Ekonomi BETA yurtdışı hazırlığında...

BETA yurtdışı hazırlığında...

24.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de ayakkabı sektörünün önde gelen markalarından BETA, büyüme sürecini sürdürüyor. Bu yıl Erzurum, Adana ve Bursa gibi illerde 7 mağaza açan BETA’nın son mağazası İstanbul Küçükyalı’da hizmete girdi.

BETA yurtdışı hazırlığında...

BETA Yönetim Kurulu Başkanı Taner İkiışık, Türkiye’de büyüme sürecine devam edeceklerini belirterek, “Yurtiçinde 60 mağaza sayısına ulaştıktan sonra dümeni yurtdışına kıracağız. Şu anda İngiltere, Almanya, Hollanda ve İspanya pazarlarını araştırmaya devam ediyoruz. Birkaç yıl içinde Avrupa’dan başlayarak dünyaya açılacağız” dedi.

Haberin Devamı

İkiışık, Türkiye’de şu anda 47 mağaza sayısına ulaştıklarını belirterek, “Yurtiçinde 60 mağaza sayısına ulaştıktan sonra Avrupa’da 3 ülkede birden mağazalaşarak dünyaya açılacağız. Şu anda Barcelona’da birkaç AVM’ye bakıyoruz” diye konuştu.

BETA, yeni dönemde mağazalaşmada Anadolu’ya öncelik vereceğini de duyurdu. Talepleri değerlendirdiklerini ve online satışların yoğun olduğu illere öncelik verdiklerini anlatan Taner İkiışık, Trabzon, Eskişehir gibi illerin önümüzdeki yıl mağaza açacakları bölgeler arasında yer aldığını söyledi.

Online satış artıyor

Türkiye’de online satışa en önce başlayan firmalar arasında yer alan BETA, bu yıl internet sitesini de yenileyerek mobile uyumlu hale getirdi. İkiışık, şu anda online satış cirosunun 5 milyon TL olduğuna dikkat çekerek bu rakamı kısa vadede 10-15 milyon seviyesine çıkarmak istediklerini kaydetti.

Haberin Devamı

Toplam satışlar hakkında da açıklama yapan İkiışık, 2016’da 67 milyon TL civarında olan cironun bu yılın ilk 9 ayı itibari ile 50 milyonu aştığını söyledi. 2017 yılsonu satış hedeflerinin 90 milyon TL olduğunu belirten İkiışık, 2018 hedeflerinin ise 120 milyon TL olduğunu dile getirdi.