Ege İTÜ araştırdı İzmir örnek çıktı

İTÜ araştırdı İzmir örnek çıktı

26.02.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul’daki taksi hizmetine mercek tuttu. Verimliliğin ve hizmet kalitesinin artırılması için dijital taksiciliğe geçilmesi gerektiği vurgulandı, esnaf-kamu işbirliği eseri ‘EnTaksi İzmir’ model olarak gösterildi

İTÜ araştırdı İzmir örnek çıktı

İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası’nın başta İzmir Büyükşehir Belediyesi olmak üzere kamu işbirliğiyle hayata geçirdiği EnTaksi, kısa sürede büyük ses getirdi. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nden Prof. Dr. Hüseyin Murat Çelik’in araştırmasında EnTaksi İzmir’le ulaşılan dijital taksicilik başarısı öne çıktı. Ulaşım Planlaması Uzmanı Prof. Dr. Çelik’in “İstanbul’da Taksi Sektörünün Analizi Raporu”nda Megakent’teki taksi taşımacılığında verimliliğin ve hizmet kalitesinin artırılması için dijital taksiciliğe geçilmesi gerektiğine dikkat çekildi. Bu kapsamda da EnTaksi İzmir model olarak gösterildi.
Söz konusu rapor İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin son UKOME toplantısında gündeme geldi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Marmaray Bölge Müdürü Doç. Dr. Nurdan Apaydın, İzmir’de Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde elektronik tabanlı taksicilik altyapısı kurulmasının önemini vurguladı. Doç. Dr. Apaydın, “İzmir örneği beni çok etkiledi” diye konuştu. İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Celil Anık, ne kadar doğru bir iş yaptıklarının bilimsel araştırma ile tescillendiğini açıkladı. Aynı zamanda Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi olan Anık, değişimin hızını yakalama, taksiciliği geleneksel yapıdan çıkarıp geleceğe taşıma amaçlı gayretlerinin örnek gösterilmesinden mutluluk yaşadıklarını dile getirdi.

Haberin Devamı

ENTAKSİ İZMİR BÖYLE ÇALIŞIYOR

AppStore ya da Google Play’den akıllı cihazlara indirilebilen EnTaksi İzmir’i kullanmak için cep telefonu numarası üzerinden giriş yapmak yeterli oluyor. Mobil aplikasyon kullanılarak günün 24 saati bir tuşla taksi çağrılabiliyor. Taksi çağıran kişi, hangi aracın ve şoförün geleceğini sistem üzerinden görebiliyor, şoför hakkında yorumları okuyabiliyor. Kişi, gideceği yerin mesafesini ve güzergâhını haritadan görüp ödeyeceği tutarı yolculuk öncesi öğrenebiliyor.Sistemin otomatik olarak yönlendirdiği şoför hakkındaki yorumlar okunup istenmezse başka taksi talep edilebiliyor. İngilizce dil seçeneği sayesinde yabancılar da sistemi kullanabiliyor. 0850 495 0 495 numaralı çağrı merkezinden de günün 24 saati taksi çağrılabiliyor ve teknik destek alınabiliyor.Uygulama üzerinden tıpkı elektronik alışverişlerdeki gibi kredi kartıyla temassız ödeme yapılabiliyor.