19.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Folkart, Volt Motor, Livamine gibi şirketleri bünyesinde barından Saya Grup’un markalarından Pharmactive İlaç, son iki yıldır çalışmalarını yürüttüğü ve kendi Ar-Ge’sinde geliştirdiği ilaçlarını, Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkeler; Avusturya, Almanya, İspanya, İtalya, Hollanda, Malta, Portekiz, İngiltere, Fransa ve Macaristan’a satacak.
Pharmactive İlaç’ın tüm çalışanlarının katılımı ile ilk etapta bir milyon kutu ilaç törenle Avrupa’ya gönderildi.
‘50 ülkeye satış’
Pharmactive Yurtdışı Pazarlar ve Stratejik Planlama Genel Müdürü İnci Ayyıldız ise, 28 ülkede 350 ruhsat başvurusu yaptıklarını, kısa ve orta dönem ihracat hedefleri dahilinde 2019 yılı sonuna kadar Avrupa, Ortadoğu, Afrika, Rusya ve BDT bölgesinde 50 ülkede Pharmactive ürünlerinin satışına başlamayı hedeflediklerini açıkladı.
İnci Ayyıldız, ihracat pazarları arasında ABD ve Uzakdoğu ülkelerini de katmayı hedeflendiklerini ifade etti.
Hızlı büyüme sürüyor
İlk ürün sevkiyat töreninde konuşan Pharmactive Yönetim Kurulu Üyesi Levent Selamoğlu, “Türk ürünlerinin Avrupa’daki doktor, eczacı ve hastalara ulaşıyor olmasının haklı gururunu yaşıyoruz. Pharmactive 2010’da kurulan ve 2012’de üretim tesisini tamamlayan genç bir yerli firma olmasına karşın, hızlı büyümesini sürdürüyor” dedi. Selamoğlu, 2022 yılında hedeflerinin toplam cironun en az yüzde 25’ini ihracattan sağlamak olduğunu belirtti, yaklaşık 60 milyon dolar civarında dışsatım rakamına ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.