Ekonomi Lüks liginde 214 milyar dolarlık satış yapıldı

Lüks liginde 214 milyar dolarlık satış yapıldı

08.08.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Dünyanın en büyük 100 lüks firması 2013 mali yılında kurlardaki dalgalanma ve teknolojideki karmaşaya rağmen toplam 214.2 milyar dolarlık satış geliri elde etti

Lüks liginde 214 milyar  dolarlık satış yapıldı

Dünyanın en büyük profesyonel hizmet firmalarından biri olan Deloitte, ‘Lüks Tüketimin Küresel Güçleri 2015’ raporunu yayımladı. Rapora göre lüks tüketim alanında faaliyet gösteren dünyanın en büyük 100 firması 2013 mali yılında kurlardaki dalgalanma ve teknolojideki karmaşaya rağmen 214.2 milyar dolarlık satış geliri elde etti. Bu şirketlerden her birinin ortalama satış rakamı ise 2.1 milyar dolar oldu.

Lider Louis Vuitton
Rapora göre, lüks tüketimin küresel güçleri sıralamasında ilk üç firma olan Louis Vuitton, Compagnie Financiere Richemont, Estée Lauder konumlarını korurken, ilk on şirket arasına iki yeni firma katıldı. Bunlar; ABD’li tekstil firması PVH (Calvin Klein) ve Hong Kong’lu mücevher firması Chow Tai Fook...
Listeye bu firmaların katılması ile Shiseido ve Rolex ise ilk 10 dışına çıktı. En hızlı büyüyen yirmi şirketin ilk sırasında ise Hong Kong’lu Michael Kors yer aldı.

Haberin Devamı

‘Henüz Türkiye’den marka yok’
Türkiye pazarını değerlendiren Deloitte Danışmanlık Hizmetleri Perakende Sektörü Lideri Hakan Göl “Lüks Tüketimin Küresel Güçleri İlk 100 listesine henüz Türkiye’den bir markamız girmemiş olsa da gelecekte yer alma potansiyelleri mevcut. Türk hazır giyim üreticilerinin lüks ürün üretim gücü, Türkiye’nin gelişen hazır giyim perakende pazarı, lüks segmentine odaklanan ve bu segmentte oluşmaya başlayan markalar bu potansiyeli tetikleyen unsurlar arasında yer alıyor” dedi.
Lüks segmentte marka olmanın zorlu ve maliyetli bir yolculuk olduğunu ifade eden Göl, lüks pazarının sunduğu yüksek finansal potansiyelin ve prestijin ise girişimcilere cazip geldiğini belirtti. Göl, lüks markası yaratma yolculuğunda lüksün merkezlerinde markalaşma, kültür ihracı rüzgârından faydalanma ve niş segmentlere odaklanma gibi inovatif stratejilerin izlenebileceğini kaydetti.

Haberin Devamı

Türkler gösterişi seviyor
Deloitte Türkiye tarafından hazırlanan ve Türkiye lüks pazarını ve Türk markalarının durumunu analiz eden çalışmaya göre, bir ülkede lüks pazarının gelişiminin beş temel fazdan geçtiği belirtiliyor. Türkiye ise birçok gelişmekte olan ülkede olduğu gibi ‘Gösteriş Zamanı’ fazında bulunuyor ve lüks, hâlâ ekonomik statünün sembolü olarak görülüyor.
Türkiye’nin mevcut 5.3 milyar TL’lik lüks pazarının, arz ve talep tarafındaki gelişimler doğrultusunda 2018 yılına kadar her yıl yüzde 7’lik artış ile 7 milyar TL’ye yükseleceği öngörülüyor.