Ekonomi Tekno mahalle bakkalı geliyor

Tekno mahalle bakkalı geliyor

21.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

.

Tekno mahalle bakkalı geliyor

Mobil sipariş uygulaması İspanyol Glovo, Türkiye’de büyüme planlarını sürdürürken, yeni alanlara da açılıyor. İstenilen her ürünü yarım saatte istenen adrese gönderen uygulama, Türk bakkallarını da radarına aldı. Mahalle bakkallarını dijitalleştirmek için harekete geçen Glovo, onları da e-ticaret sistemine dahil etmek istiyor.

Haberin Devamı

Gece 02:00’ye kadar

Glovo Türkiye Genel Müdürü Austin Kim, yeni bir proje olarak mahalle bakkallarını dijitalleştirip sistemlerine dahil etmeye başladıklarını belirterek, “İlk aşamada pilot uygulamadayız. 7 bakkalla başladık. Şu an İstanbul’da sadece Avrupa yakasındayız. Ama bütün semtlere yaymak istiyoruz. Bunu diğer şehirlere de götürmek istiyoruz” dedi.

Her mahallede geç saate kadar açık olan bakkallar bulunduğunu ilk etapta onlarla başlayacaklarını dile getiren Kim, “Geç saate gece 02:00’da kadar biz açığız. O saate kadar açık olan bakkalarla ilk önce ilgileniyoruz. Belli sayıda ürünü olması, temel ihtiyaç maddelerini bulundurmasını istiyoruz. Biz sistemimizden gelen talepleri kendi kuryelerimizle aldırıp müşteriye ulaştıracağız. Bakkalllar da kendi semtlerinin dışında iş yapma şansı yakalayacak. Lojistik ve dijitale yatırım yapmadan e-ticarete dahil olacaklar” diye konuştu.

Haberin Devamı

Şu ana kadar ülkemizde 140 bin kişi Glovo uygulamasını indirdi. Şimdilik İstanbul ve İzmir’de belli semtlerde kullanılabiliyor.

İkinci nesil uygulama olduklarını ve paylaşım ekonomisini kullandıklarını dile getiren Austin Kim, şu bilgileri verdi:

“Baştan sona lojistiği biz sunuyoruz. İş ortaklarımız var, ayrıca ‘glover’ dediğimiz kuryelerimiz. Hepsi kendi işlerini yapıyor, boş vakitlerinde bizimle çalışıyorlar. Tam paylaşım ekonomisindeyiz.

Ekonomiye güven

Yemek, kahve, kahvaltı, tatlı, market gibi alışveriş yapılan bölümlerimiz var. En çok yemek kısmımız talep görüyor. Farklı dünya mutfakları, fast-food ve daha sağlıklı lezzetlere talep var. 25-45 yaş arasında beyaz yakalılar daha çok kahve, market alışverişi yapıyor. Gençler fast-food tarzı yiyeceklere ilgi gösteriyor. Yatırımlarımızı daha da hızlandıracağız. Türkiye’deki ekonomiye, tüketici ve demografideki cazipliğe inanıyoruz.”

28 yıldır Türkiye’de

Glovo, İspanya kökenli bir start up. 2015’de, Miguel Vicente, Oscar Pierre ve Sacha Michaud tarafından kurulan Glovo, ülkede en hızlı büyüyen şirketlerden. İspanya, Fransa, Portekiz, İtalya, Şili, Fas, Brezilya, Türkiye ve Ukrayna gibi ülkelerde faaliyeti var. Glovo Türkiye’nin Genel Müdürü Austin Kim 28 yıldır Türkiye’de yaşayan bir Güney Koreli. Pazarı çok iyi bilmesinin yanında çok iyi Türkçe konuşuyor.