Mentoro Strateji sistemine göre, şirket ve kurumların birim maliyetlerini azaltabilmelerinin 13 temel metodu var:
Strateji nedir?
İş stratejisi;
- Bir kuruma/ bölüme/ projeye/ ürüne,
- Belirlenen çekici pazarlarda,
- Sürdürülebilir “rekabet avantajı” kazandıracak hedeflere ulaşmasını sağlamak için,
- Hazırlanan bir plan, olarak tanımlanabilir.
“Rekabet avantajı”nın tanımı ise,
- Bir kurumun/ bölümün/projenin,
- Rakiplerine karşı göreceli olarak daha yüksek birim kârlılığa (birim fiyat-birim maliyet) erişme durumudur.
Engeller
Doğal olarak, uygulanacak stratejinin engelleri vardır. Bunlar:
Dış engeller: Var olan rekabet, olası rekabet, müşteriler, tedarikçiler, tamamlayıcılar, alternatifler.
Olası iş stratejisi hedefleri: Ciro, kârlılık akışı, kaynak kullanım verimliliği, müşteri sayısı, eleman başı ciro, eleman başı kârlılık, hisse senedi değerleri gibi hedeflerdir.
İş dünyası çevre şartları ve durumu: Rekabet ortamı, destek ortamı, kaygan ortam ve bunlar karşısında firmanın durumudur.
Bunlara “rekabet avantajı” durumunu da eklemek gerekir. Amacımız, aşağıdaki tabloda gösterilen, performans hedeflerine ulaşmak olmalıdır.
Özay Şendir
Özgür Özel, yandaş mı oldu?
26 Nisan 2024
Güneri Cıvaoğlu
Katar arabuluculuktan çekilirse…
26 Nisan 2024
Cem Kılıç
İklim değişikliği işte ‘büyük risk’
26 Nisan 2024
Didem Özel Tümer
Türkiye, NATO Genel Sekreter adaylarına ne söylüyor?
26 Nisan 2024
Abbas Güçlü
Atama, obezite ve boşvermişlik
26 Nisan 2024