GASTROEKONOMİ ZİRVESİ'NE GERİ SAYIM

05.03.2019 Salı

Gastronominin Türkiye’nin ekonomisinde kaldıraç etkisi yapabileceğini, Türkiye’nin gastroekonomi alanında yol haritası belirlemesi gerektiğini geçen yıl TURYİD Başkanı Kaya Demirer ile konuşmuştuk.

Bu yıl ise TURYİD, “Gastronomi, bugün dünya turizminin rotasını çiziyor, her yıl 150 milyar dolarlık ekonomi yaratıyor. Ziyaretçilerde daha derin ve anlamlı bir deneyim yaratarak daha kalıcı izler bırakıyor. Gastronomi alanında yaratıcı şehirler dünya çapında markalar haline geliyor. Yepyeni restoranlar açılıyor, şefler yetişiyor, lezzetler geliştiriliyor ve katma değeri yüksek ihracat ürünleri tasarlanıyor” açıklamasını yapıyor.

İlki geçen yıl gerçekleşen Gastroekonomi Zirvesi’nde son dönemde gastronomi turizmiyle öne çıkan ve ceviche ve kinoayı dünyaya tanıtan Peru, yenilikçi mutfak anlayışıyla öne çıkan Danimarka, kimchi turşusunu dünya markası yapan Güney Kore örnekleri de konuşuldu.

Malum, Güney Kore, Japonya, Peru, Danimarka ve İspanya gibi birçok ülke kendi mutfaklarını dünyaya bir marka olarak tanıtabildi.

Gastronomi alanında markalaşmış ülkelerin lider isimleri de geçen yılki zirveye katıldı.

Gastronomide Türkiye markasını ise çok değerli bir isim Alan Yau anlattı.

Wagamama, Hakkasan, Park Chinois gibi dünyanın en önde gelen restoranlarının yaratıcısı, aynı zamanda Londra’da kurduğu pideci Yamabahçe ile Türk pidesini pizza gibi bir dünya yemeği yapmayı hedefliyor Alan Yau.

“Gastronomi ülkelerin en iyi pazarlama aracı” diyen ve Çin ve Tayland mutfaklarının dünyada yaygınlaşmasını sağlayan Yau’nun Türkiye markası hakkında vereceği fikirler çok değerliydi.

Ne yazık ki şimdiye kadar kendi mutfağımızı dünyaya yeterince tanıtmayı başaramadık, Türk mutfağını markalaştıramadık.

Yurtdışında yeni açılan Türk restoranlarının İngiliz yazarlardan acımasız eleştiriler almasının nedenlerinden biri de bu.

Tabii ki bulundukları şehirlere adaptasyonda zorluk çekmelerinin de etkisi çok ama yabancı yemek yazarlarının Türk mutfağı denince aklına sadece kebap gelmesinin de etkisi var.

Gelecek hafta, 12 Mart Salı günü 2. Gastroekonomi Zirvesi Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek.

Bu yılki program geçen yılı biraz aratıyor doğrusu, yine de heyecanla bekliyoruz.

Gastroekonomi Zirvesi ile kendi mutfağımızı dünya çapında markalaştırmak için önemli adımlar atılmasını umuyoruz.

Akaretler’de sanat haftası

Artweeks @Akaretler geçen yıl büyük ilgi görmüştü.

Bu yıl ise Bilgili Holding ve Sabiha Kurtulmuş organizasyonu Artweeks @Akaretler’in ikincisi dün akşamki açılış partisiyle başladı. 17 Mart’a kadar birçok sanatçının eserlerini Akaretler Sıraevler No: 4-21-37/39-41-45-55’te sanatseverlerle buluşturuyor.

İki hafta boyunca sanatçı ve koleksiyoner buluşmaları, workshop’lar, sanat sohbetleri, sergi turları, müzik ve eğlence de olacak.

45 numarada Merih Akoğul küratörlüğünde “Fotoğrafın Doğası” adlı sergide İzzet Keribar, Bülent Özgören, Ali Kabaş ve Saygun Dura’nın fotoğrafları yer alıyor.

Sergide Ali Kabaş’ın “Untamed-Yabani” fotoğraf serisini de görmek mümkün.

Kaçırmayın!

Yazarın Önceki Yazıları