Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Kardashian-Jenner ailesi hayatımıza yeni bir kavram getirdi: Ünlü olduğu için ünlü olmak.

Eskiden insanlar ürettikleri sayesinde konuşulurdu.

Önce çalışır ve üretir, sonra ortaya çıkardı.

Artık durum farklı: Önce şöhret oluyorsun, sonra mesleğine karar veriyorsun.

Kardashian’ların en küçük kardeşi, Kylie Jenner da bu yolu izleyenlerden.

Kylie Jenner, geçen haziran ayında, 21. doğum gününden hemen önce, iş dünyasının en prestijli dergisi Forbes’a “Servetini kendi kendine kazanan en genç milyarder” sıfatıyla kapak oldu.

Haberin Devamı

O zaman serveti 900 milyon dolar civarındaydı.

Önceki gün ise Amerikan Forbes dergisi, meşhur listesini ve Kylie Cosmetics’in sahibi Kylie Jenner’ın servetinin 1 milyar dolara ulaştığını açıkladı.

ZUCKERBERGİN UNVANINI ELİNDEN ALDI
Kylie Jenner’ın Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg’in “ Dünyanın en genç milyarderi” unvanını da, “Servetini sıfırdan kendi kendine yapan en genç milyarder” unvanını da elinden aldığını da ekleyerek.

Liste yayımlan-dığından beri herkes aynı şeyi tartışıyor, acaba Forbes dergisi “self-made” kelimesinin anlamını bilmiyor mu...

Evet, Kylie Jenner, Kardashian’ların kız kardeşi.

Annesi Kris Jenner, babası daha önce Bruce olarak tanıdığımız daha sonra kadın olmaya karar veren Caitlyn Jenner.

Hayatı boyunca E! kanalında bir realite şovun parçasıydı, 7x24 yaşamı TV’den takip edilebiliyordu.

Kardashian ve Jenner’lar içinde en zayıf halka gibi görünüyordu, ne Kendall kadar güzeldi, ne Kim kadar popülerdi ama şimdi serveti hepsini geçti.

Sırf geçen yıl menajerliğini üstlenen annesine 17 milyon dolar kazandırdı.

Hepsi tam iki yıl önce, dudağındaki korkunç dolguları çıkardıktan sonra kurduğu Kylie Cosmetics adlı makyaj markası sayesinde.

Üstelik işin ilginç yanı, şirketin yüzde 100’ü Kylie’ye ait, yatırımcı ortağı bile yok...

Sadece ünlü olduğu için ünlü olan 21 yaşındaki Kylie’nin fazla dolgu yüzünden alay konusu olan dudaklarını ruj markası yaratarak bir pazarlama harikasına dönüştürmesinin hikâyesi.

Tabii bunda 100 milyon takipçisinin de payı çok.

Peki ama Forbes’a kızanlar haklı mı?

Hayır, Forbes da çağa ayak uyduruyor.

Haberin Devamı

Sadece teknoloji milyarderleri değil konuşulan; artık “influencer” dediğimiz, ne yaptığı tam da belli olmayan birçok kişinin önce ünlü olup, sonra ne iş yapacaklarına karar verdikleri bir dönemdeyiz.

Tabii Kylie Jenner vakasında, tüm kızlarının menajerliğini üstlenen ve kazançlarının yüzde 10’unu alan anne Kris Jenner’ın etkisini de unutmamak lazım.

Kris Jenner, başlı başına bir pazarlama gurusu.

Kendisi ve ailesi rol modellerimiz olmasa da, kabul etmek lazım, hepimizin zamanın ruhuna ve pazarlamaya dair ondan öğreneceği çok şey var.

8 Mart

Kadın-erkek ayrımını hâlâ konuşuyor olmamızı her ne kadar anlamasam da Kadınlar Günü kutlama mesajlarına kayıtsız kalamıyorum.

Kadınlar Günü’nü kutlamak Sevgililer Günü kadar zorlama geliyordu eskiden.

Özellikle de kadına şiddet konusunda henüz yeterince ilerleme kaydedilememişken.

Yine de kadınların dayanışması ve tabii erkeklerin de buna destek olması çok değerli tabii.

Çiçekler, hediyeler değil beklentimiz, sadece kadınların da erkekler kadar değerli olduğunun kabul edilmesi.

Haberin Devamı

Ve tabii bu süreçte ‘Biz Yokuz!’ yerine, ‘Biz Varız!’ mesajı verebilmek...