Ekonomi Dünyaya satıyor ama kendileri almıyorlar!..

Dünyaya satıyor ama kendileri almıyorlar!..

22.07.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Dünyanın önde gelen elektrikli otomobil üreticisi durumuna gelen Çin’de, düşen fiyatlara rağmen elektrikli araçların “gelir seviyesi yüksek” bölgelerin dışında pek fazla rağbet görmediği ortaya çıktı

Dünyaya satıyor ama kendileri almıyorlar..

Eski teknoloji motorların çokluğu ve otomobil sahipliği konusundaki iştah nedeniyle sürekli hava kirliliği problemleriyle boğuşan Çin, bu nedenle bir ara oto satışlarında kısıtlamaya giderken elektrikli araç seferberliği başlatmıştı. Bu sayede dünyanın önce gelen elektrikli otomobil ve otobüs üreticisi durumuna yükselen Çin’in, bu konumuna rağmen kendi halkına elektrikliyi kabul ettiremediği ortaya çıktı.

Haberin Devamı

Dünyanın lider otomotiv veri tabanı ve bilgi sağlayıcısı JATO Dynamics’in araştırmasına göre, elektrikli otomobil fiyatlarında düşüşlerin yaşandığı, her bütçeye uygun elektrikli otomobilin üretildiği Çin’de, bu araçlar, daha çok gelir seviyesi yüksek eyaletlerde satılıyor. Şirketin araştırmasına göre, Avrupalı ve ABD’li markalara göre daha ucuz elektrikli araç yelpazesi bulunan Çin’de, tam elektrikli ve hibrit araçlar nüfusun büyük bölümü tarafından “pahalı” bulunuyor. Geçen yıl Çin’de en çok elektrikli araç satılan yer Tianjin olmuş. Burada elektrikli ve hibrit toplam araç satışlarının yüzde 17’sini oluşturmuş. Tianjin, yıllık kişi başı 15 bin 600 euro gelire sahip Çin’in üçüncü zengin bölgesi. Pekin ve Şanghay ise, bu konuda Tianjin’i izliyor.

Haberin Devamı

Çin’de en az elektrikli araç satılan yerlerden birisiyse, nüfusunun kişi başı yıllık geliri ortalama 4 bin euro civarında olan Gansu eyaleti. Burada yeni satılan araçların sadece yüzde 2.1’inin alternatif yakıtlı olduğu belirtilirken, bu oran bile, pek çok Avrupa ülkesinden daha başarılı. Türkiye’de hibrit otomobillerin, toplam satışlar içindeki payı 2019’un ilk 6 ayında yüzde 3.1’e yükselirken, geçen yıl bu oran 3 bin 899 adetle yüzde 0.79’du. Ancak tamamen elektrikli araçların payı, hayli düşük. Zira bu yılın ilk yarısında sadece 90 adet tam elektrikli araç satıldı.

Fuara ‘çölleri aşıp’ da gidecek

Avrupa pazarına girmek için çalışmalarını yapan “çiçeği burnunda” Çinli otomobil üreticisi Aiways, tamamen elektrikli SUV modeli “U5” için ses getiren bir “giriş” yapmayı planlıyor. 2020 yılında Avrupa pazarında satışa sunulması öngörülen U5’i Çin’den yola çıkaran Aiways, iki adet aracı uzun bir yolculukla hem test edecek hem de Eylül ayındaki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergileyecek. Toplamda 14 bir 231 km yol yapması beklenen iki araçlık Aiways U5 konvoyu, Gobi Çölü’nü de aşık, Kazakistan, Rusya üzerinden Avrupa’ya girecek ve son olarak Frankfurt’ta fuarda park edecek. Mühendisler de, bu sürede aracın güç sistemleri, şasi ve direksiyon karakteristiklerini test edecek. U5, tek şarjla 460 km yol yapabilirken, ekstra batarya ile bu menzil 560 km’ye çıkarılabiliyor.

Haberin Devamı

CR-V’nin hibriti de geldi

Japon üretici Honda’nın Avrupa’da satışa sunduğu ilk hibrit SUV modeli olan CR-V Hybrid, Türkiye’de de satışa çıktı. Yeni Honda CR-V Hybrid, 450 bin TL’lik etikete sahip.

