Ekonomi Demsa, ekonomik krizde yüzde 10'luk sapma bekliyor

Demsa, ekonomik krizde yüzde 10'luk sapma bekliyor

30.11.2008 - 11:41 | Son Güncellenme:

.

Demsa, ekonomik krizde yüzde 10luk sapma bekliyor

ÜNLÜ markaları Türkiye'ye getiren, tekstil şirketi Demsa Group'un sahibi Demet Sabancı Çetindoğan, ekonomik krizin tekstil sektörünü de etkilediğini belirterek, şirketlerinin 2008 cirosunda yüzde 10'luk sapma beklediklerini söyledi.

Haberin Devamı

Babası merhum Hacı Sabancı'yı 10'uncu ölüm yıldönümünde anan Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası'nın (ÇDSO) konserine katılmak için Adana'ya gelen Demet Sabancı Çetindoğan, gazetecilerin tekstil sektörü ve ekonomik krizle ilgili sorularını yanıtladı. Kendisi için tekstilin yaşam biçimi olduğunu belirten Sabancı, Adana'da küçüklüğünde her cumartesi babası merhum Hacı Sabancı ile Bossa Fabrikası'na gittiklerini belirterek, “Babam elimden tutardı ve fabrikayı gezerdik. Pamuğun ip, ipin kumaş olmasını, kumaşa baskı yapılmasını adım adım izlerdim” dedi.

Büyük dünya markalarını Türkiye'ye anlatan Demsa'nın 2000'de perakende satışla işe başladığını anlatan Demet Sabancı, 8 yılda 80 mağazaya ulaştıklarını kaydetti. Ekonomik krize rağmen gerekli önlemleri aldıklarını ve birkaç yeni markayı sektöre katmak için çalıştıklarını vurgulayan Sabancı, şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Eylül 2000'de dünyaca ünlü markaları güçlü hizmet anlayışıyla Türk tüketicisinin beğenisine sunan Demsa, bugün D&G, Gianfranco Ferré, Ferré, GF Ferré, Just Cavalli, Gerard Darel, Guess, Fornarina, Ice Iceberg, Etam, Mothercare, Laura Ashley, Charles& Keith gibi uluslararası markaların Türkiye temsilcisi. Ekonomik kriz nedeniyle yıllık ciro hedefimizde yüzde 10 kadar sapma bekliyoruz. Maalesef perakende işinde Türkiye'de zaten şimdiye kadar bir regülasyon problemi vardı. Bu konuda Birleşmiş Markalar Derneği ve diğer konu ile ilgili dernekler bugünlerde bir araya gelerek, ortak bir çözüm üretmeye çalışıyor. Devlete bu konuda bir rapor hazırlamayı düşünüyorlar. Konuyla ilgili yeni düzenlemelerin yapılması gerekiyor.”

Demsa'nın perakende işinde A ve A plus müşterilere hitap ettiğini vurgulayan Sabancı, satışlardaki durgunluğun maddi gücün yetersizliğinden değil, bireylerdeki ekonomik kriz psikolojisinden kaynaklandığını söyledi. Sabancı, kısa süre içinde zihin geliştirmeye yönelik oyuncakların satılacağı ‘Earling Learnig Center’ açma planları bulunduğunu ekledi.