Ekonomi ‘Candy Crush’lı, ‘tüplü Ferrari’li bir inovasyon

‘Candy Crush’lı, ‘tüplü Ferrari’li bir inovasyon

18.03.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ekonomi Bakanlığı desteği, Türkiye İhracatçılar Meclisi ve Ege İhracatçı Birlikleri organizasyonunda başlayan Türkiye İnovasyon Haftası’na, renkli konuşmalar damgasını vurdu.

‘Candy Crush’lı, ‘tüplü Ferrari’li bir inovasyon

“Sınırsız inovasyon- sınırsız potansiyel” sloganıyla, 2 gün sürecek etkinliğin açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi, dünyada 100 milyon kişinin cep telefonlarında oynadığı Candy Crush adlı şeker patlatma oyununun değeri olan 5.9 milyar doların, Türkiye’deki tüm şeker fabriklarının toplam cirosundan fazla olduğunu, 59 mühendisin çalıştığı ayda 1 milyar kullanıcısı bulunan WhatsApp’ın 2014 yılındaki değerinin ise 19 milyar dolar olduğunu hatırlatırken, “Bunlar ihlam almamız için önemli rakamlar” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise “Yüzbinlerce euro’luk Ferrari’ye tüp, minibüsün içine split klima takan, bulaşık makinesinde ıspanak yıkayıp, ütü üzerinde çay demleyen, tencereden çanak anten yapan milletiz biz. Yeter ki imkan tanınsın, önümüz açılsın. Milletimizin içindeki o inovatif ruh, mutlaka bir şekilde kendini gösterecektir” diye konuştu.