09.11.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
AYŞEGÜL KAHVECİOĞLU Ankara
YÜKSEK LİSANS: (Pedagojik formasyon) Eğitim fakültelerimizle işbirliği içinde atanan kişinin bir yıllık tezsiz yüksek lisansını vermek ve diploma temelli bir çalışma yapmak istiyoruz. 5 yıl içerisinde bütün öğretmenlerimizin yüksek lisansa dayalı bir mesleki gelişim politikasının içinde olmasını arzu ediyoruz.
HAYIRSEVERLİĞE FON YÖNETİMİ: Hayırseverlerin eğitime katkılarını bir fon yönetimi sistematiği ile yürütmek istiyoruz. Bununla ilgili yönetmeliği bitirme aşamasındayız.
LİYAKAT VURGUSU: İlçe müdürü, il müdürü, şube müdürü ya da okul müdürü için çok somut, ölçülebilir, muhakkak surette liyakat esaslı bir süreci harekete geçireceğiz ve bununla ilgili sınavlar gelecek. Öğretmen performansının uygulanmayacağını kamuoyuna duyurduk ama okul performansı uygulayacağız. Yarış amaçlı değil, sadece okulun MR’ını çekmek anlamında. Online her bir okulu Ankara’dan cep telefonumuzdan izleme ve bu okulun neye ihtiyacı var meselesini anlık olarak görüp önlem almak için bunu yapacağız.
BAZI OKULLARIN KIZ VE ERKEK DİYE AYRILMASINDA SAKINCA YOK: Milli Eğitim Temel Kanunu’nda karma eğitimin esas olduğu çok net ifade ediliyor. ‘Türkiye’deki bütün okulların karma olmasından vazgeçilecek’; inanın böyle bir şeyi oturup konuşmamıza gerek yok, böyle bir niyet de çaba da yok. Ama bazı okulların Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’nin de kız çocuklarının okula gönderilmeme riskinden dolayı desteklemesinin arkasında yatan olumlu niyet neyse bugün bazı okulların kız bazı okulların erkek okulu olarak düzenlenmesi bütün dünyada olduğu gibi bir çeşitlendirme anlamında, yine bir eğitimci olarak benim için hiçbir sakıncası yok. Ama şu varsa, ‘bütün okullar ayrı olsun’. Bu başka bir şey. MEB’in böyle bir düşüncesi de yok.
KÖY ENSTİTÜLERİ MODELİ GELİŞTİRİLEBİLİR: Köy enstitüleri ile eğitim tarihi açısından yakından ilgileniyorum. Bu model güzel bir model ve evrilip geliştirilebilir de bir model.