Metro’dan coğrafi işaret tescilli ürüne destek

Metro Türkiye, 2017-2018 sezonunda coğrafi işaret tescilli, aday ve yerel ürünlerden aralarında Rusya, Ukrayna, Polonya, Sırbistan, Romanya, Hırvatistan, Moldovya, Bulgaristan, Almanya ve Avusturya’nın da bulunduğu 10 ülkeye 6 milyon euro’luk ihracat gerçekleştirdiğini duyurdu.

11.10.2018 Perşembe Güncelleme : 11.10.2018-1:30 Perşembe
Ekonomi Servisi

Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai, coğrafi işaretli ürün projesiyle Türkiye ekonomisine yerli ürünlerle sağlanan katkıdan bahsetti. Minialai, “Metro Türkiye olarak aralarında yurt dışına ihraç ettiğimiz ürünlerin de bulunduğu coğrafi işaretli ürün projemizle hem yerel tohumun korunmasına hem yerel üreticinin kalkınmasına destek oluyoruz. Türkiye ekolojik yapısıyla yerel ürünler konusunda büyük bir potansiyele sahip, tüm Avrupa’da toplam 3300 coğrafi işaretli ürün bulunurken sadece Türkiye’de 3 bin potansiyel ürün bulunması büyük bir zenginlik. Biz de bu potansiyeli yerli ekonomiye kazandırmak için var gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.

Minialai, coğrafi işaretli ürünlerin yalnızca meyve ve sebzeyle sınırlı kalmadığı, etin de bu proje kapsamında koruma altına alınması için çalışmalar yapıldığını ve Kırklareli kıvırcık kuzunun bunlar arasında yer aldığını dile getirdi. Minialai, hükümetin açıkladığı yüzde 10 indirime de destek verdiklerini açıkladı.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