Ekonomi Çocukluk lezzeti artık bir marka

Çocukluk lezzeti artık bir marka

21.02.2022 - 07:01 | Son Güncellenme:

Adana’da yaşayan 61 yaşındaki Nadire Savaş, bir radyodan duyup haberdar olduğu girişimcilik kursuna katılarak hayatını değiştirdi. Çocukluğunun lezzetiyle, hayallerini birleştirdi ve kendi markasını kurdu. Savaş’ın ürettiği bulgur ve unlar yakında tüm Türkiye’de raflara çıkacak. Savaş, ürünlerinin iş insanı Demet Sabancı’nın desteğiyle shopsa.com.tr üzerinden satışa başladığını söylüyor.

Çocukluk lezzeti artık bir marka

 

Çiğdem Yılmaz / İSTANBUL
Adana’da yaşayan 61 yaşında Nadire Savaş, çiftçi bir ailenin çocuğu olarak Ceyhan ilçesinde dünyaya geldi. Liseyi bitirdikten sonra evlenen Savaş’ın evlendikten sonra tüm mesaisi çocukları oldu. Çocuklarının gelişimi için araştırmalar yapan Savaş, bir gazete reklamında keşfettiği Anadolu liselerine hazırlık test dergisinde, girişimciliğe ilk adımını attı. Bulduğu test dergisi, öğretmenler ve öğrenciler tarafından çok beğenilince Savaş, derginin bayiliğini aldı. Bunun yanı sıra home ofis olarak çalıştığı kitap dağıtım şirketini de kurdu. Böylelikle profesyonel olarak iş hayatına atılmış oldu. Savaş, 2008 yılında da Adana’da bir özel okuldan pazarlama yöneticiliği pozisyonu için teklif aldı. Bu işi 2012 yılına kadar kendi işiyle birlikte yürüttü. 2015 yılında da iş hayatını bıraktı.

Haberin Devamı

Kendi işinin patronu

Savaş, iş hayatını kendi arzusuyla bıraksa da, bu durum bir süre sonra canını sıkmaya başladı. Yeniden bir şeyler yapma arayışına girdi. 2017 yılında da, çiftçi olan ailesinin yıllardır ürettiği karakılçık buğdayını üretmeye karar verdi. Bu işe nerede ve nasıl başlayacağını düşünürken, bir radyo anonsuyla “Fikrim Geleceğim” projesinden haberdar oldu ve hemen başvurdu. Adana’dan başvuran iki yüz kişi arasından seçilen 30 girişimci adayından biri oldu. Üç hafta süren 85 saatlik eğitimle “kendi işinin patronu” olmak süreçlerini öğrenen Savaş, projesini karakılçık buğdayı ve aromatik bitkiler yetiştiriciliği üzerine kurdu. 

Çocukluğumun lezzeti

“Karakılçık bulguru çocukluğumda unutamadığım tatlardan biridir, çocukluğumun lezzetiydi. Birçok doğal ürün satan yerden karakılçık bulguru satın aldım fakat çocukluğumdaki tadı alamadım ve kendim üretmeye karar verdim” diyen Savaş, “Çocukluğumda, annemler çiftlikte buğday kaynatma işlemini yaptırırken, onları dikkatle izler ve yardım ederdim. Bu şekilde bütün aşamaları görmüştüm. Gelenekselliğin devamı açısından karakılçık buğdayının tarlaya ekimi, hasadı, kaynatılması, taş değirmendeki işlemleri ve paketlemesine kadar tüm aşamaları bire bir kendim takip ediyorum. Atalık bir buğday türü olan karakılçık buğdayının verimi diğer buğday türlerine göre oldukça düşüktür. Bu nedenle çok kıymetlidir. Diğer ürünler 500 kilogram verirken, karakılçık buğdayı 250 kilogram veriyor. Elimdeki karakılçık atalık tohum miktarına uygun olarak ilk sene 25 dönüm ektim ve 100 dönüme kadar çıktı. İlk ürünlerimi eşe dosta sattım. Zamanla da eş, dost çevresine. Eş dost aracılığıyla Türkiye’de birçok ile talep doğrultusunda ürünlerimi gönderiyorum” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yüksek besin değeri

