Anti selülit diyeti

Yaza selülitsiz bir başlangıç yapmak ister misiniz? Diyetisyen Merve Kalelioğlu, anti selülit diyeti hakkında merak edilenleri PembeNar'a anlattı.

09.04.2018 Pazartesi Güncelleme : 09.04.2018-13:38 Pazartesi

Yaz yaklaştıkça pek çoğumuzun içi kıpır kıpır olurken, kimi kadınları da bir telaş sarar. Bunun en önemli nedeni bikini ve mayo giyildiğinde ortaya çıkan, göze hiç de hoş gelmeyen selülitlerdir. Tatil öncesinde üç günlük gibi kısa bir sürede anti-selülit diyeti ile selülitlerinizi azaltabileceğinizi biliyor muydunuz? Diyetisyen Merve Kalelioğlu, anti selülit diyeti hakkında merak edilenleri sizler için anlattı. 

Aslına bakılırsa düzgün bir yaşam tarzı, doğru beslenme alışkanlıkları ve az da olsa sürekli olarak yapılan egzersizler, selülit oluşmasını engelleyen önemli faktörlerdir. Bunları bilmemize rağmen yine de oluşan ve bizi rahatsız eden selülitler için, vücutta yağ birikmesine neden olan insülin direncini azaltmamız gerektiği de akıldan çıkarılmamalıdır. 

Bunun en kolay yolu da karbonhidrat tüketimini azaltmaya gitmekten geçmektedir. Bununla birlikte bol miktarda sebze ve tüketilmesi gözden kaçırılmamalıdır. Selülitlerin önde gelen sebeplerinden olan şeker ve rafine karbonhidratlara elveda denmeli, kuru baklagiller diyet listesine dâhil edilmelidir. Metabolizmayı hızlandırmak adına bol su tüketilmesi sağlanmalı, yeşil çay tüketilerek bu süreç daha da hızlandırılmalıdır. Kafein alımı azaltılmalıdır. 

Üç gün boyunca yapılabilecek Anti Selülit diyeti için öncelikle kararlı olmak ve alanında uzman bir diyetisyene başvurmak önem arz etmektedir. Zira diyetler, kişiye özel olarak planlanması gereken ve farklı hassasiyetler gerektiren bir süreçtir.

Anti Selülit Diyetinin Ana Hatları

Anti Selülit diyetinde genel olarak üç ana öğün ve iki de ara öğün planlanmaktadır. Son öğün olarak en geç akşam 20.00’da bitirilecek şekilde yemek yenebilecektir. Tüm ana öğünlerde semizotu, roka, marul, maydanoz ve sivri biber gibi yeşilliklerinin biri veya birkaçından hazırlanmış salata tüketilmesi önerilmektedir. Sabah kahvaltıları için yeşil sebzeler yanında, ananas, greyfurt elma gibi meyveler de tüketilebilecek, yağsız peynir yenilebilecektir. Yumurtanın beyaz kısmıyla hazırlanan omletler, kızarmış çavdar ekmeği ile yenilerek öğün atlatılabilecektir. 

Ara öğünlerde ise meyve, sebze, yeşil çay ve yağsız yoğurt gibi besinler yanında, az miktarda taze ceviz veya badem gibi atıştırmalıklar tüketilebilecektir.

Anti Selülit diyetinde öğle yemekleri bir ara öğün tarzında hafif besinlerle geçiştirilmektedir. Genelde yoğurtlu veya sade salatalar, yanında en fazla bir dilim kızarmış çavdar ekmeği yenilebilmekte olup, üç gün uygulanması planlanan diyetlerde bir gün levrek ve lüfer gibi balıklardan küçük bir porsiyon yenmesine de müsaade edilmektedir. Burada önemli olan konu, balıkların fırında veya ızgarada yağsız olarak pişirilmesi hususudur.

Akşam yemeklerinin en geç saat sekize kadar bitmesi gerektiğini ve sonrasında su hariç gıda tüketilmemesi gerekmektedir. Anti Selülit Diyeti yapan kişiler, akşamları yeşil mercimek yemeği, ızgarada yağsız köfte veya tavuk göğüs eti ile bol miktarda yeşillikli salata yiyebileceklerdir.

Yukarıda ana hatları ile belirtilmiş Anti Selülit Diyeti ile yaza daha güvenli bir şekilde merhaba demeniz mümkün olacaktır. Ayrıca bunların yanında selülit giderici özellikleri kanıtlanmış bazı egzersiz hareketlerini de hayatınıza dâhil ederseniz selülitler, kâbusunuz olmaktan tamamen çıkacaktır.
 

Diyetisyen Merve Kalelioğlu