Ekonomi Havalimanı panosundan ‘dünya arenasına’ çıktık

Havalimanı panosundan ‘dünya arenasına’ çıktık

28.11.2017 - 01:30 | Son Güncellenme:

Tema park alanında faaliyet gösteren, son olarak Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nin önündeki 15 Temmuz Şehitler Müzesi’nin yapımı için çalışan Açık Hava Fabrikası (Outdoor Factory), uluslararası marka stratejisini de başlattı.

Havalimanı panosundan ‘dünya arenasına’ çıktık

Türkiye’nin pek çok noktasında hayata geçirdiği 3 boyutlu figürler, temapark, müze gibi pek çok çalışma yapan Açık Hava Fabrikası, dünya çapında yaptığı işlerle ciroyu 120 milyon liraya yükseltti.

Haberin Devamı

Tavukla başladı!

İşlerinin kırılma noktasının “Turkcell’in tavuğu” olduğunu belirten Outdoor Factory Kurucu Ortağı Toygar Yedigöz, şu anda ise yurtiçinde 30’dan fazla büyükşehir ve ilçe belediyesiyle çalıştıklarını söyledi. Yedigöz, “Havalimanlarındaki reklam panoları bizim ilk başladığımız sektör. Sonrasında Turkcell bizden ‘tavuk’ yapmamızı istedi. Turkcell tavukları 3 boyutlu yapıp tüm meydanların ve binaların üstüne koymayı istiyordu. Resmi 3 boyutlu yapacak donamımız bulunmuyordu. Bu işin her aşamasında olmak için 5 ortakla Outdoor Factory’i kurduk. Araştırmalarımız sonucunda Kanadalı bir firmaya ulaştık. Amerika’daki film setlerine 3 boyutlu ürünler ürettiklerini öğrendik, distribütörü olduk” diye konuştu.

Haberin Devamı

Bugün Arçelik için Çelik, Yapı Kredi için Vada, THY’nin Vingo’su, Garanti Bankası’nın Bremen Mızıkacılarını Outdoor Factory olarak gerçekleştirdiklerini kaydeden Toygar Yedigöz, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Moda festivalinden, yılbaşı süslemelerine kadar tüm büyük etkinliklerde de 3 boyutlu üretimlerde biz ön plana çıkıyoruz. İnşaat markaları projelerinin göbeklerine heykeller ve temalı parklar yaptırıyor. 6 tane temapark. Vialand’ın heykelleri, Osmaniye A’dan Z’ye tüm sistemler, Ankara’daki Anka Park’ın da üçte birini biz yaptık.”

Milyonlarca turist fırsatı

Outdoor Factory’nin şu anda da 15 Temmuz Şehitler Anıtı’nın yan tarafına 15 Temmuz Şehitler Müzesi’nin yapımını da üstlendiğini söyleyen Toygar Yedigöz, “Dünyada kentler kendilerine ait simge yapılarla tanınıyor. Bizim niye bir Disneyland’ımız yok. İstanbul’a Londra’daki London Eye gibi dev bir dönme dolap neden konulmuyor. Onu da biz koymak istiyoruz. Bunlar bizim uzun dönem hedeflerimiz. Hatta bu proje için araştırma da yaptık. Karaköy’de uygulanabilir ve buraya her yıl milyonlarca turist çekilebilir” dedi.