Ekonomi Tekno ‘Walt Disney’ şov

Tekno ‘Walt Disney’ şov

24.08.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Walt Disney kahramanları teknoloji mağazalarına da girdi. Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, “Ürünler 31 şehirdeki 71 mağazamızda satışta. 100 milyon TL ciro hedefimiz var” dedi

Tekno ‘Walt Disney’ şov

Teknoloji perakende zinciri Teknosa, Walt Disney Collection ürünlerinin satışına başladığını duyurdu. The Walt Disney Company çatısı altındaki Disney Collection ürünleri Türkiye genelindeki 250 mağazasının 71’inde yer alacak. Disney Collection, ABD ve Meksika’dan sonra Teknosa ile dünya genelindeki üçüncü ülkeye de girmiş oldu.
Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, dünyada bu işbirliğini gerçekleştiren ilk teknoloji mağazası olduklarını belirterek, Walt Disney Collection’ı, 31 ildeki 71 Teknosa mağazasında 100-150 metkeralik özel alanlarda satışa sunduklarını söyledi. Gürcan, 10 milyon TL yatırımla hayata geçirilen bu işbirliğinden ilk yıl sonunda ise 100 milyon TL’lik ciro elde etmeyi hedeflediklerini kaydetti. İşbirliği kapsamında 150 kişiye de istihdam imkanı sağlandı.
Mağazalar ‘fit’leşti
Gürcan, Disney Collection ürünleriyle mağazacılıkta farklı bir konsept oluşturduklarını da dile getirerek, mağaza içinde mağaza konseptiyle ailenin her yaştan üyesine hitap edeceklerini, ailenin tercih ettiği marka olmayı hedefledikerini belirtti.
Bir soru üzerine Gürcan, teknoloji perakendesinde mağazaların artık daha küçük ve fit bir konsepte doğru ilerlediğini de aktararak, “Walt Disney Collection’a mağazalarımızda beyaz eşya tarafını küçülterek yer açtık. Eylül ayından sonra zaten mağazalarımızda beyaz eşyada farklı bir model olacak. Şu anda 250 mağazamız var. Yılı da bu sayıyla kaptıyor olacağız” dedi.
Walt Disney’le 2015 yılı sonunda görüşmelere başladıklarını da anlatan Bülent Gürcan, “Ürün siparişlerini 9 ay öncesinden verdik. 15 Temmuz gecesinden itibaren de planlamada bir değişiklik yapmadık. Türkiye’nin bu tarz gelişmelere tam ihtiyacı olduğu dönem. Darbe süreci bizi çok etkilemedi. Çok çabuk normale dönüldü. Teknoloji ürünleri tarafında da bir olumsuzluğunu yaşamadık. Cirolar normale döndü, çok büyük etkilenme görmedik” ifadesini kullandı.
Üretim düşünmüyor
Bülent Gürcan, taksitle ilgili bir soruyu da “Taksit sayısının artırılması yönündeki kararı olumlu buluyoruz. Biz zaten ticari anlamda tedbirimizi almıştık. Finansman hizmeti veriyorduk. Ama taksit sayısının artması ticaret açısından olumlu olur” diye cevapladı.
Sattıkları Walt Disney ürünlerinin Türkiye’de üretilmediğini de belirten Gürcan, “Ürünler ABD Kaliforniya’da tasarlanıyor. Bizim sattığımız ürünlerde Türkiye’de üretilen yok, hepsi ithal. Şu anda üretim planı yok. Walt Disney’in Türkiye’de farklı satış kanalları da var. Ama bu konseptte Disney Collection’u ilk biz getirdik” açıklamasını yaptı.
‘Türkiye’ye inancımızın göstergesi’
The Walt Disney Company Türkiye, İsrail, Yunanistan, Malta ve Kıbrıs Ülke Müdürü Giovanni Mastrangelo de, Türkiye’de büyüme potansiyeli gördüklerini belirterek, şöyle konuştu: “Türkiye bizim için önemli ülke. Burada büyüme fırsatları var. Ülkeyle bağlarımız bulunuyor, üç Disney kanalı var. Doğru ortağı bulduğumuzda ülkede büyüme çalışmalarımız devam edecek.
Şu anda Türkiye’de üretim ve ayrı bir Disney mağaza planımız yok ama fırsatlar oluşursa değerlendiririz. Teknosa ile gerçekleştirdiğimiz bu işbirliği aynı zamanda, The Walt Disney Company’nin Türkiye pazarına olan inancının ve Türkiye’de daha fazla aileye ulaşmak için yeni fırsatları değerlendirdiğinin de önemli bir göstergesi.”
Mickey ve Disney’in prensesleri
Teknosa bu işbirliğiyle müşteri yaş sınırını ikiye kadar indiriyor. Büyüklere son teknoloji ürünü bilgisayarlar, tabletler, saç düzleştiricileri ve su altı kameraları sunulan mağazalarda, Disney Collection sayesinde küçüklere hitap eden pek çok ürün de yer alacak.
İçeriğine 6 ana kategoride, 35 farklı ürün grubunun yer aldığı Disney Collection alanlarında, Mickey ve Arkadaşları, Disney Prensesleri, Karlar Ülkesi, Disney/Pixar Arabalar, Aslan Koruyucular, Oyuncak Hikayesi ve daha birçok sevilen Disney hikaye ve kahramanları yer alacak.
Koleksiyonlar devamlı yenilenecek. Filmlere paralel olarak yenilikler sürecek.