Ekonomi Çikolataya hücum!

Çikolataya hücum!

25.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Şölen Çikolata CEO’su Elif Çoban, çikolatanın yüzde 75’inin bayramlarda satıldığını, bunun toplamda 12 bin tona ulaştığını belirterek, “600 milyon TL’lik pazar var” dedi

Çikolataya hücum

Bayrama az günler kala gözler çikolata ve şeker satışlarına çevrildi. Türkiye’de en çok şeker ve çikolatanın satıldığı dönemler ise bayramlar. Şeker ve Kurban Bayramı’nda 12 bin ton çikolata, 13 bin ton şeker tüketiliyor. Satışların yüzde 60’ı Şeker Bayramı’nda, yüzde 40’ı ise Kurban Bayramı’nda gerçekleşiyor.


Bayram öncesinde sektörle ilgili değerlendirmelerde bulundan Şölen Çikolata CEO’su Elif Çoban, Türkiye’de ikramlık ve hediyelik çikolata pazarında toplam satışın yüzde 75’inin bayram döneminde gerçekleştiğini ve 600 milyon TL’lik pazar olduğunu söyledi.

2 ay önceden üretim

Çoban, bayramlarda 12 bin ton çikolata, 13 bin ton şeker de satıldığını belirterek, “İkramlık çikolata en fazla İç Anadolu Bölgesi’nde tüketiliyor, ikinci sırada ise Marmara Bölgesi yer alıyor. İkramlık şeker için ise en fazla tüketim Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu’da. İkinci sırada İç Anadolu bulunuyor” dedi.

Çoban, piyasada bu yıl hammadde fiyatlarındaki artış nedeniyle yüzde 20-30 arasında zam yapıldığını da aktararak, “Çikolatada en çok tüketilen markamız Octavia’nın kilosu bu yıl 38 TL. Geçen yıl 27 TL idi. İkramlık şekerin kilosu ise 18.50 TL, geçen yıl 14.95 TL’den satılıyordu” bilgisini verdi. Türkiye’de kişi başı çikolata tüketiminin yılda 1.5-2 kilogramla çok düşük olduğunu, bu rakamın İngiltere, İsviçre gibi ülkelerde 11-12 kilogramı bulduğunu vurguladı.

İkramlık atıştırmalıkta pazar paylarının yüzde 40.2 olduğunu da aktaran Çoban, bayram için herkes 8 ay öncesinden üretim yaparken kendilerinin kapasite artırımı sonrasında 2 ay öncesinden üretim yaptığını ve daha taze ürünler sunduklarını kaydetti.

Ciro hedefini artırdı

Gaziantep ve İstanbul’da iki fabrikaları olduğunu, fabrikalarına 280 milyon TL’lik yatırım yaptıklarını ve bunların Endüstri 4.0’a geçtiğini dile getiren Elif Çoban, tesislerine 2020 yılında yeni kapasite artışı da yapacaklarını aktardı. Finansal rakamlarını da açıklayan Çoban, “2018’de 1.4 milyar TL ciro elde ettik. 2019 yılı hedefi 2 milyar TL” bilgisini verdi. Şu anda üretimlerinin yüzde 60’ının ihracat, yüzde 40’ının yurtiçinde satıldığını dile getiren Çoban, “120 ülkeye ihracat yapıyoruz. Hedefimiz Avrupa ve Amerika’da büyümek. Buraya 30 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. Hedefimiz bu pazarlarda 5 yılda ihracatımızı 5 katına çıkarmak” diye konuştu.

Çikolataya hücum

Yeni reklam kampanyası

Piyasada 15 marka ve 66 lezzetle en fazla ürün çeşidine sahip marka olduklarını da dile getiren Elif Çoban, “Kiloyla çikolatayı ilk biz başlattık. 2018 yılında hediyelik çikolata pazarı yüzde 13.8 büyürken, Şölen yüzde 32.7 büyüdü. Lezzet yanında şıklığa önem verdik. Tesislerimizde 2 bin 300 çalışanımız var. Bayrama özel 50 bin satış noktasında 6.500 kişiye de istihdam sağlayacağız” dedi. Çoban, yeni reklam filmleri ‘Hayat Sana Şölen’le de önemli bir kurumsal kampanyaya imza attıklarını belirtti.

‘30 TL’nin altında çikolata almayın’

Çikolata alırken dikkat edilmesi gerekenlere değinen Elif Çoban, kilogram fiyatı 30 TL’nin altında olan çikolataların alınmaması uyarısında bulundu. Çoban, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çok ucuz ve merdiven altı çikolataları gerçek çikolata ile karıştırmayın. Üzerinde kokolin ve kakao kaplı yazan ürünler gerçek çikolata değildir. Gerçek çikolata pürüzsüz olur. Mat renkli çikolatalardan kaçının. Tadı acı olan çikolataları almayın.”

Yazarlar