozofu Jaron Lanier (sanal gerçeklik kavramının yaratıcısı), ünlü modacı Roland Mouret, yazar Ahmet Ümit, iş dünyasından Sani Şener, Avrupa’nın en ünlü etik hacker’ı Jamie Woodruf, moda dünyasının başarılı markası Alice Temperley ve dünyaca ünlü nöro bilimci Beau Lotto gibi isimler var.”

Haberin Devamı

12-13 Aralık’ta Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenecek olan etkinlikte, konferans salonu ‘sıfır atık’ ilkesiyle tasarlanacak.