Honda CR-V Hybrid’te 2.0 lt hacimli benzinlinin yanı sıra iki de elektrik motoru bulunuyor. Böylelikle araç, 184 PS güce sahip. Honda’ya özgü i-MMD teknolojisi, mümkün olan en yüksek verimlilik seviyesini sağlamak için “Elektrikli Sürüş”, “Hybrid Sürüş” ve “Benzinli Sürüş” olmak üzere üç farklı sürüş modu arasında otomatik geçiş yapabiliyor. CVT otomatik şanzımanla donatılan araç, aynı zamanda dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip. 0-100 km/s hızlanmasını 9.2 saniyede tamamlayan CR-V Hybrid, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 5.5 litrelik benzin tüketiyor. Yeni neslinde kullanılan sportif dış görünümüyle de dikkat çeken CR-V Hybrid, özgün bir dijital gösterge ekranına sahip. Bu ekran, o anki sürüş modunu gösterirken aynı zamanda sürücünün aracı harekete geçirme noktasında hangi güç kaynağının nasıl davrandığını anlamasını da sağlıyor. Sistem lityum-iyon bataryanın şarj durumunu veya grafikler halinde sistemin enerji tüketimini gösteriyor.

Haberin Devamı

Dünyaya satıyor ama kendileri almıyorlar..

Unimog ‘Yılın Off-Road Aracı’

Dünyanın en iyi arazi araçları arasında anılan Mercedes-Benz Unimog, kazandığı ödüllere bir yenisini daha ekledi. “Off-Road Magazine” tarafından “Özel Araçlar” kategorisinde “Yılın Off-Road Aracı” seçilen Unimog, bu ödülü 15 yıldır aralıksız kazanarak, kendine ait bu rekoru bir kez daha yeniledi. Orman yangınlarından tren yolu tamiratına, sivil savunma aktivitelerinden kar küremeye kadar farklı alanlarda kullanılabilen, özellikleriyle dünyanın en donanımlı araçları arasında sayılan Unimog, Türkiye’de U 4023 ve U 5023 versiyonları ile özellikle macera tutkunlarına hitap ediyor.
Her biri sipariş üzerine kişiye özel üretilen Unimog, Mercedes-Benz Türk bayisi Ankara Koluman Motorlu Araçlar aracılığıyla sipariş edilebiliyor. Mercedes-Benz Unimog’u Türkiye’de kullanmak için C Sınıfı ehliyetin yanı sıra SRC ve Psikoteknik belgelerine sahip olmak gerekiyor. Unimog’un sahip olduğu lastik basınç kontrol sistemi “Tirecontrol Plus”, lastik basıncını hareket edilen zemine göre araçtan inmeden bir düğmeyle ayarlama olanağı tanıyor. 

Haberin Devamı

Dünyaya satıyor ama kendileri almıyorlar..

SUV’ları sayesinde büyüdü

Peugeot Türkiye, bu yılın ilk yarısında daralan pazara rağmen büyümeyi başardı. Peugeot Türkiye, 2018’deki yüzde 4.6 pazar payına oranla yüzde 1.2’lik artışla yüzde 5.8’e ulaştı. Bu pazar payıyla, 8. sıradan beşinciliğe çıktı. Peugeot Türkiye, binek oto pazarında yüzde 5.6 pazar payı elde ederken, hafif ticaride de payını 3.5 puan artırarak yüzde 6.3 pazar payı elde etti. Bu başarısıyla hafif ticari araç pazarında üç basamak atlayarak 4. sıraya yerleşti. 3008 ile başlayan markanın SUV hamlesi meyvelerini vermiş. 2008, 3008 ve 5008 modellerinden oluşan SUV ailesinin 2018’de yüzde 10.8 olan pazar payı, 2019’da yüzde 15.9’a çıkarken Peugeot Türkiye, B/C/D SUV pazarının lideri haline gelmiş.

Dünyaya satıyor ama kendileri almıyorlar..

 

 

 

 

Yazarlar