06.11.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ - “Digimind” adlı yazılım, Kral Charles hakkında sosyal medyada yapılan yorumları izlemek için yapay zekâ algoritmalarını kullanıyor. Digimind, yorumları “olumlu, olumsuz, tarafsız” olarak üçe ayırıyor ve TikTok dahil tüm büyük sosyal medya platformlarındaki paylaşımları inceliyor. Geleneksel yöntemlerde saray mensuplarının her gün Kral Charles’a Britanya ve dünya çapındaki popülerlik derecesine ilişkin bir özet rapor verdiği ancak şimdi yapay zekânın kullanıldığı belirtildi.
Digimind’a göre, Charles’ın geçen hafta Kenya’ya yaptığı ziyaret başarılıydı. Hafta başında Kral Charles’ın Kenya sosyal medyasındaki popülerlik oranı, -100 ile +100 arasında değişen bir “duyarlılık derecelendirme endeksi” ile hesaplandığında yüzde +38 seviyesindeydi. Cuma ise ziyaret sonrası söz konusu derece yüzde +70’e yükseldi. Charles’ın krallığın sömürgeci tarihine de değindiği ziyaretin dünya çapında da olumlu etkileri oldu. Salı günü uluslararası puanı -2 iken, cuma günü yüzde +51’di. Britanya’da da bu oran yüzde +7’den yüzde +54’e yükseldi. Bir saray kaynağı, “Yapay zekâ, bir olayın sosyal medyada kötü sonuçlanıp sonuçlanmadığını görmemizi sağlıyor” dedi.