Instagramlik Cafe ve Restoranlar

Instagramın hayatımızda ne denli yer kapladığı hepimizce malum. Öyle ki paylaşımlarımıza gelen tepkilerin içten içe seçimlerimizi etkilediği bir anlamda trend etkisi yarattığı yadsınamaz bir gerçek. İşte bu gerçek değişen dünyanın yeni terimlerinden birini ortaya çıkardı.

“TAM INSTAGRAMLIK”

Tam ınstagramlık anlar
Tam ınstagramlık manzaralar
Tam ınstagramlık buluşmalar
Pek tabi…

TAM INSTAGRIMLIK CAFÉ! TAM İNSTAGRAMLIK RESTORAN!

Evet gerçekten de yeni nesil Cafe ve Restoran akımının nedenlerinde biri de bu önermeyi gerçeklemeye yönelik çabadır diyebiliriz.

Dünyada dışarıda yeme içme oranı hızla artıyor ve bu pazarda Türkiye ciddi anlamda yerini alıyor,

Peki dışarıda yeme içmede insanlar nereleri tercih ediyor?

Bu soru istatiksel olarak
Restoranlar %59
Fast Foodlar %33
Cafeler %6
Pastaneler %2 şeklinde cevap buluyor.

Listede restoranlar halihazırda üst sırada ancak sosyal medyanın tercihlere olan etkileri doğrultusunda bu sıralamada Cafe tercihinde ciddi bir artış bekliyorum.

Eskiden şehrin merkezi yerlerinde bulunan ve tüm dünyada kurumsal kimliğe sahip fast foodların yerini artık yerli girişimcilerin oluşturduğu Cafe ve Restoranlar almaya başladı. Görülen o ki hizmet sektöründeki tecrübe ve kalitemizi café&restoran sektörüne de ciddi anlamda aktarıyoruz.

Türkiye’de Cafe ve Restoranlar sayısında ki artışın doğurduğu rekabet ürün ve hizmet kalitesinin yanında “Tam Instagramlık” önermesinin de etkisiyle mekanların mimari ve dekorasyondaki kalitesinde de çıtayı yükseltti.

Bende bu tespitlerim doğrultusunda hem iyi bir müşteri hemde tasarımcı olarak cafe ve restoran sahipleri için fark yaratabilecekleri tüyolar paylaşacağım.

Öncelikle hizmet ve yemek kalitesi herşeyden öte bir zaruriyet buna kesinlikle dikkat edilmeli! Ancak dekorasyon ve mimariye önem verin, sıradanlıkdan uzak ve işyerinizi içselleştirdiğiniz etkisini yaratacak seçimler ile işinize önem verdiğinizi hissettirin. Bu süreçte işyeriniz için en iyisini isteyeceğiniz malum, ancak bu duygunun bir dili var.Yaşamlarımızda duygularımızın, isteklerimizin pek çok zaman doğru anlaşılamadığını ve nihayetinde bizlerde hayal kırıklığı yarattığını göz önünde bulundurarak kesinlikle dilinizi anlayabilecek anladıkları doğrultusunda size sizin için en doğru olana yönlendirebilecek profesyonel destek almanızı öneriyorum. İşini iyi icra eden bir tasarımcı ile kafenizin lokasyonuna müşteri portföyüne hitap edecek şekilde mimari ve dekorasyon düzenlemesi yapılabilir. 21. yy insanı için görsellik ön planda yani siz mimari tasarımınıza ne kadar önem verirseniz müşterileriniz de o oranda artacaktır, hatta bazı müşterileriniz kafenizin müdavimi olacak ve size çevrelerinden yeni müşteriler kazandıracaktır. Özellikle sosyal medyayı gücünün daha aktif kullanılabilmesi için dekorasyon çok önemli, sırf fotoğraf çekmek için kafenize gelen insanların ve bunun yaratacağı trend etkisinin mimari düzenlemeye verdiğiniz önemle sağlanabileceğini unutmayın.

Kendinize spesifik bir konsept belirleyin ve ‘’müşteriler neden bizi seçmeli? sorusuna cevap arayın.

Kafenizde kullandığınız renklerin, masa, sandalyelerin, koltukların, aydınlatmaların, duvar süslemelerinin kısaca kullanacağınız her malzemenin uyumu ve kalitesinin gelen müşteri kalitesi ile size sağladığı kazançla doğru orantılı olduğunu unutmayın.

Dekorasyon ve mimariyi planlarken müşterilerinizin isteklerini karşılayıp, rahatını sağlayacak şekilde olmasına değinebilirsiniz. Müşterileriniz cafenizde geçirdiği kaliteli süreyi uzatmanız ile kazancınız da doğru orantılı olarak artacaktır. (Örn; Açık ve kapalı alan, masalara yakın priz, rahat koltuk ve sandalyeler vb.).

Unutmayın insanlar mekanlarınıza çoğu zaman ihtiyacın dışında hoşca ve güzel vakit geçirmek ve sosyalleşmek için geliyorlar. Yani o insanların derdi sadece yemek yemek olsaydı işlerini bir kebapcı da fazlasıyla görürdü.

Müşteriler ne ister?

Cafenize gelen müşteri kesinlikle “Tam Instagramlık” birkaç foto çekilebileceği alan ister.

Örneğin;

1- Mekanınızın barı çok gösterişli olabilir onun önünde bir foto çekilebilir.

“Tam Instagramlık”

2- Markanızın yazılı olduğu duvarda dekoratif birkaç objeniz varsa onlar ile birlikte bir foto çekebilir.

“Tam Instagramlık”

3- Cafeniz duvarlarından birinde yapılmış sanatsal çalışmanın önünde fotoğraf çekilebilir.

“Tam Instagramlık”

4- Bayan WC içerisinde yapılmış bir fotoğraflık köşe olabilir.

“Tam Instagramlık”

5- Fotoğraflık bir Şömine köşesi olabilir.

“Tam Instagramlık”

6- Giriş kapınızda müşterinizi Çicek bahçesine davet edebilirsiniz.

“Tam Instagramlık”

Evet sizlere kısada olsa Cafe ve Restoranlarınızda yapabileceğiniz birkaç dekorasyon farklılığı ile rakiplerinizin önüne geçebileceğiniz tüyolar vermeye çalıştım. Unutmayın öngörülü olmak sizi hep bir adım ötede tutar, her detayı öngörebilmek işletmenizi hayata geçirdikten sonra karışılacağınız sorunları en aza düşürmek demektir.

Kriz yönetebilmeniz kafenizi açarken de, işletirken de size her aşamada yardımcı olacaktır, bu yüzden çözüm odaklı olmaya özen gösterin.

Dekorasyon herşey değil ama çok şeydir, daha fazla kazanmak için işinize yatırım yapmayı ihmal etmeyin.

Mutlu haftalar.

Şerif Soğukbulak

serif@artstyle.com.tr
instagram.com/serifsogukbulak
twitter.com/serifsogukbulak

Haberin Devamı