Ferhan İstanbullu

Ferhan İstanbullu

ferhanist@gmail.com

Tüm Yazıları

Buna Louis Vuitton’un Noe çantası da dahil... Bir zamanlar tüm Bağdat Caddesi’nin ve Nişantaşı’nın saçları hep bakımlı, vakitleri hep bol kadınlarının arzu nesnesi olan Noe, bu sefer başka başka nefis renklerle karşımızda

Çanta konusunda dünya lideri olduğunu rakam bilerek değil içgüdülerime dayanarak söyleyeceğim Lous Vuitton’un Türkiye’de ilk mağazası açıldığı yıllarda bir hezeyan kaplamıştı şehrin kadınlarını. Herkes bu mağazadan bir parça; monogram deseni taşıyabilmek için bir neden istiyordu; en çok da hem kullanışlı hem monogram desenli hem de LV çantalar içinde nispeten hesaplı fiyata satılan Noe’yi... Üniversitede ve hatta kolejlerde okuyan kimi yeniyetmeler dahi okula Noe ile gelir de parmakla gösterilirdi. Ağızdan büzgülü modelin başka markaların koleksiyonlarında da karşılığı vardı. Ancak hiçbiri, bu çantanın o dönemki -itiraf edeyim bana göre bıkkınlık verecek kadar- popülerliğinin yanından geçemedi.
Yıllar sonra; son iki sezondur Fransız markası Celine’in ve Alexander Wang’in önderliğinde ağızdan büzgülü çantaların yeniden dönüşü gündemde. Louis Vuitton da neredeyse patentinin kendisine ait olduğu bu tasarımın moda oluşuna sessiz kalacak değil elbette... Noe serisinin bence en şık rengi olan camel’ın yanına nar çiçeğini, morla lacivert arası bir rengini de eklemişler. (Zamanında özellikle sarıyla kırmızısı çok modaydı)

Hikayesi bol marka
Bu arada Louis Vuitton, 100 yılı aşmış, hayli eski bir marka olduğundan klasik tasarımlarının neredeyse her birinin kendi içinde ayrı hikayeleri de oluyor. Noe’ninkiyse bence lifestyle konusunda örnek olarak anlatılacak cinsten. Zira 81 yıl önce; 1932’de bir şampanya markasının siparişi üzerine yaratılmış Noe... Dört tanesi düz, bir tanesi ters beş şişe şampanyayı taşımak için... Noe adı da İncil’de tufandan önce inşa ettiği gemi ve üzüm bahçeleriyle adı geçen Nuh’a bir göndermeymiş. Lüks tanımı var olduğundan bu yana imkanlı insanların dünyasına ait bir kavram; fakat böyle hikayeler konu para harcamaya geldiğinde eskiden insanların hep daha incelikli, zarafet sahibi olduğunu da illa ki düşündürüyor.