Ekonomi ‘AVM’de yatırımcı kiracı işbirliği var’

‘AVM’de yatırımcı kiracı işbirliği var’

17.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Ece Türkiye CEO’su Zeiselmaier, Türkiye’ye uzun vadeli baktıklarını belirtirken, “AVM’lerde kiracılarla çok yakın işbirliğimiz var. AVM’ler kiracısız, perakendeciler bizsiz olmaz” dedi.

‘AVM’de yatırımcı kiracı işbirliği var’

Türkiye’de döviz kurları nedeniyle AVM’lerde artan kiralar bir süredir tartışma konusu olmuştu. Ancak pek çok AVM ve kiracılar arasında anlaşmalar sağlandı. Hükümet de bu konuda açıklama yaparak AVM’lerde dövizle kiraya karşı harekete geçmişti.

Türkiye’de 13 AVM’yi yöneten Ece Türkiye’nin Genel Müdürü ve CEO’su Stefan Zeiselmaier, Türkiye pazarına inandıklarını ve her zaman uzun vadeli düşündüklerini belirterek, “Her ülkenin ekonomisinde iniş çıkışlar olabilir. Bizim yatırımımız uzun vadeli. Hep buradayız ve Türkiye’ye inanıyoruz. Türkiye büyük ülke ve nüfusu çok genç. İnsanlar AVM’lerde para harcamak istiyor” dedi.

Haberin Devamı

Eğer bir pazara yatırım yapıldıysa uzun vadeli düşünülmesi gerektiğini vurgulayan Zeiselmaier, “Perakende sektörünün döviz kurlarındaki ani artış nedeniyle bir süredir desteğe ihtiyacı vardı. Marjları baskı altında kalmıştı. Biz yılın ortasında destek programı başlattık. Buna devam edeceğiz. AVM’leri hayatta tutacağız. AVM’ler kiracısız, perakendeciler de bizsiz olmaz. Yatırımcı ve kiracılar farklı değil. Çok yakın işbirliğimiz var. Onlara nasıl, nerede yardım edebileceğimizi biliyoruz. Döviz kurlarını sabitledik. Hükümetin de çözümü iyiydi. Euro’yu 5.4’e, doları 4.5’e fiksledi. Biz bunu uyguladık hatta daha fazla indirim yaptık. Ek destek isteyene veriyoruz. Daha düşük fiyatlar verdik. Yüzde 70 indirim bile verdiğimiz oldu” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Yurtdışına açıyoruz

Zeiselmaier, Türkiye dışında 11 ülkede 200 proje yönettiklerini de anımsatarak, Türk markalarını yurtdışına da açtıklarını vurguladı. Zeiselmaier, “Ülkede, uzman pek çok markamız var. Ece bu markalarımızı her zaman destekleyecek. Türk markalarının yurtdışı projelerinde yer almalarına yardım ediyoruz. Pek çok marka bu şekilde çeşitli projelerimizde mağaza açtı” bilgilerini verdi.

Türkiye’de sektörü de değerlendiren Stefan Zeiselmaier, şunları söyledi: “Çok fazla AVM var ve yanlış yatırımlar bulunuyor. Türkiye’de özellikle her yerde perakende olması ilginç. Her yeni ofis projesinde her caddede mağaza var. Her yere dükkan açılmış. Ekonominin iniş çıkışlarında bunlar biraz konsolidasyona uğrayabilir. Bu pazarı da normalleştirir. Pazar biraz sakinleşmeli. Var olana odaklanılmalı. İyi lokasyon mu, iyi yatırım mı?”

‘AVM’de yatırımcı kiracı işbirliği var’

Yeni trend eğitim

Stefan Zeiselmaier, alışveriş merkezlerindeki yeni trendlerle ilgili de, “Sadece alışveriş merkezi olmaktan öteye gidecekler. Yeni trend olarak online ile offline alışverişi entegre etmeliyiz.

AVM’lerde artık daha fazla eğlence, eğitim ve sağlık olmalı. Yemek alanı çok büyüyor. Aileler çocuklarının gelişimini önemsiyor onlara yönelik eğitici şeyler istiyor. Sağlık daha fazla önemli hale geliyor. AVM’lerde artık okul ve spa olmalı. İnsanların neye ihtiyacı varsa o olmalı. AVM yöneticileri onlar için bir platform sunmalı” dedi.