Ekonomi Dünyayı oyuna getirdik!

Dünyayı oyuna getirdik!

19.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Türk dijital oyun sektörü ihracat rekoru kırarak dikkatleri üzerine çekti. 500 milyon dolarlık ihracat, 2018’de 1 milyar dolara çıkarıldı. Yerli oyunlar yüzlerce ülkede oynanıyor

Dünyayı oyuna getirdik

Türkiye’de dijital oyun sektörü büyümesini sürdürürken ihracatta da rekor kırıyor. Oyun sektörünün 2016 yılında 500 milyon dolar olan ihracatının 2018’de 1 milyar dolara çıktığı açıklandı. Türk oyun geliştiricileri mobil ve bilgisayar alanındaki oyunlarla öne çıkıyor. Peak Games’in geliştirdiği Toon Blast, Toy Blast, InGames’in geliştirdiği Zula, TaleWorlds’un Mount&Blade gibi oyunlar bütün dünya tarafından oynanıyor.

Haberin Devamı

Türk dijital oyun sektörünün ihracat rekorunu Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, İstanbul’da açıkladı. Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen ‘2018 Yılı Oyun Yazılımı İhracat Rakamı Açıklaması’ toplantısına katılan Pekcan, dünya oyun pazarının büyüklüğünün 2018 yılında 138 milyar dolar olduğunu söyledi.

YÜZDE 100 ARTIŞ

Pekcan, “Pazar büyüklüğünün 2021 yılında 180 milyar dolar olması bekleniyor. Bu istatistikler sektörün mevcut durumunu ve potansiyelini gösteriyor. Ülkemiz hızla dijitalleşen dünyaya ayak uyduruyor ve oyun yazılım sektörü büyüme gösteriyor. Ülkemizdeki oyun pazarının büyüklüğü 750 milyon dolara ulaştı. Yerli oyun pazarımızın hızla büyümesi, bu alanda ekosistemin oluşmasına ve gelişmesine büyük katkı sağlıyor” dedi. Dijital oyun sektörü ihracatında büyük bir sıçrama yaşandığını dile getiren Pekcan, “Sektör ihracat rakamlarını son iki yılda yüzde yüz artırdı. Dijital oyun sektörünün ihracatı 2016’da 500 milyon dolar iken, bugün 1 milyar 50 milyon dolar oldu ama hedefimiz daha büyük” diye konuştu.

Haberin Devamı

Dünyayı oyuna getirdik
Ruhsar Pekcan, yerli oyun programı yazan firmaların 180 milyar dolarlık dünya dijital oyun sektöründen daha fazla pay alabilmelerini hedeflediklerini de aktararak, tüm destekleri bu doğrultuda planladıklarını kaydetti. Pekcan, oyunların yüksek katma değere sahip bir ihracat kalemi oluşturduğuna da dikkat çekti.

Yüzden fazla ülkede varlar

YÜZDEN FAZLA ÜLKEDE VARLAR

- Türkiye’de 30 milyon dijital oyuncu var.

- Pazarın büyüklüğü 750 milyon dolar.

- Türkiye’den çıkmış en büyük oyun firmaları arasında Gram Games, Peak Games, InGame Group, TaleWorlds gibi firmalar bulunuyor.

- Ülkemizde üretilip dünyada oynanan oyunlar arasında InGame Group’a ait Zula, TaleWorlds’ün geliştirdiği Mount&Blade, Peak Games’a ait Toon Blast, Toy Blast, Gram Games’in 1010! gibi oyunları yer alıyor. Bu oyunlar Avrupa ülkeleri, Amerika, Ortadoğu, Güney Amerika gibi ülkelerde oynanıyor. Zula gibi oyunlar 100’den fazla ülkede oynanıyor.

- Türk oyun pazarı 2017 ve 2018 yılında iki büyük satışa sahne oldu. Peak Games’in kart ve okey oyunları geliştiren bölümü 100 milyon dolar karşılığında oyun devi Zynga’ya satıldı. Peak Games’te Toy Blast, Toon Blast gibi oyunlar kaldı.

Haberin Devamı

- 2012 yılında kurulan Gram Games ise geçen yıl 250 milyon dolara Zynga tarafından satın alındı. Bu iki büyük satış gözlerin Türk dijital oyun sektörüne çevrilmesine yol açtı.

- Türk oyunlar daha çok batıda başarılı. Asya Pasifik ülkelerinde de başarı hedefleniyor.

Dünyayı oyuna getirdik

İHRACATTAKİ DEĞİŞİMİN ÖNCÜSÜ

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle de, oyun ihracatının Türkiye ihracatındaki değişimin öncülüğünü yaptığını belirterek, “Türk oyun geliştiricilerin sayısının artmasını diliyoruz. Sektör bir ihracatçı birliği kurarak daha geniş vizyonla ilerleyebilir” dedi. TOGED Başkanı Ali Erkin de, Türkiye’nin oyun geliştirme konusunda İtalya, İspanya ve Hindistan gibi ülkelerden daha önde olduğunu belirterek, şöyle konuştu: “Pek çok oyun fuarında yer alan bu ülkelerden çıkan önemli marka oyun ve geliştirici yok.

Haberin Devamı

Bugün Türkiye’de şu anda hemen sayabileceğimiz 5 tane çok değerli oyun var. iPhone’larda yer alan Apple Store’da ilk onda pek çok geliştiricimiz var. Aynı şekilde bilgisayar oyunu pazarında da gelmiş geçmiş en iyi 100 oyun arasında 30’uncu olan şirketimiz var. Mobil tarafta sürekli ihracat yapan ve yatırım alan firmalarımız bulunuyor. Bakanlığın katkılarıyla bugünlere kadar gelebildik. Başarılarımız artarak sürecek.”

Dünyayı oyuna getirdik

TURQUALITY'YE DAHİL EDİLDİ

Ruhsar Pekcan, oyun yazılımı geliştiren şirketlerin yurt dışı pazarlara yönelik reklam, tanıtım, pazarlama gibi pek çok pazara giriş ve pazarda tutunma çalışmalarını desteklediklerini anlatarak, “Tüm bu desteklerin yanı sıra dijital oyun sektörünü Turquality programına da dahil ettik. Artık kendilerini bir dünya markası olarak görmek istiyoruz. Evet halihazırda markalar ama dijital oyun şirketlerimizin isimlerinin ezbere bilinmesini istiyoruz. Bakanlık olarak tüm desteklerimiz yanlarında” açıklamasını yaptı.