İzmir Eib Başkanı Ünlütürk: “Türkiye'de Üretilen Ürünler Tercih Edilsin, Büyüme Kalıcı Olsun, İşsizlik Gerilesin”

Eib Başkanı Ünlütürk: “Türkiye'de Üretilen Ürünler Tercih Edilsin, Büyüme Kalıcı Olsun, İşsizlik Gerilesin”

11.12.2017 - 13:02 | Son Güncellenme:

.

Eib Başkanı Ünlütürk: “Türkiyede Üretilen Ürünler Tercih Edilsin, Büyüme Kalıcı Olsun, İşsizlik Gerilesin”

Türkiye, 2017 yılının üçüncü çeyreğinde yüzde 11,1’lik rekor büyüme rakamıyla açık ara dünya lideri olurken, Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, büyüme rakamlarının kalıcı olması ve işsizlik rakamlarının geri gitmesi için Türk halkını zorunlu olmadıkça ithal ürünler yerine, Türkiye’de üretilen ürünleri tüketmeye davet etti.
Türkiye, 2017 yılının üçüncü çeyreğinde yüzde 11,1’lik rekor büyüme rakamıyla açık ara dünya lideri olurken, Türkiye’ye en yakın büyüme rakamını yüzde 6,9 ile Filipinler ve yüzde 6,8 ile Çin yakaladı. Üçüncü çeyrekte mal ve hizmet ihracatını yüzde 17,2 arttıran ihracatçılar, büyüme rakamlarına yüzde 3,53’lük katkı sağladı. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, büyüme rakamlarının kalıcı olması ve işsizlik rakamlarının geri gitmesi için Türk halkını zorunlu olmadıkça ithal ürünler yerine, Türkiye’de üretilen ürünleri tüketmeye davet etti.
Yerli Malı Haftası içinde olduğumuza dikkati çeken Ünlütürk, “İşsizlerin artmaması, işletmelerin üretime devam edebilmesi için Türkiye’de üretilen kaliteli ürünleri tüketmeye davet ediyoruz. Bu sayede Çinli, Hindistanlı, Alman, Amerikalı işçilerin istihdamına değil kendi eşinizin, babanızın, kardeşinizin, yakınlarınızın istihdamına katkı sağlamış olursunuz. Türkiye’de AR-GE, tasarım, inovasyon ve markalaşma çabası içinde olan firmaların gelişimine katkı sağlamış olursunuz” diye konuştu.

“5 yıldır hedeflerimizin uzağındayız”
Tüm dünyada talebin nazlı olduğuna dikkati çeken Ünlütürk, Türkiye’nin 2012 yılında yakaladığı 152 milyon dolarlık ihracat rakamını daha yeni geçtiğini, 2014 yılında gerçekleştirdiği 157 milyar 610 milyon dolarlık ihracat rakamına ise 3 yıldır ulaşamadığının ve ihracat rakamlarında 5 yıldır hedeflerinin uzağında kaldığının altını çizdi. Türk ihracatçısının son 1 yıldır her ay yeni bir başarı hikayesi yazdığına dikkati çeken Ünlütürk, “Türk ihracatçısı son 1 yılda, her ay ihracatta yeni başarılara imza atarak otomotivden beyaz eşyaya, kozmetikten gıdaya, elektronikten makineye, hazır giyimden demir-çeliğe, tekstilden doğal taşa, kimyadan iklimlendirmeye, mobilyadan savunma sanayine kadar binlerce ürünü 245 ülkeye ihraç ederek Türkiye’ye 155 milyar 443 milyon dolarlık döviz kazandırdı. Bu başarının 2018 yılında da devam etmesi için Türkiye’de üretim ve ihracat yapan 67 bin ihracatçı firma ve ihracatçı firmalara ara malı üretimi yapan 100 binlerce firmanın ara malı üretimini artırmak, 2023 hedeflerine erişebilmek için yapacağı üretimlerin Türk vatandaşlarımız tarafından tüketimde tercih edilmesi gerekiyor. Bu sadece 100 binlerce firma sahibine destek olarak düşünülmemeli, milyonlarca çalışanın ve ailesinin refahına ve Türkiye’deki sosyal barışa büyük katkı sağlanacağı unutulmamalı. Yerli malı kullanımı tercihi Avrupa’da, Amerika’da, Çin’de ve dünyanın her tarafında yükselen değer” şeklinde konuştu.
Ekonomilerin canlı tutulması için, iç tüketimi canlandırmanın ve istihdamı koruyup arttırmanın çok önemli olduğunu vurgulayan Ünlütürk, “Dünya genelinde kendi ülkelerinde üretilen malları tüketmek akım halinde. Bugün bir Fransız, Alman arabası alan komşusuyla konuşmuyor. Biz de Türkiye’de üretilen ürünleri kullanmalıyız. Bu sayede hem istihdama olumlu katkı yapacağız, hem dış ticaretimiz dengeye gelecek, hem de işletmelerimiz global krizlerden en az zararla çıkacak. İşletmelerimiz kredilerini zamanında ödeyebilecek, bankacılık sistemi ayakta kalacak. Kısaca ekonomik sistem rayında hareket edecek” diyerek sözlerini noktaladı.
İhracatçılardan iç tüketimi ve istihdamı arttıracak öneriler ise şöyle ifade edildi:
"Türkiye’de üretilen veya montajı yapılan otomobiller tercih edilmeli. Bu sayede yerli otomobil hedefine daha kısa sürede ulaşılabilir. Firmalar çalışanlarına Türkiye’de üretilen veya montajı yapılan otomobilleri almalı. Elektronik eşyada Türkiye’de üretilen LCD, DVD, klima ve beyaz eşya tercih edilmeli. Somon gibi ithal balıklar yerine çipura, levrek ve alabalık gibi yerli üretimler tüketilmeli. Yerli meyveler dalında çürürken ithal muza rağbet edilmemeli. Tekstil ve konfeksiyon sektörümüzün ürettiği ürünler Avrupa Birliği pazarının en büyük üçüncü tedarikçisi iken ve tüm dünyaya ihraç edilirken, ithal markalara dövizimiz akıtılmamalı. Kalitesiz ve insan sağlığını tehdit eden Uzak Doğu malı oyuncaklar vb. ürünler yerine Türkiye’de üretilenler tercih edilmeli. Kamu binaları başta olmak üzere inşaatlarda Türk doğal taşı kullanılmalı. Hipermarketler, kalitesiz Çin malları yerine Türkiye’de üretilmiş kaliteli malları tüketicilere sunmalı."