Ekonomi ‘Bölgesinde en çok Türkiye büyüdü’

‘Bölgesinde en çok Türkiye büyüdü’

31.03.2022 - 12:00 | Son Güncellenme:

Türkiye’de hızlı bir büyüme stratejisini devreye alan KFC, 2022’de 100 yeni restoran açılışı yaparak, 3 bin kişilik yeni istihdam oluşturmayı hedefliyor. KFC Türkiye CEO’su Feliks Boynuinceoğlu, “KFC Türkiye olarak bölgemizde satış ve misafir sayısında en fazla büyüme elde eden ülke olduk” dedi.

‘Bölgesinde en çok Türkiye büyüdü’

Sektöründe hızlı ve agresif bir büyüme planı uygulamaya başlayan KFC Türkiye, yatırımlarını ve istihdamını artırmaya odaklandı. Geçen yıl 10 yeni şehirde toplam 60 yeni restoran açılışı ile 33 yıllık KFC Türkiye tarihinde bir yılda gerçekleşen en yüksek sayıdaki restoran açılışına imza attıklarını hatırlatan KFC Türkiye CEO’su Feliks Boynuinceoğlu, restoran sayılarını yüzde 50 büyüterek, cirolarını yüzde 150’nin üzerinde artırdıklarını söyledi. Boynuinceoğlu, “KFC’yi Türkiye’de daha da büyütmek için iştahlıyız. Agresif büyüme stratejimizle 2022’deki hedefimiz; 15 yeni ilde, toplamda 100’den fazla yeni restoran açılışı gerçekleştirerek ek 3 bin kişiye yeni istihdam sağlamak. KFC’yi Türkiye’de en sevilen, en güvenilen ve en hızlı büyüyen hızlı servis restoran markası konumuna taşıma hedefimiz var. Pazarlama iletişimlerimizdeki samimi dilimizle tüketicinin hem aklına hem de kalbine dokunmayı sürdürürken, dijitalleşme yolculuğumuz kapsamında misafirlerimize pürüzsüz bir deneyim sunmayı önceliklendiriyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yeniden yapılandı

Markanın faaliyetlerini 2020 itibarıyla İŞ Gıda çatısı altında devam ettirdiğini hatırlatan Feliks Boynuinceoğlu, “Devir süreci ile pandemide kapalı olan tüm restoranların hızlıca yeniden açılmasının ardından hemen organizasyonu yeniden yapılandırarak, tasarladığımız dört başlıklı stratejiyi devreye aldık” dedi. Boynuinceoğlu, bu dört stratejilerini şöyle anlattı:

“1. Herkesten hızlı, agresif bir büyüme planını uygulamaya almak. 2. İşimizin temelini sağlamlaştırmak. 3. Misafirlerin ihtiyaçlarına duyarlı ve değişen pazar dinamiklerine hızlı ayak uyduracak veri odaklı bakış açımızı organizasyonun her alanında uygulamak. 4. Tüm bu stratejiyi eksiksiz uygulayacak bir ekip ve şirket kültürü oluşturmak.”

Haberin Devamı

‘Birinci sırada yer aldı’

Feliks Boynuinceoğlu, yeni dönem yolculuklarının eskisinden daha da güçlü bir şekilde sürdüğüne dikkat çekerken, “Kısa bir sürede KFC Türkiye olarak; bölgemizde satış ve misafir sayısında en fazla büyüme elde eden ülke olduk. Dünyadaki tüm pazarlar arasında aynı performans kriterlerinde ilk 5 ülke arasında yer almanın gururunu yaşıyoruz” dedi.

‘Misafirlerimizi dinliyoruz’

Dünyada bir yandan koronavirüs pandemisi, bir yanda ise Rusya Ukrayna gündemi varken ekonomik dalgalanmalar her sektörde hissediliyor. Bu süreçte marka yönetimlerini değerlendiren Feliks Boynuinceoğlu, şunları söyledi:

“Sürekli gelişimi ve değişimi hedeflemenin ve bununla birlikte değişen dünyaya ekipçe ayak uydurmanın gücüne inanıyorum. Zorluklardan öğrendiklerimizle, daima misafirleri dinleyerek emin adımlarla büyümeye devam ediyoruz. Yolculuğumuzun başından beri en önemli kriterimiz, operasyonel anlamda dünyanın en başarılı organizasyonlarından olan KFC’nin bilgi birikimi ve standartlarını en doğru şekilde uygulamaktı. KFC’nin global kalite ve gıda güvenliği standartlarını titizlikle uygulayarak misafirlerimizin bizlere duyduğu güveni daha da üst noktaya taşımayı başardık. Tedarikçi ilişkileri ile sektörde güvenilir bir noktada olmanın değeri ortada. Bunu sektör tecrübem sebebiyle biliyor olsam da özellikle içinde bulunduğumuz kolay olmayan dönemlerde bu konuya olan hassasiyeti artırarak, tedarikçi ilişkilerimizi kuvvetlendirdik.”

Haberin Devamı

‘Bölgesinde en çok Türkiye büyüdü’

Paket servis ağı

Paket servis operasyonlarının; pandemiden ve dijitalleşen dünyadan kaynaklı ivmesini artıracağının her zaman bilincinde olduklarını vurgulayan Boynuinceoğlu, bu dönemde paket servis ağlarını güçlendirip, bu yapıda bulunmayan restoranları hızlıca sürece dahil ettiklerini söyledi. Boynuinceoğlu, “Paralelde dijitalleşme yatırımlarımızı da hızlandırarak misafir içgörüleri ışığında online kanallarımızı iyileştirip, mobil uygulama ve QR ile sipariş gibi yenilikleri hayata geçirdik. Büyüme hızımıza paralel, işe alım süreçlerini de dijitalleşme yolculuğumuz kapsamında hızlandırdık. Globalde olduğu gibi KFC Türkiye’de de başarının insanla elde edildiğinin bilincindeyiz. Ekibimize katılan çalışanlarımızı eğitimler ve şirket içi rotasyonlarla kendisinin en iyi versiyonu olması için destekledik. Bu yolculuğa çıktığımızda yaklaşık 3 bin olan çalışan sayımız bugün 5 bin 700’e ulaştığı için gururluyuz” diye konuştu.