Kalust Şalcıoğlu

Kalust Şalcıoğlu

mail@kalustsalcioglu.com

Tüm Yazıları

Memleketimizde birbirinden ‘eğitici!’ yarışma ve dizi filmler varken, belgesellerimiz kanalların ‘cezalı’ları listesinde!
Instagram’da; Amerika’da yapılan araştırma sonuçları, Amerika’nın reyting sistemi sonuçlarıyla yüzde 20 sapmayla örtüşmüş. Rakamlardan çıkan en ilginç sonuç ‘National Geographic’ televizyon kanalının Instag-
ram’daki üç hesabına ait...
Maceracı kullanıcıların paylaşımlarından beslenen @natgeoadventure Instagram hesabının takipçi sayısı 49 bin 500; doğa ve hayvan severlerin paylaşımlarının bulunduğu @natgeoyourshot’ın takipçisi 14 bin 300; orijinal “National Geographic” hesabı @natgeo’nunki ise 19,4 milyon.
‘National Geographic’in en iyi üç belgeselinin reyting ortalaması, efsane yabancı dizi ‘Lost’un 2,41 katı.
‘Lost’un reyting ortalaması da bizim en iyi dizilerimizin yaklaşık 8 katı olduğuna göre belgesellerin televizyondaki önemi ortada.
Diyeceksiniz ki “Ne anlatıyorsun Kalust, ben belgesel seyretmem ki!”
Yarışmalara ve dizilere harcanan paralarla belgesel çekilsin; bakalım seyrediyor musunuz, seyretmiyor musunuz!..

Haberin Devamı

BELGESEL SORUNU

Kırmızı kitap

Facebook, 2012 yılında
1 milyar kullanıcıya ulaştığında, üst düzey yöneticilerine içeriği gizli tutulmak üzere, şirket yapısını ve internetin mantığını anlatmak için ‘Kırmızı Kitap’ adlı bir kitap dağıtmaya başladı... Birkaç hafta öncesine kadar kitabın varlığı biliniyor ama içeriğine ulaşılamıyordu...
Bir dönem Facebook’ta çalışan tasarımcı Ben Barry (Twitter hesabı @benbarry), kişisel web sitesi www.officeofbenbarry.com’da Facebook’un ‘Kırmızı Kitap’ının içeriğini paylaştı ve içerik 1 saatte, web üzerinde son 7 yılın en çok konuşulan konusu oldu!
Ben Barry’nin web sitesinde yapılan paylaşımın linkini yaklaşık 2 saat sonra tekrar incelediğimde ekran görüntülerine ulaşamadım. Tercüme hataları yapılmış olsa da birkaç Türkçe web sitesinde bazı sayfalara ulaşmanız mümkün. Birkaç şey de ben paylaşayım kitaptan!

14 – 20 Mayıs 2015

Facebook’ta Top 15

1. Karagül
2. Paramparça
3. Diriliş Ertuğrul
4. Kurtlar Vadisi Pusu
5. Survivor All Star
6. Karadayı
7. Kaderimin Yazıldığı Gün
8. Poyraz Karayel
9. O Hayat Benim
10. Aşk Yeniden
11. Güzel Köylü
12. Kiraz Mevsimi
13. Sungurlar
14. Arka Sokaklar
15. Kocamın Ailesi

Haberin Devamı

Twitter’da Top 15

1. Survivor All Star
2. Karagül
3. Paramparça
4. Kocamın Ailesi
5. Kaderimin Yazıldığı Gün
6. Diriliş Ertuğrul
7. Sungurlar
8. Kurtlar Vadisi Pusu
9. O Hayat Benim
10. Karadayı
11. Güzel Köylü
12. Poyraz Karayel
13. Aşk Yeniden
14. Arka Sokaklar
15. Kiraz Mevsimi

Instagram’da Top 15

1. Paramparça
2. Survivor All Star
3. Kurtlar Vadisi Pusu
4. Karagül
5. Diriliş Ertuğrul
6. Karadayı
7. O Hayat Benim
8. Sungurlar
9. Kaderimin Yazıldığı Gün
10. Kiraz Mevsimi
11. Arka Sokaklar
12. Aşk Yeniden
13. Kocamın Ailesi
14. Poyraz Karayel
15. Güzel Köylü

Haberin Devamı

TOTAL Top 15

1. Paramparça
2. Survivor All Star
3. Karagül
4. Kurtlar Vadisi Pusu
5. Diriliş Ertuğrul
6. Kaderimin Yazıldığı Gün
7. Karadayı
8. O Hayat Benim
9. Sungurlar
10. Kocamın Ailesi
11. Aşk Yeniden
12. Poyraz Karayel
13. Güzel Köylü
14. Kiraz Mevsimi
15. Arka Sokaklar

Facebook ‘Anayasa’sı

Facebook’ta çalışmanın yaratıcılık gerektirdiği şu cümleyle anlatılmış: “Facebook’u öldürecek şeyi biz bulmazsak başka biri bulacaktır!”
Şirketin başarısının sırrıysa “Para kazanmak için Facebook’u geliştirmiyoruz. Facebook’u geliştirmek için para kazanıyoruz”da saklı.
Çalışanların kendilerini çok da
önemli hissetmemeleri için “1 milyar insan, bizleri değil arkadaşlarını sevdikleri için Facebook kullanıyorlar” yazdıktan sonra hemen arka sayfada da o kadar da önemsiz değilizi vurgulamak için “Her Facebook mühendisi 1 milyar insandan sorumludur” denmiş.
“Medyayı kontrol eden halkı kontrol eder! Gazeteler yazılı, televizyonlar görsel, radyolar işitsel paylaşımlarla sınırlıdır. Facebook’un gücü gazete, televizyon ve radyonun gücünden daha fazladır!” Haksız da değiller sanki!