Ekonomi Üreten kadınlar bu yarışmada

Üreten kadınlar bu yarışmada

10.10.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Kadın girişimcileri desteklemek ve kadın kooperatiflerinin gelişimine katkı sağlamak amacıyla geçtiğimiz yıl Dünya Kadınlar Günü’nde “Kadın Girişimci Kredi Destek Paketi”ni lanse eden ve bu tarihten itibaren Türkiye genelinde “Üreten Kadın Buluşmaları”na devam eden Halkbank, “Üreten Kadınlar Yarışması”nı ikinci kez düzenliyor.

Üreten kadınlar bu yarışmada

Başvuruları 3 Ekim 2022’de başlayan Halkbank Üreten Kadınlar Yarışması’nın ödül töreni, 8 Mart 2023 Dünya Kadınlar Günü’nde gerçekleşecek. Yarışmada “Mikro Üretici”, “KOBİ Üretici” ve “Kadın Kooperatifleri” kategorileri yanında “Sıfır Atık” kategorisinde de nakdi ödüller verilecek. Yarışmanın, girişimcileri motive ettiğini belirten Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Geçtiğimiz yıl yedi coğrafi bölgede ve dokuz ilde gerçekleşen etkinlik serimizin ardından hayata geçirdiğimiz Üreten Kadınlar Yarışması’nda başarılı kadın girişimcilere ve kadın kooperatiflerine ödüllerini sunmuştuk. Yarışmanın ardından İzmir’de başlattığımız etkinlik serimizin ikinci etabında şu ana kadar Adana, Diyarbakır, Kocaeli, Rize ve Erzurum’daki kadın girişimciler ve kooperatiflerle bir araya geldik. Bugüne kadar 138 binin üzerinde kadın girişimciye 16,8 milyar TL kredi desteği sağladığımız Kadın Girişimci Kredi Destek Paketi’nin de etkisiyle, kadın girişimci ekosisteminde büyük bir canlılık olduğunu görmekteyiz. Buradaki hareketliliğin yarışmamızın ikinci yılındaki rekabeti artıracağına inanmaktayız.”

Haberin Devamı

“Tüm gücümüzle desteklemekteyiz”

Geçtiğimiz yıl başlayan Üreten Kadınlar Buluşmaları’na bugüne kadar farklı meslek gruplarından binlerce kadın girişimcinin katıldığını ve bu kapsamda farklı işletme ihtiyaçlarına yanıt verme şansı bulduklarını belirten Arslan, şöyle konuştu:

“Türkiye genelinde binlerce müşterimizle bir araya geldiğimiz etkinliklerde, girişimcilerimizin ihtiyaçlarına yanıt verecek ürün ve hizmetlerimizi tanıtmayı amaçlamaktayız. Yurdun her köşesinde; üreten, yaşadığı bölgeye katkı vermeyi kendine ilke edinen kadınları tüm gücümüzle desteklemekteyiz. Ülkemize yeni işletmeler ve girişimciler kazandırmak için çıktığımız bu yolda inanç ve kararlılıkla yürümekten, kadın girişimcilerin bankamızın desteğiyle işlerini büyüttüklerini görmekten büyük memnuniyet duymaktayız. Sağladığımız destekler; daha fazla yatırıma, üretime, istihdama ve ihracata vesile olduğu için mutluluk duyuyoruz.”

“Tüm girişimci kadınları davet ediyoruz”

Halkbank Üreten Kadınlar Yarışması’nda girişimcileri desteklemek üzere nakdi ödüllerin yanında ayni ödüller de verileceğine dikkat çeken Arslan, “Geçtiğimiz yıl ilk üçe giren yarışmacılar için tasarlanan ayni ödüllerimizle, işletmelerin iktisadi faaliyetlerine katkı vermeyi de amaçlamaktayız. Tüm girişimci kadınları yarışmaya katılmaya ve aynı çatı altında ortak bir heyecanı yaşamaya davet ediyoruz” dedi.

