22.05.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
BDDK tarafından 2016’da yetkilendirilen yerli ve milli ödeme kuruluşu PayTR verilere göre Ramazan ayı ve Anneler Günü’nün aynı döneme denk gelmesiyle geçtiğimiz hafta alışverişlerde büyük bir artış yaşandı ve Ramazan ayının ilk haftasında internetten alışveriş hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3 kat arttı.
Anneler Günü özelinde 2018 ve 2019 yılı mayıs aylarının ilk 13 günündeki veriler karşılaştırıldığında online alışverişlerde adet bazında yüzde 85, tutar bazında ise yüzde 194 yükseliş gösterirken, alışveriş hacmi saat 08:00 ile 18:00 arasında 3 kat arttı.
PayTR Genel Müdürü Tarık Tombul, şu değerlendirmede bulundu: “Bu yıl Ramazan ayında geçen yıla kıyasla çok büyük artışlar gözlemledik. Tüm bu veriler, tüketicilerin iftar saatini beklerken internetten alışverişe yöneldiğini gösteriyor. Bu artışta elbette Anneler Günü’nün Ramazan ayına denk gelmesi de önemli paya sahip. E-ticaret sektöründe adeta “Süper Cuma” etkisi yaşandı.”