Ekonomi Türkiye ‘gastronomi’ turizmi atağına kalktı

Türkiye ‘gastronomi’ turizmi atağına kalktı

17.08.2023 - 07:01 | Son Güncellenme:

Katma değerli alternatif turizm alanları arasında giderek önem kazanan gastronomi turizmi için Türk turizmcileri atağa kalktı. Hedef, gastronomi turizminden mevcutta elde edilen 5.1 milyar dolarlık geliri yıl sonuna kadar 15 milyar dolara taşımak. Her şey dahil otellerde de kent mutfaklarının sayısı arttırılacak.

Türkiye ‘gastronomi’ turizmi atağına kalktı

MELTEM GÜNEŞ / Ankara - Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, bir grup gazeteciye yaptığı açıklamada, Türkiye’nin gastronomik zenginliğini öne çıkararak gastronomi turizminden mevcutta elde edilen 5.1 milyar dolarlık geliri yıl sonuna kadar 15 milyar dolara taşımayı hedeflediklerini söyledi. Boztepe, Türkiye’nin binlerce yıllık mutfak kültürü ve zenginliğinin yabancı turistin Türkiye’de tatil yapma motivasyonlarından biri olduğuna işaret ederek, “Turist sağlık turizmi için gelse bile gastronomi turuna çıkıyor, burada yemek yemek istiyor. Yemek, içmek insanların zevk aldığı şeyler. Kültürümüzü öğrenmek istiyorlar. Türk kahvesi nedir? Türk kahvesinin hikâyesi nedir? Keşkek nedir? Merak ediyorlar” dedi.

Haberin Devamı

‘Dünyaya pazarlayalım’

“Good Food Türkiye” (GT Anadolu) adıyla Türk ürünlerini tüm dünyaya pazarlamak için Hepsiburada gibi e-ticaret platformları ile iş birliklerine gittiklerini belirten Boztepe, “Komisyon oranlarını yüzde 1’e indirerek Anadolu insanının geleneksel ürünlerini dünyaya pazarlayacağız. Dünyada gastronominin markalaşmasındaki en büyük konu üründür. İnsanların Türk ürünlerini marketlerde bulması lazım. Paketlenip gönderilebilecek her Türk ürünü kapsamda olacak. Humus da olacak, terlik de olacak. Buradaki püf nokta; el emeği olması ve Anadolu insanın yapması” diye konuştu.

Boztepe, Türk mutfağının, yurt dışında daha fazla tanıtılması gerektiğini de belirterek, “Antakya günleri yapıyoruz, yine Antakyalı’ya yapıyoruz. Yabancıya yapılması lazım. Yurt dışındaki tüm büyükelçilikler ve ticaret ataşelerinin görevi Türk ürününü satmak ve Türk mutfağını tanıtmak. Daha fazla devreye girmeliler. Uçak menülerinde dahi stratejik davranmak zorundayız. Balıkesir peyniri ve Gemlik zeytini uçaklarda yer almalı. Bu kurumların bir gastronomi stratejisi olmalı” değerlendirmesinde bulundu.

Haberin Devamı

‘SOKAĞI OTELLERE TAŞIYALIM’ ÇAĞRISI

Boztepe, “her şey dahil” konseptinin de yavaş yavaş değişime uğradığını söyleyerek Bodrum Otelciler Birliği ile başlayan değişimin Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile devam ettiğini ve otellere artık geleneksel mutfakların daha çok girdiğini dile getirdi. Boztepe, “Kent mutfakları artırılmaya başlandı. Örneğin Kayseri, Bursa, Gaziantep mutfakları açılıyor ama burada şart Antepli, Kayserili usta olacak. Bu şekilde farklı restoranlar açılacak. ‘Turisti sokağa çıkartamıyorsak, sokağı otelin içine taşıyalım’ dedik. Buralardan da ilave gelirler elde edilecek” ifadesini kullandı.