Haberin Devamı

“Yarışmada ilk üçe girenlere özel ödüller”

Yarışmaya başvurular, 3 Ekim-25 Kasım 2022 tarihleri arasında bankanın web sitesi www.halkbank.com.tr üzerinden gerçekleştirilecek. Yarışma komitesinin değerlendirmesi ise; dokuz kişiden oluşan jüri heyeti tarafından yapılacak. Mikro Üretici, KOBİ Üretici, Kadın Kooperatifleri kategorilerinde ilk üçe girenlerin ödüllendirileceği yarışmada Halkbank, Sıfır Atık kategorisi birincisine 500 bin TL özel ödül verecek.

Nakdi ödüllerin yanı sıra, yarışmada ilk üçe girenlere Medya İletişim Paketi, Proje Kredi Paketi, Yaşam Boyu Bankacılık Hizmet Paketi, E-Ticaret Entegrasyonu Paketi ve E-İhracat Paketleri de ödül olarak verilecek. Ayrıca, yarışmada finale kalan tüm kadın kooperatiflerine bankanın sponsorluğunda, belirlenen illerde düzenlenecek olan ve kadın kooperatiflerinin işlerini büyütmelerini amaçlayan Halkbank Üreten Kadınlar Pazaryeri Alışveriş Festivali’nde ücretsiz stant hakkı sunulacak. Bunun yanında tüm katılımcılar, “Halkbank Üreten Kadınlar Akademisi” tarafından düzenlenen sertifikasyon programına katılabilecek.

Haberin Devamı

Üreten kadınlar bu yarışmada

Dijital çağda güçlü kadınlar

Innovation for Development (I4D) ve Hepsiburada, 2020 yılında farklı proje partnerlerinin de katılımıyla başlattığı, “Girişimci Kadınlar Kovid-19’a Meydan Okuyor”, “Kadın Kooperatifleri Pandemide E-Ticaret ile Güçleniyor” ve “İşten Sosyal Uyuma” projelerinden sonra şimdi de ABD Büyükelçiliği Hibe Programı’nın katkısıyla “Dijital Çağda Güçlü Kadınlar” projesini başlatıyor. 

Innovation for Development (I4D) ve Hepsiburada’nın 2020 yılından bu yana kadın kooperatifleri ve kadın girişimcileri desteklemek üzere hayata geçirdiği projelerin dördüncüsü, Dijital Çağda Güçlü Kadınlar Projesi’nin tanıtım toplantısı yapıldı. ABD İstanbul Başkonsolosu Jonathan Henick, Hepsiburada Pazarlama Grup Başkanı Ender Özgün ve I4D Direktörü Doğan Çelik’in açılış konuşmalarını yaptığı toplantıda projenin detayları aktarıldı. Bu projeyle beraber, şimdiye kadar 76 kadın kooperatifi ve bin 400 üretici kadına ulaşan projelerde, 150 saat eğitim, 900 saat mentorluk hizmeti verildi. Dijital Çağda Güçlü Kadınlar Projesi’nin tamamlanmasıyla kadın kooperatifleri ve girişimcilere toplamda 12 milyon liralık kapsamlı bir fayda paketi sunulmuş oluyor.

Haberin Devamı

Üreten kadınlar bu yarışmada

“Dijital Çağda Güçlü Kadınlar Projesi”, Türkiye’de faaliyet gösteren ve mülteci ortaklığı da bulunan 20 kadın kooperatifi ve girişimcinin dijitalleşerek Hepsiburada platformu üzerinden tüketicilerle buluşmasını hedefliyor. Kadınların ekonomik güçlenmesinde kadın girişimciliğinin rolüne dikkat çeken proje kapsamında 20 kadın kooperatifi ve 250 kadın girişimci toplamda 30 saatlik kapsamlı bir eğitim ve 250 saatlik mentorluk desteğinin yanı sıra e-ticaret platformu kadın girişimci desteklerinden ve proje için belirlenecek ek destek paketinden (süresiz komisyon indirimi, süresiz ücretsiz kargo hizmeti, 500 adet ürünün ücretsiz fotoğraf çekimi, reklam ve tasarım desteği gibi) yararlanacak. Ayrıca, proje kapsamındaki rapor çalışmasında kadın dostu satın alma pratikleri incelenecek ve kadın kooperatifleri ve girişimcilerin başta dijitalleşme olmak üzere farklı satış modelleri ve bu kapsamda yaşadıkları zorluklar incelenecek.