Ekonomi “Dedim Olabilir” burs desteği oldu

“Dedim Olabilir” burs desteği oldu

20.12.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Elidor’un açık artırma ile satışa çıkan #DedimOlabilir duvar resminin NFT versiyonu sahibini buldu. Satışın tüm geliri Toplum Gönüllüleri Vakfı’na (TOG) aktarılarak, 14 genç kadının daha eğitim bursu ile hayallerine yaklaşması desteklenmiş oldu. NFT satışından elde edilen gelirle birlikte Elidor’un “Kendi Yolumuzda” projesi kapsamında burs desteği verdiği genç kadınların sayısı 246’ya yükseldi.

“Dedim Olabilir” burs desteği oldu

Elidor’un Kadıköy Meydanı’nda mural sanatçısı KienArt işbirliğiyle hayata geçirdiği duvar resminin NFT versiyonu olan dijital sanat eseri, 1 ETH değerindeki teklifi karşılığında Ninja Squad’ın oldu. Satıştan elde edilen gelir ise TOG Gençlik Burs Fonu’na aktarılarak 14 genç kadının daha eğitim bursundan faydalanmasına imkân tanıdı. Böylece, Elidor’un “Kendi Yolumuzda” projesi kapsamında desteklediği toplam bursiyer sayısı 246’ya ulaştı.

Haberin Devamı

Elidor, Ebrar Karakurt’un yer aldığı “Dedim Olabilir” kampanyasının ardından Twitter’da kampanya etiketini kullanan ve çocukken çizdiği resme, “Pembe saçlı kız mı olur?” denilince nasıl yarım bıraktığını anlatan Elanur Yılmaz adlı genç kadının hikâyesini bir duvar resmi ile tamamlamıştı. Bugün başarılı bir bilim insanı olan Dr. Elanur Yılmaz’ın yaklaşık 25 yıl önce yarım bıraktığı “pembe saçlı kızlar” resmi mural sanatçısı KienArt’ın yorumuyla Kadıköy Meydanı’nda mutlu bir anıya dönüştü. Proje sayesinde Türkiye’de ilk defa bir hızlı tüketim markası, kendi adını taşıyan bir NFT tasarımına imza atmış oldu.

14 genç kadına destek

Unilever Saç Bakım Kategorisi Pazarlama Müdürü Kerem Dıramca, proje hakkında şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Projemiz ile Türkiye’de markalı bir NFT eseri üreten ilk hızlı tüketim markası olduk. NFT satışının sağladığı burs desteği sayesinde 14 genç kadın daha artık hayallerine bir adım daha yakın. Aldığımız tepkiler ve olumlu geri bildirimler ne kadar güzel bir amaca dokunduğumuzu hatırlatır nitelikte. Bizim Elidor olarak çok değer verdiğimiz bir marka amacımız var: genç kadınların hayallerine ulaşmalarını desteklemek. Genç kadınları hayallerine giden yolda destekleyen ‘Kendi Yolumuzda’ projesi kapsamında Ebrar Karakurt ile birlikte ‘Dedim Olabilir’ demiştik. Reklam filminin yayına girmesiyle sosyal medyada #dedimolabilir etiketi ile pek çok hikâyeye ses olduk. Genetik bilimci Dr. Elanur Yılmaz’ın dikkatimizi çeken hikayesi sayesinde pembe saçlı kızların olduğu muhteşem bir duvar resmini kapsayan projemiz, NFT’ye dönüşerek açık artırmaya çıktı ve genç kadınlara burs kaynağı sağladı. NFT’mize teklif vererek açık artırmaya katılan ve kampanya boyunca paylaşımlarıyla destek veren herkese teşekkür ediyoruz.”

Sivil toplumda   başarılı bir yenilik

Toplum Gönüllüleri Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Didem Duru ise, “19 yıllık geçmişiyle ‘gençlerin öncülüğünde, yetişkinlerin rehberliğinde’ mottosuyla ilerleyen bir sivil toplum kuruluşu olarak dijital dönüşüme, dijitalleşmenin getirdiği yeniliklere hızlı adapte olabilmek bizim önceliklerimizden biri. Elidor ile genç kadınları desteklemek amacıyla çok güzel bir projeye imza attık. ‘Kendi Yolumuzda’ projesiyle başlayan iş birliğimizi ‘Dedim Olabilir’ NFT’siyle taçlandırdık. Birlikte sivil toplum alanında başarılı bir yeniliğe imza attık. NFT satışından elde edilen gelirle 14 genç kadına daha eğitim bursu sağlayarak toplam bursiyer sayımızı artırdık. Ayrıca ilk NFT işbirliğimizin başarıyla sonuçlanması, bir sivil toplum kuruluşu olarak teknolojinin çabalarımıza nasıl katkı sağlayabildiğini de gösterdi. NFT dünyasına böyle bir işbirliğiyle adım atmak, sivil toplumun gelişmesi ve güçlenmesine yönelik yenilikçi bir adım oldu” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

Unstereotype Alliance Türkiye 2 yaşında!

Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) koordinasyonuyla Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği liderliğinde yürütülen Küresel Unstereotype Alliance platformunun Türkiye Bölümü, kuruluşunun ikinci yıldönümünü Sakıp Sabancı Müzesi’nde kutladı.

Haberin Devamı

“Dedim Olabilir” burs desteği oldu

Reklamlardaki toplumsal cinsiyete dayalı olumsuz kalıp yargıları dönüştürmeyi amaçlayan Unstereotype Alliance Türkiye’nin ikinci yaş kutlamasına platform üyesi markalar, akademisyenler ve sektör temsilcileri katıldı. Etkinliğe kurucu üyeler, 2021 itibarıyla platforma yeni katılan üye markalar ve destekçiler katıldı. Platformun yeni üyeleri Bayer, GSK, Mullenlowe ve Odeabank için sembolik karşılama seremonisi düzenlendi. Platform üyesi markalar ve reklamcılar platformun bir parçası olmanın organizasyonlarına kattıkları değeri etkinlikte düzenlenen kelime bulutu oyunuyla ifade etti. Empati, cesaret, iyilik ve kapsayıcılık en çok üye tarafından ifade edilen anahtar kelimeler oldu.

UN Women Unstereotype Alliance Sekreterya Başkanı Sara Denby, yolladığı video mesajda, “Çeşitli ve kapsayıcı temsil, sistemik değişim, iş yerinde eşitliğin teşvik edilmesi ve toplumsal ve sektörel farkındalığın artırılması konusunda hayata geçirdiği çalışmalardan ötürü Türkiye Bölümümüzü tebrik etmek istiyorum” dedi.

Haberin Devamı

UN Women Türkiye Ülke Direktörü Asya Varbanova ise “Geçtiğimiz iki yıl boyunca, Kovid-19’un etkilerine karşı koymanın yanı sıra çeşitliliği, eşitliği ve kapsayıcılığı geliştirmeye yönelik kayda değer çabalarımız oldu. Tüm belirsizlikler arasında, Türkiye Bölümü 2021’de katılan yeni üyelerle büyümeyi başardı. Şimdi, kalıplardan arındırılmış reklamların istisna değil, norm haline gelmesini sağlamak için eylem zamanı” diye konuştu.

Reklamcılar Derneği Başkanı Volkan İkiler de, “Unstereotype Alliance Türkiye olarak reklamda toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak ve zararlı kalıp yargılarla mücadele etmek en büyük hedefimiz. Bunu yaparken dünyadaki diğer ülkelere örnek olmak hatta liderlik etmek bizi gururlandırıyor” dedi.