Ekonomi Dünya kupası televizyona yaradı

Dünya kupası televizyona yaradı

20.06.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

TV satışlarında Dünya Kupası dopingi yaşanıyor. Büyük ekran ve UHD tercih edilirken, satışlarda yüzde 20 oranında artış var. Türkiye, kupada olsaydı satışlar daha da artardı.

Dünya kupası televizyona yaradı

Rusya’da düzenlenen Dünya Kupası 2018, televizyon satışlarına doping oldu. Tüketicilerin futbol turnuvalarında daha çok iyi çözünürlükte ve büyük ekranlı modelleri tercih ettiği de görülüyor. Özellikle büyük ekranlı televizyon satışlarını kupanın yüzde 20’ye varan oranda artırdığı öngörülüyor.

Haberin Devamı

Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, Dünya Kupası’nın bütün dünyanın en çok izlediği spor etkinliği olduğunu belirterek, “Pazarda önemli bir hareketlenme görülüyor. Bu tarz dönemlerde tüketiciler TV alma planlarını öne çekerek hem kampanyalardan yararlanıyor hem de müsabakaları yeni televizyonlarıyla izleyerek daha keyifli bir deneyim yaşıyor” dedi.

Dev ekran seviliyor

Tüketicilerin daha çok UHD TV’leri ve büyük ekranları tercih ettiğini de dile getiren Erdoğan, “Türkiye’de LCD TV pazarına baktığımızda 55 inç ve üzeri ekranlara olan talebin her yıl giderek arttığını görüyoruz. Genel trendde olduğu gibi Dünya Kupası kampanyamızda da en çok talep 55 ve 65 inç’lere geliyor. Türkiye’nin turnuvada olması satışları daha fazla artırıyor. TV satışları turnuva dönemlerinde artıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Dünya kupası televizyona yaradı

Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Can Dinçer ise, “Dünya Kupası döneminde ortalamanın üzerinde bir büyüme yakalarız. Mayıs ayında başladığımız Dünya Kupası kampanya ve iletişim çalışmalarımızla UHD TV satışlarımız bir önceki yıla göre 2 kat arttı. Dünya Kupası maçlarının 4K yayınlanması nedeniyle UHD TV’lerimiz daha çok tercih ediliyor. Haziran ayındaki büyümemizin de mayıs ayına benzer olacağını öngörüyoruz. Türkiye kupaya katılmış olsaydı haziran ayındaki büyümemiz bu oranların da üzerine çıkardı” ifadelerini kullandı.

Dünya kupası televizyona yaradı

‘Katılsaydık başka olurdu’

Philips TV Türkiye Ülke Müdürü Ünal Masalcı ise, Türkiye turnuvaya katılsaydı TV satışlarında daha büyük oranda etkisinin görülebileceğini dile getirerek, “Kupa sonrası net rakamlara eriştiğimizde bunu görebileceğiz. Şu bir gerçek ki, kupa maçı büyük ekranda seyredilir. Tüketicilerin tercihi de artık bu yönde. Küçük ekranlı modellerle, büyük ekranlı modellerin fiyat farkının da epey azaldığını düşünürsek Dünya Kupası sebebiyle yapılan kampanyalarla aylık bazda yüzde 15-20 oranında satışlara etkisi oluyor.

Türkiye’ katılsaydı bu rakamın iki katı satış olurdu” diye konuştu.

Dünya kupası televizyona yaradı

Almak için doğru zaman

Futbolseverlerin artık 4K çözünürlükte yayın izleme şansı da bulunduğunu ve Dünya Kupası döneminin, televizyonlarını yenileyip UHD TV almak isteyenler için çok doğru bir dönem olduğun da kaydeden Dinçer, “Kupayı 4K izlemek için 4 yıl daha beklemesinler diye uygun fiyat ve ödeme koşulları sunuyoruz” dedi.