Ekonomi e-ticarete Ramazan bereketi gelecek

e-ticarete Ramazan bereketi gelecek

24.04.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Morhipo.com Genel Müdürü Şule Kuban Arditti, mayıs ayında başlayacak Ramazan’ın satışlarını artırmasını beklediklerini belirtti. Arditti, “Her Ramazan’da e-ticaret satışları patlar. Sahur ve iftar arasındaki saatlerde bütün sektörün trafiği çok yükseliyor” diye konuştu

e-ticarete Ramazan bereketi gelecek

Elektronik ticarette Ramazan bereketi bekleniyor. Oruç tutanların daha çok evde durmayı tercih etmesi nedeniyle her Ramazanda online satışlarda artış yaşanıyor. Özellikle sahur nedeniyle gece satın almalarda yüzde 50’ye yakın artışlar görülüyor. Boyner Grubu bünyesindeki e-ticaret platformu Morhipo.com’un Genel Müdürü Şule Kuban Arditti, mayıs ayında başlayacak Ramazanın satışlarını artırmasını beklediklerini belirterek, “Her Ramazanda satışlarımız artar. Sahur ve iftar arasındaki saatlerde trafiğimiz çok yükseliyor” dedi.

Haberin Devamı

Geçen yıllarda bu ayda gece satışlarında önemli oranda artış yaşadıklarını dile getiren Arditti, “Ramazan ayında müşterilerimizin alışveriş alışkanlıklarının değiştiğini yakından gözlemledik. Diğer zamanlara kıyasla özellikle sahur öncesi saat dilimlerinde yüzde 200’ün üzerinde artış gösteren alışveriş oranları, müşterinin sahura kadar olan zamanını online alışverişle geçirdiğinin en büyük kanıtı. Sadece iftar saatinde düşüş yaşanıyor bu saatten sonra ise alımlar artıyor” diye konuştu.

Yurtdışına açılım

Morhipo’nun yeni açılımları hakkında da bilgi veren Arditti, yurtdışına açıldıklarını belirterek, şunları söyledi:

“İlk sitemizi Almanya’da faaliyet geçirdik. Ocak sonu denemelere başladık, şubatta ise satış başladı. Hala geliştirmeler ve ürün yapılandırması devam ediyor. Önümüzdeki eylül itibariyle de mobil uygulamayı devreye alacağız. Almanya bizim için doğru pazar. Burayı geliştirdikden sonra diğer ülkelere açılacağız. Farklı ülkelerde de büyüme planlarımız var. İhracat, 2019’da en önemli büyüme kalemlerimizden biri olacak. Modadaki uzmanlığımızı yurtdışına ulaştırmak üzere farklı pazarlarda farklı iş modelleri ve iş ortaklarıyla ilerleyeceğiz.”

Haberin Devamı

AÜlışverişin mobil uygulamalardan yapılma oranı da her geçen gün artıyor. Morhipo da bu alanda yüksek oranlara ulaşmış durumda. Şule Kuban Arditti, bu konuda “7 milyon üyemiz ve ayda 40 milyon trafiğimiz var. Trafiğimizin yüzde 80’i artık mobilden geliyor. Bu nedenle bu alana daha fazla yatırım yapıyoruz. Mobil kullanıcı deneyimini sürekli iyileştiriyoruz” dedi.

Arditti, People by Fabrika gibi kendi markaları olduğunu bu markalara yeni bir tane daha ekleyeceklerini de aktardı.

e-ticarete Ramazan bereketi gelecek
Yapay zeka kullanılacak

Şule Kuban Arditti, önümüzdeki dönemde e-ticarette öne çıkacak teknolojilerle de ilgili de şunları söyledi: “Sesli komutla çalışan arayüzler olacak. Görsel arama teknolojileri gelişecek. Mobil ödemenin yükselişiyle kredi kartları ve cüzdanlar kaybolacak. Veriye göre kendini geliştiren yapay zeka teknolojileri göreceğiz. Artırılmış ve sanal gerçeklik gibi teknolojileri kullanarak ürünleri daha fazla deneyimleme imkanımız olacak.”

Haberin Devamı

Üniversiteli illerde ‘jean’ satışı önde

Morhipo.com’un verilerine göre, özellikle bayram dönemlerinde mobil uygulamadan yapılan alışverişlerin ciro içindeki payı yüzde 41 oranında arttı. Üniversite illerinde jean ve sneaker satışlarında artış var. Kırmızı renk en çok Ege Bölgesi’ne satılıyor. Doğu illerinde güncel trendlere gözle görülür bir ilgi var. Bordo ruj her zaman en çok satan renk. Morhipo.com üzerinden yüzde 29 oranla en fazla İstanbullular alışveriş yapıyor. İstanbul’u sırasıyla Ankara (yüzde 10), İzmir (yüzde 7) ve Bursa (yüzde 4) takip ediyor.