Savaş karakılçık buğdayının de şöyle anlattı:

“Karakılçık buğday ürünleri kendisine has harika lezzeti, kokusu ve rengi ile diğer buğday ürünlerinden farklı. En önemlisi modern buğday türleri gibi genetik erozyona uğramış. Zengin lif içeriği ve yüksek besin değerleri ile karakılçık bulguru, uzun süre verdiği tokluk hissi ve sindirim sistemine faydaları nedeniyle sağlıklı öğünler için bulgur çeşitleri arasında en iyi tercihlerden biridir. Karakılçık buğdayımızın her yıl hasat sonrasında akredite laboratuvarlarda analizleri de yapılmaktadır.”

Haberin Devamı

Demet Sabancı’dan destek

Çocukluk lezzeti artık bir marka

İş insanı Demet Sabancı Çetindoğan sayesinde ürünlerinin online satışa başladığını söyleyen Savaş şunları aktardı:

“Geçen hafta itibariyle shopsa.com.tr üzerinden satışlarımız başladı. Shopsa, Türkiye genelinde her ilden farklı sektörlerde üretim yapan kadın girişimcileri destekleyen bir online satış platformu. Shopsa.com.tr fikir sahibi ve kurucusu sayın Demet Sabancı yakın zamanda üretici ziyaretleri kapsamında ofisimizi ziyaret etti. Kendisine markamızın hikayesi ve üretim süreçleri ile ilgili bilgi verirken, yeni projeler üzerine konuşma fırsatı yakaladık. Kadın girişimlerini destekledikleri ve kadının gücünü görünür kıldıkları için kendilerine teşekkür ediyorum.”

DHL Express TFF Kadın Milli Takımları ana sponsoru oldu

Haberin Devamı

Çocukluk lezzeti artık bir marka

DHL Express Türkiye ile Türkiye Futbol Federasyonu, kadın futbolunun Türkiye'de ve dünyadaki gelişimine destek olacak bir iş birliğine imza attı. Bir yıl süreyle TFF Kadın Milli Takımları ana sponsorluğunu üstlenen DHL Express Türkiye, bunu TFF Riva Hasan Doğan Milli Takımlar Kamp ve Eğitim Tesisleri'nde gerçekleşen bir toplantıyla duyurdu. Sponsorluk anlaşmasının imzalandığı törene; TFF Başkanı Nihat Özdemir, DHL Express Türkiye CEO'su Mustafa Tonguç, Türkiye Kadın A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Necla Güngör Kırağası katıldı. DHL Express Türkiye CEO'su Mustafa Tonguç, "Toplumsal cinsiyet eşitliği konusundaki yaklaşımımızla da öncü bir şirketiz. Bu kavramların bizim sektörümüzdeki kadar önemli olduğu bir başka alan da elbette spor. Erkeklerin ağırlıkta olduğu lojistik sektöründe; DHL4Her gibi kadınları destekleyen programlar yürüten ve Türkiye'de Kadınlar İçin En İyi İş Yeri seçilmiş bir şirket olarak, bugün TFF Kadın Milli Takımları Ana Sponsoru olduğumuzu açıklamaktan gurur duyuyorum" dedi.

Haberin Devamı

TFF Başkanı Nihat Özdemir ise "TFF olarak daima güçlü ekonomik yapının, sahadaki performansla birleşerek, millî takımlarımızı uluslararası rekabette üst düzeye taşıyacağının bilinciyle, global markalarla güçlerimizi birleştirdik. DHL Express de spor ve sanat alanlarında önemli sponsorluklara imza atarak, bu alanda fark yaratan, köklü ve global bir marka. Kendilerine sponsor ailemize hoş geldiniz diyor, Federasyonumuzu tercih etmeleri ve destekleri nedeniyle teşekkür ediyoruz" diye konuştu.